חלק מראשי מערכת הביטחון טענו שיש עדיין סיכוי להגיע לעסקת חטופים, ראש הממשלה נענה לבקשתם להמתין עם סגירת הרשת הקטארית וסיכם שההצבעה בנושא תתקיים בישיבת הממשלה בתחילת השבוע הבא: מפרטים חדשים על אודות ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס הלילה (בין חמישי לשישי) כדי להצביע על החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי לאסור על פעילות "אל-ג'זירה" בישראל, עולה כי ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר ציינו כי לפני המהלך יש עדיין סיכוי להגיע לעסקת חטופים.
משפחות חטופים מפגינות בזמן כינוס הקבינט
(צילום: עידו ארז)

כבר חודשים שבישראל מאיימים לסגור את פעילות הרשת הקטארית בישראל, אבל המהלך נדחה כמה פעמים, וגם בישיבה הלילה הוחלט לא לקיים הצבעה בסוגיה. על-רקע העובדה שבישראל עדיין ממתינים לתשובת חמאס להצעה המצרית לעסקה, העריכו גורמים בכירים מוקדם יותר כי הדחייה בהצבעה קשורה למגעים בנושא. בירושלים הביעו לא אחת תקווה שקטאר תפעיל את מנופי הלחץ שלה על חמאס, ותאיים לגרש את ההנהגה המדינית של ארגון הטרור מבסיסה בדוחא.
השר גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) עזב את ישיבת הקבינט בזעם לאחר שלא אפשרו לראש המוסד ברנע לדבר ברציפות ולהציג את הסיכון שבסגירת משרדי "אל-ג'זירה" וההשפעה שלו על מאמצי התיווך של קטאר. ברנע התנגד להצעת ראש הממשלה נתניהו לסגור את משרדי הרשת הקטארית, והזהיר כאמור שמהלך כזה יפגע במאמצים של קטאר בנקודת זמן קריטית במגעים לעסקה.
ראש הממשלה נתניהו חלק על ברנע וכמוהו גם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר. ראש המל"ל צחי הנגבי כבר הציע לעבור להצבעה, אך השר איזנקוט זעם על כך שלא מאפשרים לברנע לדבר ברציפות ולהציג בפירוט את הסיכון של מהלך הסגירה. במקביל, חלק משרי הליכוד ביקשו לדחות את ההצבעה כדי להעניק למוסד את הגמישות בניהול המשא ומתן שהוא מבקש.
שרים שהשתתפו בדיון אמרו כי גם אלו שביקשו לדחות את ההצבעה היו בסופו של דבר "מתיישרים", אם נתניהו היה מביא בכל זאת את סגירת "אל-ג'זירה" להצבעה. לדברי שר בכיר, היה בכל מקרה רוב לסגירת הרשת הקטארית ושכל הוויכוח היה על העיתוי. להצעה היה כאמור רוב גדול בקבינט, אבל ראש הממשלה החליט בסופו של דבר להיענות לבקשת ראשי המוסד והשב"כ להמתין להצבעה בישיבת הממשלה ביום ראשון, ועד אז לאפשר פרק זמן נוסף למיצוי המגעים לעסקה.
1 צפייה בגלריה
דודי ברנע ורונן בר
דודי ברנע ורונן בר
ראש המוסד ברנע וראש השב"כ בר
(צילום: לע"מ)
בדחיית ההצבעה "קיבלה" קטאר עוד כמה ימים בגלל האפשרות לעסקה, וכעת מופעל עליה גם לחץ אמריקני חזק ביותר - כשברקע ממשל ביידן מקווה להגיע כמה שיותר מהר לעסקה, שתוכל לדבריו לא רק לשחרר חטופים ולהקל על סבלם של תושבי עזה, אלא גם לשנות את ה"דינמיקה" במזרח התיכון - ולקדם הסכם נורמליזציה בין סעודיה לישראל.
החוק לסגירת הערוץ עבר סופית לפני כחודש במליאה ונכנס לספר החוקים של מדינת ישראל. החוק קובע כי אם השתכנע ראש הממשלה שערוץ זר פוגע במדינה, יוכל שר התקשורת לפעול נגד ערוץ זר שפועל נגד המדינה, לאחר קבלת חוות דעת ביטחונית אחת לפחות ובאישור הממשלה או הקבינט.
הפעולות יאושרו בצווים שעליהם יחתום שר התקשורת, ויכללו בין היתר סגירת משרדי הערוץ בארץ, החרמת ציוד שידור, מניעת שידורי כתבי הערוץ, הסרת הערוץ מחברות הכבלים והלוויין, חסימת אתרי האינטרנט שלו ועוד.

דיווח: "ישראל הבטיחה לדחות את תחילת הפעילות ברפיח"

בתוך כך, בכיר חמאס עבד אל-רחמן שדיד אמר היום כי ארגונו עדיין לומד את ההצעה המצרית ואת מה שהציגו המתווכות לגבי סגירת הסכם וחתימה על הפסקת אש בעזה. בריאיון ל"אל-ג'זירה" הוא הוסיף כי מתקיימות התייעצויות בין חמאס לשאר תנועות ההתנגדות, והדגיש כי "מוקדם מדי לדבר על התוצאות".
במקביל, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" שמזוהה עם חיזבאללה דיווח הבוקר כי המתווכות מצרים וקטאר ביקשו מארגון הטרור זמן נוסף לפני שליחת תגובתם - כיוון שהתקבלו ממנו איתותים שהתשובה שלו תהיה שלילית. לפי "אל-אחבאר", זו הייתה הסיבה לכך שבשתי היממות החולפות נמשכו המגעים עם חמאס כדי למנוע את קריסת המשא ומתן.
עוד נטען בדיווח בשופר של חיזבאללה כי קהיר השיגה הבטחה ישראלית לדחות את תחילת הפעילות ברפיח לפחות עד סוף שבוע הבא, ומשלחת של חמאס בראשות חליל אל-חיה תצא שוב למצרים עם התיקונים הדרושים. בעיתון הלבנוני צוין כי חמאס "רוצה אישור לנסיגה מוחלטת הכוחות מכל אזורי הרצועה, במיוחד מאזור נצרים", דורש הבטחת חופש תנועה בין צפון ודרום הרצועה - ו"היעדר כל ישות שאינה פלסטינית בשטח הרצועה".