שוחררה מהתופת של שבי חמאס - והפכה לחיילת מצטיינת: בין מסיימי ומסיימות קורס הת"ש אתמול (שלישי), הייתה גם טוראית נוגה וייס (18) מבארי, שבלטה לאורך ההכשרה וזכתה לקבל "הענקה" של השרוך הסגול ממפקדת הקורס שלה - כבוד ששמור לטובות ולטובים ביותר. "היום אני מסיימת את הקורס בתחושה שניצחתי", סיפרה. "אני מתרגשת למה שעתיד לבוא, ומההרגשה שאוכל להשפיע על חיילים בצבא".
4 צפייה בגלריה
נגה וייס מסיימת קורס ת"ש
נגה וייס מסיימת קורס ת"ש
"הפכתי שלמה עם ההחלטה שלי". נוגה וייס מסיימת קורס ת"ש בהצטיינות
(צילום: דובר צה"ל )
4 צפייה בגלריה
נגה וייס מסיימת בהצטיינות קורס מש"קיות ת"ש
נגה וייס מסיימת בהצטיינות קורס מש"קיות ת"ש
"מרגישה בטוחה במקום שבו אני נמצאת". טקס סיום הקורס בקריית ההדרכה
מיצג אימהות בכיכר החטופים, תל אביב
(צילום: עוז מועלם)

נוגה תיארה את התהליך שעברה עם עצמה במהלך הקורס, ואמרה כי "היו לי הרבה מחשבות לפני. עם הזמן הפכתי יותר ויותר שלמה עם ההחלטה שלי. מהרגע שבו הייתי בטוחה שלא אתגייס לעולם, עד לרגע שבו הרגשתי בטוחה במקום שבו אני נמצאת, והבנתי שאני רוצה לנצח את עצמי - ואותם".
נוגה נחטפה בבוקר השבת השחורה מביתה שבקיבוץ בארי, יחד עם הוריה, שירי ואילן. אחרי 50 ימים ברצועת עזה, היא שוחררה עם אמה בפעימה השנייה של עסקת החטופים. בתחילת ינואר היא התבשרה שאביה, אילן וייס, שהיה מוגדר נעדר - נרצח בשבי חמאס. ארבעה חודשים לאחר מכן, היא התגייסה לצה"ל.
4 צפייה בגלריה
נגה וויס ואמה בלשכת הגיוס
נגה וויס ואמה בלשכת הגיוס
"תמיד רציתי לתת מעצמי למען המדינה". נגה וייס ואמה שירי בלשכת הגיוס, מאי
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
אילן, שירי ונגה וייס
אילן, שירי ונגה וייס
"הצבא בשבילי הוא המשך המסלול והמציאות". אילן, שירי ונוגה וייס
(מתוך פייסבוק)
במעמד הגיוס ב-6 במאי אמרה נוגה כי "אחרי תקופה מאוד מטלטלת, אני מרגישה שלהתגייס זה הדבר הכי נכון עבורי. תמיד רציתי להתגייס ולתת מעצמי למען המדינה, והצבא בשבילי הוא שילוב של הסחת דעת ממה שקרה, מסגרת ושגרה יומיומית - ובעיקר המשך המסלול והמציאות".
"מש"קית ת"ש היה תפקיד חלומותיי שנים, ואני מרגישה שבו אני יכולה לתרום רבות, להיות משמעותית ולעזור לאחרים", הוסיפה. "אני זוכרת שביום שאמא ואני השתחררנו לקחו אותנו לכרם שלום, והיה שם האנגר מלא בחיילים. הנוכחות שלהם גרמה לי להרגיש בטוחה, וזה רק חיזק לי את הרצון להיות חלק ולשרת בצבא".
נדגיש כי גם היום, 278 ימים לאחר טבח 7 באוקטובר, בשבי חמאס עדיין מוחזקים 120 ילדים, חיילים, חיילות, נשים, גברים, קשישים וקשישות. מאז הטבח והחטיפה מהעוטף נודע כי עשרות מהם נרצחו, וגופותיהם מוחזקות ברצועת עזה.