ימים ספורים אחרי יום האישה - חשד לעוד רצח אישה: בת 48 מעפולה, אם לארבעה ילדים, אותרה אתמול (ראשון) ללא רוח חיים בביתו של בן זוגה. הוא נעצר עם אחיו בחשד למעורבות ברצח.
אתמול התקבל דיווח במוקד 100 במשטרה על אודות האישה, אחרי שבן זוגה דיווח כי היא לא מגיבה. כוחות ההצלה שהגיעו למקום קבעו את מותה בזירה, כאשר על פי החשד אותרו סימני אלימות על גופה. גופתה נשלחה לנתיחה.
שכנה בבניין שבו נמצאה הגופה בעפולה
(צילום: שרון צור )

2 צפייה בגלריה
עפולה זירת הרצח
עפולה זירת הרצח
הבית שבו אותרה גופת האישה
(צילום: שרון צור )
האישה התלוננה במשטרה לפני כמה חודשים נגד בן הזוג, החשוד ברצח. בתלונה טענה כי בן הזוג בעט בה במהלך בילוי שתייה משותף. בחקירתו, החשוד הכחיש וטען שהיא תקפה אותו. בחקירה שאליה זומנה היא ביקשה לבטל את התלונה. בקיץ האחרון התלוננה גם נגד אחיו, בטענה ששפך עליה מים בזמן שהיו יחד.
מלבד הקורבן, בדירה נכחו גם בן זוגה ואחיו שהובאו לתחנת המשטרה להמשך חקירתם ובהמשך נעצרו בחשד למעורבות במקרה.
החקירה הוטלה על היחידה המרכזית במחוז צפון והבוקר יובאו החשודים בפני בית משפט השלום בנצרת בבקשה להאריך את מעצרם.
עו"ד שלומי טדרי, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את אחד החשודים: "החשוד עדיין לא מעכל את האירוע. הוא מכחיש כל קשר לגרימת מותה של האישה. הוא משתף פעולה ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו ותבחן ואת הממצאים הפורנזיים והפתולוגים והוא ישוחרר בהקדם". מעצרו של אותו חשוד הוארך עד יום ראשון.
(צילום: Streame)

ביום שבת האחרון נרצחה ביריות אודיה גבאי (33), בעת שיצאה ממועדון בחיפה. גבאי, אם לחמישה ילדים - הקטנה בת שנתיים והגדולה בת 14 וחצי - עבדה כברמנית במקום. ארבעה חשודים נעצרו, אך החשוד בירי עצמו טרם נתפס. שניים מארבעת החשודים במעורבות ברצח, הובאו שלשום להארכת מעצר בבית משפט השלום בחיפה. אחד מהם הוא מנהל המועדון, תושב עכו בן 29, שלו מייחסים החוקרים חשד לאי-מניעת פשע, קשירת קשר לביצוע פשע והשתתפות בקטטה במקום ציבורי. לטענת המשטרה, לחשוד היה חלק פעיל בקטטה שבעיצומה נורתה גבאי.
גבאי הייתה גרושה וכאמור אם לחמישה, הקטנה בת שנתיים וחצי והגדולה בת 14. "כל היום הילדים היו יורדים למטה וקוראים 'אמא אמא', היא הייתה כל העולם שלהם. מה יהיה עכשיו על הילדים?", סיפרה שכנתה. "היא גרה בבניין שנה וחצי, היו לה בעיות וניסיתי כל כך לעזור לה. לצערי היא לא נתנה יותר מדי להתקרב ושמרה על הפרטיות שלה. איזה חיים קשים היו לה, אני לא מאמינה שהיא נרצחה".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחוב אלנבי בחיפה
זירת הרצח ברחוב אלנבי בחיפה
אודיה גבאי וזירת הרצח במועדון בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
עמותת לא. לאלימות נגד נשים מסרה בתגובה: "יומיים אחרי שציינו את יום האישה הבינלאומי והעלינו על נס את תרומתן של הנשים בכל שדרות החברה והחיים, שוב נרצחת אישה, ככל הנראה על-ידי בן זוגה, בביתה - המקום שאמור להיות הכי מוגן ובטוח עבורה. המדינה חייבת להיערך בצורה יסודית ואחראית ליום שאחרי המלחמה".
לדברי חגית פאר, יו"ר נעמת, "התותחים רועמים, נשים נרצחות והמדינה איבדה עניין באלימות במשפחה. רישיונות נשק מחולקים ללא בקרה, חוק האיזוק האלקטרוני לא מיושם ותקציבים נגרעים מהגופים המטפלים. עד סיום המלחמה, לצד רשימת הקורבנות הישירים, תהיה רשימת נרצחות ארוכה כתוצאה מהטרור הזה".