4 צפייה בגלריה
רוסיה אונייה ספינה טילים בשם מוסקבה נפגעה מ פיצוץ בים השחור
רוסיה אונייה ספינה טילים בשם מוסקבה נפגעה מ פיצוץ בים השחור
ספינת הטילים הרוסית "מוסקבה". 396 שרדו את הפיצוץ
(צילום: רויטרס)
כשבוע וחצי אחרי טביעת ספינת המלחמה הרוסית "מוסקבה" בים השחור, הודתה רוסיה אמש (שישי) כי מלח אחד שהיה עליה נהרג, ועוד 27 מוגדרים נעדרים. לפי הודעת משרד ההגנה הרוסי, שאר 396 אנשי הצוות שרדו את הפיצוץ. הרוסים טוענים כי הפיצוץ שהוביל לטביעת ספינת הדגל נגרם מהתלקחות תחמושת בגלל שריפה.
לאחר הפיצוץ בספינה דיווחה אוקראינה כי היא זו שהטביעה אותה, וכי שני טילי "נפטון" אוקראיניים חדרו את מעטפת ההגנה של כלי השיט הרוסי, כנראה בסיוע רחפן. לספינת הטילים הרוסית מערכות הגנה אוויריות, בהן סוללת טילי S-300, שאמורות היו ליירט את טילי הנפטון. ההשערות הן שרחפן כלשהו סייע "לבלבל" את המערכות על הספינה, בהן גם את המכ"ם שלה.
דיווחים: זו ספינת הטילים "מוסקבה" עולה באש

הלילה הזהיר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי פלישת רוסיה לארצו היא רק ההתחלה, וכי לרוסיה יש תוכניות לכבוש מדינות נוספות. זאת לאחר שגנרל רוסי אמר כי ארצו רוצה להשיג שליטה מלאה על דרום אוקראינה. "כל האומות שמאמינות כמונו בניצחון החיים על פני המוות חייבות להילחם לצידנו. הן חייבות לעזור לנו, כי אנחנו הראשונים בתור. ומי יהיה הבא?", אמר זלנסקי בהצהרת וידאו מוקלטת שפרסם.
סוכנויות הידיעות הרוסיות ציטטו אתמול את הגנרל רוסטאם מיניקייב, סגן מפקד המחוז המרכזי של צבא רוסיה, אומר כי שליטה מלאה בדרום אוקראינה תעניק לרוסיה גישה לטרנסניסטריה. מדובר בחבל ארץ בדלני במזרח מולדובה הגובל באוקראינה ומקבל תמיכה מרוסיה. שליטה רוסית בדרום אוקראינה תנתק את אוקראינה מהגישה לים השחור.
משרד ההגנה האוקראיני כתב בטוויטר כי דבריו של הגנרל מראים כי רוסיה כבר לא מסתירה את כוונותיה. לפי הציוץ, "מוסקבה מכירה בכך שמטרת 'השלב השני' של המלחמה איננו ניצחון על נאצים מהאגדות, אלא פשוט כיבוש מזרח אוקראינה ודרומה. אימפריאליזם פשוטו כמשמעו". אתמול מסר צבא אוקראינה שרוסיה הגבירה את מתקפותיה לאורך כל קו החזית במזרח המדינה, ומנסה להוציא לפועל גם מתקפה באזור חרקוב - צפונית ליעד העיקרי של רוסיה, דונבאס.
4 צפייה בגלריה
הרס במריופול
הרס במריופול
הרס בבניינים במריופול. זלנסקי: "איזו מדינה תהיה הבאה בתור?"
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
חיילים אוקראינים במחוז דונייצק
חיילים אוקראינים במחוז דונייצק
חייל אוקראיני במחוז דונייצק
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
חיילים אוקראינים במוצב בעיר הורליבקה שבמחוז דונייצק
חיילים אוקראינים במוצב בעיר הורליבקה שבמחוז דונייצק
מוצב בעיר הורליבקה
(צילום: EPA)
בסרטון שפרסם גם הודה זלנסקי לבעלות בריתו ששלחו ציוד צבאי לארצו ובכך "הצילו את חייהם של אלפים". ביום חמישי האחרון נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר עוד חבילה של סיוע ביטחוני בשווי של 800 מיליון דולר - בעיקר ציוד צבאי של ארטילריה כבדה, תחמושת ורחפנים. קנדה הודיעה גם היא כי תשלח ציוד צבאי של ארטילריה כבדה בעקבות הבטחתו של ראש הממשלה, ג'סטין טרודו.
ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל המבקר בוושינגטון דחה הלילה את אמירתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שלפיה עדיין ייתכן שרוסיה תנצח במלחמה. בריאיון ל-CNN אמר שמיהל בתשובה על שאלה בנושא: "אנחנו בטוחים לחלוטין שאוקראינה תנצח במלחמה הזאת, והניצחון יגיע תוך זמן קצר". שמיהל גם אמר כי ארה"ב "לחלוטין" תפתח מחדש את שגרירותה באוקראינה, אך לא ציין היכן ומתי.
דוברו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הודיע כי המזכ"ל יבקר במוסקבה ביום שלישי וייפגש עם פוטין כדי לדון בדחיפות בהשכנת שלום. עוד נמסר כי גוטרש עשוי לנסוע גם לקייב. הפנטגון מסר כי נציגיהם של יותר מ-20 מדינות ישתתפו בוועידה שתארגן ארה"ב בגרמניה בשבוע הבא, לדיונים על הסכם הגנה ארוך-טווח לאחר שהמלחמה תיגמר.