3 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי נצרת
רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי נצרת
רומן זדורוב, היום בבית המשפט. טוען לעיוות הדין ותקלות בחקירה
(צילום: גיל נחושתן)
לקראת לדיון ההוכחות הראשון שהתקיים היום (ג') במשפט החוזר של רומן זדורוב המואשם ברצח תאיר ראדה ב-2006, הגיש לאחרונה סנגורו עו"ד ירום הלוי תשובה לכתב האישום החדש. זדורוב כצפוי מכחיש את המיוחס לו, אבל לא טוען שההודאות שמסר בחקירותיו אחרי הרצח נגבו ממנו שלא כדין. תחת זאת הוא טוען כי ההודאות והשחזור "חסרי משקל בנסיבות שבהן נגבו ויצאו אל הפועל".
כתב האישום המתוקן הוגש לפני מעט יותר מחודש, על ידי צוות התביעה הכולל את עוה"ד ויאאם קבלאוי, מיטל חן-רוזנפלד, משה מרציאנו, שרון הר-ציון ובנימין משה. נטען בו שב-6 בדצמבר 2006 עקב זדורוב אחר ראדה לשירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין, שם שיסף את גרונה באמצעות סכין יפנית שנשא עימו בקביעות.
(צילום: שמיר אלבז, משי בן עמי)

על פי הפרקליטות, הוא הותיר אותה שרועה על מושב האסלה, נעל את דלת התא מבפנים על מנת לעכב את גילוי גופתה ויצא תוך שהוא מטפס על גופתה, דורך עליה בשתי רגליו, נאחז בדפנות מלמעלה וקפץ החוצה.
זדורוב, נטען, נמלט משירותי הבנות שבקומה השנייה של בית הספר, נכנס לשירותי הבנים שבקומה הראשונה, שטף את הסכין וניקה מעליו את דמה של המנוחה. בהמשך החליף את בגדיו במקלט והמשיך בעבודתו עד סוף היום. לאחר הרצח, מצוין בכתב האישום, זדורוב שבר את להב הסכין והחליפו בחדש. זדורוב, נטען, העלים את הלהב ששימש לרצח וכן את המכנסיים שלבש באותה עת.
בתשובה לכתב האישום מכחיש זדורוב את רוב הסעיפים העוסקים ברצח עצמו. עו"ד הלוי מאשר שהוא השליך את מכנסיו משום שהיו קטנים עליו, ובהקשר זה טוען שדווקא השארת הנעליים שלכאורה מוכתמות בדם במקום להשליכן יחד עם המכנסיים, "היא עלבון לאינטליגנציה".
3 צפייה בגלריה
תאיר ראדה רומן זדורוב
תאיר ראדה רומן זדורוב
זדורוב ותאיר ראדה. "נמלט משירותי הבנות"
על ההודאות והשחזור כותב עו"ד הלוי: "הנאשם... אמנם מסכים כי אמרותיו כולל שחזורו קבילים, אולם חסרי משקל בנסיבות שבהן נגבו ויצאו אל הפועל. הודאותיו כמו גם שחזוריו היו תוצאה של הדרכת החוקרים והדחת והדרכת המדובב, אשר שיתפו פעולה ביניהם ב'פעולת מלקחיים' (הטעות במקור, א"ר) כדי להדיחו להודאת שווא ברצח, והצליחו בכך בשל נתוניו האישיותיים והחברתיים של הנאשם בעת החקירה ובאותה תקופה (בהקשר לכך יצוין כי כל 'הפרטים המוכמנים' שיוחסו לאמרות הנאשם, ללא יוצא מן הכלל, היו ידועים לחוקרים עוד לפני שהנאשם נעצר)".
בנוסף טוען עו"ד הלוי לאכיפה בררנית ומזכיר שוב את אולה קרבצ'נקו (א"ק), שלטענתו רצחה את ראדה אף שהתיק נגדה נסגר. לדבריו יש נגדה "עשרות ראיות, כולל ראיות פורנזיות".
בהמשך הוא טוען לעיוות דין ומפרט תקלות בחקירה כמו השלכת מבחנות ובהן שרידים שנאספו מתחת לציפורני הקורבן. לדבריו מדובר בחומרים שניתן היה לבחון עתה בטכנולוגיות חדשניות - אלמלא הושמדו.
3 צפייה בגלריה
יורם אזולאי בבית המשפט
יורם אזולאי בבית המשפט
העד הראשון נצ"מ יורם אזולאי
(צילום: גיל נחושתן)
בדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת הטיח עו"ד הלוי בעד הראשון, ראש צוות החקירה דאז, ניצב-משנה יורם אזולאי, שהחוקרים והמדובב שתלו מידע אצל זדורוב, וזה צץ בהמשך בהודעותיו ובשחזור. טענות אלה הוכחשו לחלוטין על ידי העד.
עו"ד הלוי הראה כמה פעמים סרטונים משיחותיו של זדורוב עם המדובב "ארתור", שבהן הוא לכאורה דן עמו במושג הנקרא בפיו "אפקט", שבו השתמש זדורוב כדי לתאר מצב שבמסגרתו ייתכן שביצע את הרצח אך אינו זוכר את הפרטים. לדברי הסניגור, היה זה המדובב ששתל את המושג אצל זדורוב והציע לו להשתמש בו כדי לקבל הקלה בעונש.
נצ"מ אזולאי טען מנגד שזדורוב הוא שהעלה את המושג לראשונה עוד בפגישתו עם המדובב הראשון בתאו, "ג'ניה" (במהלך החקירה הוכנסו לתא של זדורוב שני מדובבים, לעתים בו זמנית).
דיון ההוכחות הראשון התאפיין בעימותים חוזרים ונשנים בין עו"ד הלוי לבין השופטים, בראשם סגן הנשיא אשר קולה. בשתי הזדמנויות שונות פסקו השופטים "הוצאות אישיות" על עו"ד הלוי, לאחר שהמשיך להתווכח איתם גם לאחר שניתנו החלטות.