שוטרים בלונדון ירו למוות בגבר שפרץ לבית ואיים על הדיירים. המשטרה בבירה הבריטית הודיעה בצהריים (שלישי) כי הגבר, כבן 30, היה חמוש בכמה כלי נשק - בהם קשת מוצלבת.
בסביבות השעה 05:00 לפנות בוקר הוזעקו השוטרים לבית ברובע סאת'ק שבדרום-מזרח לונדון. הגבר החמוש נכנס לחצר הבית, איים על הדיירים וניסה להיכנס לבית עצמו. המשטרה הלונדונית ציינה כי השוטרים פנו אל החמוש, אך הוא המשיך באיומיו.
1 צפייה בגלריה
הפורץ היה חמוש בקשת מוצלבת
הפורץ היה חמוש בקשת מוצלבת
הפורץ היה חמוש בקשת מוצלבת
(צילום: shutterstock)
כשהחמוש סירב להיכנע, השוטרים - שלא היו חמושים - קראו לתגבורת. מדובר באירוע חריג בבריטניה, שם לרוב שוטרים חמושים נקראים רק במידת הצורך, כתגבורת למי שלא נושאים נשק.
כשהשוטרים החמושים הגיעו לזירה הגבר התפרץ לתוך הבית. השוטרים ירו בו - ומותו נקבע במקום. המשטרה מסרה שהיא מנסה ליצור קשר עם משפחתו.
בהודעה על מותו של החמוש מסרה המשטרה שבנוסף יש שני פצועים באורח קל, ושלא ברור כיצד הם נפצעו. בעקבות הירי המשטרתי החריג נפתחה חקירה עצמאית בבריטניה.
רשת BBC ציינה כי המקרים שבהם שוטרים יורים למוות בחשודים בבריטניה נדירים מאוד, ואשתקד היה רק מקרה אחד שכזה. לפי הנתונים של משרד הפנים הבריטי, בשנה שעברה היו בסך הכול עשרה מקרים שבהם שוטרים נאלצו לפתוח באש.