דחפה ילד למיטה בפראות והתנהגה בצורה אגרסיבית: הגננת שולה שמריה (61) מלוד חשודה בהתעללות פיזית ונפשית בפעוטות בגן אתרוג במושב ברקת שבשפלה. מעשיה של שמריה תועדו במצלמות ומעצרה הוארך ביממה - היא מכחישה את המיוחס לה.
3 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
גננת מלוד חשודה בהתעללות בפעוטות. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חקירת ההתעללות החלה בשבוע שעבר. שמריה עוכבה, הובאה לבית משפט ולבקשת המשטרה בית המשפט הורה לשחררה בתנאים מגבילים.
לאחר צפייה בחלק מהסרטונים שבהם תועדה הוחלט לעצור את שמריה בשנית. בסרטונים שבהם צפו החוקרים היא נראית דוחפת ילד שעומד בפראות לכיוון מיטה, ובמקרה אחר היא תועדה דוחפת ילד נוסף. עוד טוענים במשטרה כי שמריה נהגה באלימות ואגרסיביות כלפי הילדים בגן.
היום הובאה הגננת החשודה לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרה בחמישה ימים. בחקירתה, שנמשכה כחמש שעות, שמריה עומתה עם חלק מהסרטונים ומסרה את גרסתה, אך זו לא התקבלה על ידי החוקרים המייחסים לה עבירה של התעללות פיזית ונפשית בקטינים חסרי ישע.
בהחלטתה, קבעה השופטת כי הסרטונים שהוצגו לה מבססים חשד סביר הקושר את שמריה למיוחס לה והורתה להאריך את מעצרה ביממה.
עו"ד יזהר קונפורטי, שמייצג את שמריה מטעם הסנגוריה הציבורית מסר: "מדובר בגננת שנותרה לבדה עם 18 פעוטות. פניותיה הכתובות אל הממונים לסיוע נותרו ללא מענה וגיבוי בגננות נוספות כמתחייב. באין ברירה אחרת, על הגננת היה לטפל בכלל ילדי הגן בכוחות עצמה ובמהירות באופן שלכאורה נראה במצלמות כחסר רגישות. יש להדגיש כי על פי החשד אין מדובר במעשים ברף חומרה גבוה, ולראייה בית המשפט האריך את המעצר ביום אחד בלבד על מנת שהיחידה החוקרת תסיים את ביצוע פעולות החקירה החשופות לשיבוש".
3 צפייה בגלריה
 אילנה קובר
 אילנה קובר
הואשמה ב-380 מקרי התעללות. הגננת אילנה קובר מאילת
ביום שני האחרון, הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד הגננת מאילת, אילנה קובר (64), בגין 380 מקרי התעללות ותקיפה שונים של 23 פעוטות חסרי ישע שבהם טיפלה במעון שבבעלותה בעיר. יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ, שהגיע לדיון בבית המשפט, הודיע על קידום תיקון לחוק שיאפשר להורים צפייה אונליין במצלמות בגנים עד גיל 3.
"החוק לא עונה על הבעיה ולא מרתיע מספיק", אמר ח"כ כץ. "הפיקוח של משרד החינוך כולל כ-39 איש, האמונים על 22 אלף מסגרות. למשטרה, כמו שכמעט קרה בתיק של אילת, חסר את כוח האדם לצפות במצלמות. כשההורה מגיע למשטרה להגיש תלונה, לוקחים את המצלמות, לפעמים אפילו בשינוי. בתיק של אילת המשטרה לקחה בתחילה את מצלמות החצר. הם כמעט סגרו את התיק".
3 צפייה בגלריה
אופיר כץ ויפה בן דוד
אופיר כץ ויפה בן דוד
בן דויד וכץ. אין הסכמה על קידום "חוק המצלמות"
(צילום: קובי קואנקס)
בתגובה, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד המשיכה בהתנגדותה, והבהירה כי היא רואה בחומרה כל ניסיון של הממשלה לכפות בחקיקה הצבת מצלמות בגני ילדים. לדבריה, הדבר יביא לירידה ניכרת באיכות ההוראה, ויוביל כבר בטווח הקצר למחסור חריף בגננות.
"אם ממשלת ישראל רוצה להעמיק את הקיים בגיוס גננות למערכת החינוך הציבורית, שתואיל בטובה לעצור יוזמות חקיקה הזויות שפוגעות באופן ישיר בכל הגורמים במערכת. הסתדרות המורים לא תעמוד מנגד ולא תפקיר את הגננות לניסיונות חקיקה פופוליסטיים. ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו לבלימת הפגיעה החמורה", אמרה בתגובה להצהרתו של יו"ר הקואליציה.