על רקע הדיווחים שלפיהם קטאר מעורבת במשא ומתן לשחרור השבויים שבידי חמאס, נפגש שגריר האמירות בוושינגטון עם אביחי ברודץ, בן קיבוץ כפר עזה שאשתו הגר ושלושת ילדיהם - עופרי (10), יובל (8) ואוריה (4) - נחטפו לרצועת עזה. זו הייתה הפעם הראשונה מאז פרוץ המלחמה שנציג של הממשל בקטאר נפגש עם משפחת חטופים ישראלים.
3 צפייה בגלריה
הילדים שנחטפו לעזה
הילדים שנחטפו לעזה
הילדים שנחטפו לעזה
( צילום: #freethechildrennow)
3 צפייה בגלריה
מתכוננים להפגנת משפחות החטופים והשבויים כשביידן יגיע ברחוב קפלן, תל אביב
מתכוננים להפגנת משפחות החטופים והשבויים כשביידן יגיע ברחוב קפלן, תל אביב
אביחי ברודץ
(צילום: מוטי קמחי)
ברודץ הודה לשגריר על חלקה המשמעותי של קטאר במאמצים לשחרור החטופים בעזה. אחרי הפגישה הוא אמר: "כהורה, אבא לשלושה ילדים שמוחזקים בידי חמאס בעזה, אני מקווה שקטאר תמשיך במאמציה להחזיר מיידית את אשתי ושלושת ילדיי, ועוד יותר מ-30 ילדים המוחזקים כבני ערובה בידי חמאס, הביתה".
במהלך הפגישה הודגשה החשיבות של החזרת הילדים בהקדם האפשרי. "יותר מ-30 ילדים מוחזקים כבני ערובה כבר 20 יום, כל דקה מרגישה כמו גיהינום", אמר ברודץ לאחר הפגישה שהוגדרה חיובית.
3 צפייה בגלריה
שולחן השבת שערכו לחטופים בטיימס סקוור
שולחן השבת שערכו לחטופים בטיימס סקוור
שולחן השבת בטיימס סקוור
(צילום: קלי אהרון)
בהמשך נפגש ברודץ עם כמה חברי קונגרס וסנאט אמריקנים. הם הביעו בפניו זעזוע עמוק מפעולות חמאס, תמכו בזכותה של ישראל להגן על עצמה ולנקוט פעולות נדרשות, והבטיחו לו כי יעשו כל שביכולתם כדי להביא לשחרור מהיר של הילדים בעדיפות עליונה וכל החטופים. את המשלחת הישראלית לארה"ב מלווים אנשי העסקים איתן סטיבה וגיא אהרון במסגרת היוזמה הבינלאומית לשחרור הילדים החטופים.
במקביל, בטיימס סקוור בניו יורק נערך מיזם שולחן השבת. 229 כיסאות ריקים, כמספר החטופים ברצועת עזה, הוצבו לכבודם ביוזמת ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית IAC.
אבו חמיד, בכיר בחמאס, אמר במהלך ביקור במוסקבה כי ארגונו לא יכול לשחרר עוד שבויים עד שיוסכם על הפסקת אש. דבריו של אבו חמיד צוטטו בעיתון הרוסי קומרסנט. הבכיר בארגון הטרור הוסיף: "חמאס עדיין צריך לאתר את כל האנשים שנתפסו ונלקחו לעזה במתקפה של 7 באוקטובר".