העיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט, שיוצא לאור בלונדון, דיווח היום (שישי) מפי מקורות המקורבים לחמאס כי ישראל חיסלה לפני כשבוע וחצי את רווחי מושתהא, בכיר חמאס שנחשב מקורב מאוד למנהיג חמאס יחיא סינוואר. יחד איתו חוסל בכיר נוסף - סאמח א-סראג'.
1 צפייה בגלריה
 שרד ניסיון חיסול בנובמבר, ונקבר בהפצצה תחת הריסות מנהרה. מושתהא
 שרד ניסיון חיסול בנובמבר, ונקבר בהפצצה תחת הריסות מנהרה. מושתהא
שרד ניסיון חיסול בנובמבר, ונקבר בהפצצה תחת הריסות מנהרה. מושתהא
לפי הדיווח, התקיפה התבצעה בדרום-מערב העיר עזה. לצד השניים חוסלו עוד שלושה אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, בהם עבד אל-האדי סיאם - ממפקדי מנגנון המודיעין בעיר עזה. החמישה שהו יחד במנהרה שקרסה על ראשיהם. המנהרה, לפי המקורות, כבר הופצצה בתחילת המלחמה ונפגעה חלקית - אך חלקים ממנה שוקמו. החמישה עברו למנהרה הזו לפני כחודש וחצי, כשצה"ל החל להגביר את תקיפותיו בכמה אזורים ברצועה - ובהם העיר עזה עצמה.
המנהרה, כך דווח, כוללת חדרים לשינה ומותאמת לשהייה ארוכת טווח. מאז הפצצתה מהאוויר, נרשמו כמה ניסיונות לחילוץ מי שהיו בתוכה. ארבעה מחברי הזרוע הצבאית של חמאס קיבלו הוראה לרדת למנהרה כדי לחפש ניצולים, או לגלות את גורל אלו שהיו בפנים - אך גם הם נהרגו כתוצאה מריכוז גזים גבוה. ארבעה פעילים נוספים קיבלו לאחר מכן הוראה להגיע למקום כדי לחלץ את גופות הארבעה שירדו לפניהם, ואת גופות הבכירים. מבצע החילוץ, דווח, לקח כמה ימים. מושתהא, א-סראג' ויתר הבכירים הצבאיים נקברו אתמול.
בשיחה עם ynet, הכחישו גורמים פלסטינים את הדיווח ואמרו כי מדובר ב"פייק". גם בלשכה המדינית של חמאס הכחישו את הדיווח, וטענו כי אישור או הכחשה של מותם של גורמים בארגון הוא "עניין פנימי".
אינפו אינפוגרפיקה בכירי חמאס שחוסלו
בחודש נובמבר האחרון, שרד מושתהא ניסיון חיסול. תחילה בצה"ל התפארו בחיסולו, אך בהמשך התברר כי שרד ורק נפצע. "רוחו הרעה ושבע הנשמות של רווחי מושתהא גורמות לכולם להיות צנועים ופחות בטוחים בעצמם לפני שראו בעיניים, או דרך עדשות הזיק, את הגופה", אמר אז גורם מודיעיני בכיר.
ב-16 בנובמבר היו בטוחים בישראל כי איתרו ופגעו בשני מערכים תת-קרקעיים של חמאס. באחד מהם שהה ונהרג מפקד החטיבה הצפונית של ארגון הטרור, אחמד רנדור, עם בכירים נוספים. במערך השני הסתתרו בכירי הזרוע המדינית של חמאס, בהם רווחי מושתהא - ששרד. היום פרסם דובר צה"ל את רשימת של המחוסלים הבכירים בחיזבאללה ובחמאס - מבלי להתייחס למושתהא.
ביחד עם סינוואר היה מושתהא ממקימי מג'ד, הזרוע שאחראית על ביטחון הפנים של חמאס. כמה מבני משפחתו נהרגו בעבר בלחימה מול צה"ל. הוא שהה 22 שנים בכלא הישראלי בגין אחריות לרצח משתפי פעולה פלסטינים, וב-2011 שוחרר בעסקת שליט.
שנה אחת בלבד אחרי שחרורו נבחר להיות חבר הלשכה המדינית, ובמסגרת תפקידו השתתף במשלחות המשא ומתן של חמאס לקהיר ובשיחות ההסדרה עם ישראל מול השליח הקטארי, לצידו של סינוואר. הוא נחשב לאיש הזרם הניצי של ארגון הטרור.
א-סראג', חבר הלשכה המדינית של חמאס, נחשב גם הוא, לפי דובר צה"ל, למקורב מאוד לסינוואר. לפני שלוש שנים נחשף כי חמאס מפעיל באיסטנבול יחידת ביון וסייבר סודית, הפועלת ללא ידיעת השלטונות הטורקיים - ומי שעומד בראשה ומעביר עדכונים על פעולותיה לסינוואר הוא א-סראג'.