אחד הנפגעים מה"נייס גאי" משחזר
(צילום: שמיר אלבז, עידו ארז, דוברות רמב"ם)

בן 31 מקריית מוצקין נפטר היום (שישי) בבית החולים רמב"ם שבחיפה אחרי שנטל, לפי החשד, סם "נייס גאי" שעורבב עם רעל עכברים. ככל הנראה, לפחות 15 צעירים אושפזו אחרי שנטלו את הסם בנסיבות שונות, ועד כה נעצרו שלושה חשודים בהפצת הסם המורעל - בן 27 מקריית מוצקין, בן 31 מחיפה ובן 23 מטירת הכרמל.
בן ה-31 שנפטר היום סבל מדימום מוחי נרחב, וכבר אתמול היה במצב של מוות מוחי. הוא אושפז לפני שלושה ימים בטיפול נמרץ של מחלקת נוירוכירורגיה ברמב"ם, אחרי שככל הנראה נטל את הסם שהכיל חומר נוגד קרישה - שעלול לגרום למוות כתוצאה מדימום. ד"ר ירון בר-לביא התייחס אתמול למצבו ואמר כי "רק בדיעבד גילינו שלקח את ה'נייס גאי'. בהתחלה לא הבנו למה יש דימום מוחי בחדרי המוח. הדימום התפשט לו בכל המוח והביא אותו למצב של מוות מוחי - שממנו הוא ימות לבסוף".
1 צפייה בגלריה
"היו לי הזיות שלא ידעתי איפה אני, בקושי הגעתי לבית החולים". נייס גאי, ארכיון
"היו לי הזיות שלא ידעתי איפה אני, בקושי הגעתי לבית החולים". נייס גאי, ארכיון
"היו לי הזיות שלא ידעתי איפה אני, בקושי הגעתי לבית החולים". נייס גאי, ארכיון
(צילום: דוברת משטרת ישראל)
ההשערה ההיא שמדובר בתוספת של רעל עכברים לסם, ומנהלת מרכז המידע להרעלות ברמב"ם, ד"ר יעל לוריא, מסבירה שתופעה דומה דווחה בארצות הברית בשנת 2018. הצעירים שנטלו את הסם אושפזו בבתי החולים בצפון, בהם רמב"ם וכרמל בחיפה. הצעירים הגיעו לחדרי המיון עם דימום פנימי ואנמיה קשה. אחד מהם נזקק לניתוח לעצירת הדימום בבית החזה. הפרמקולוג הקליני של בית החולים כרמל, ד"ר אופיר לבון, מסר ששלושה צעירים שהגיעו לבית החולים יזדקקו לאשפוז וטיפול ארוך.
"התחלתי להשתמש בנייס גאי לפני יותר מחצי שנה, אבל בזמן האחרון החומר נהיה יותר ויותר גרוע", סיפר אתמול ולדימיר, שצרך את החומר ואושפז ברמב"ם. "היו לי הזיות שלא ידעתי איפה אני. בקושי הגעתי לבית החולים ברגל. שלוש שעות הלכתי משכונת הדר. אני במצב ממש לא טוב. יצא לי דם מכל מקום". הוא הוסיף כי "למי שהחיים חשובים יותר מהנייס גאי, תפסיקו את השטויות האלה. עברתי את זה, תאמינו לי שאני יודע מה זה".
ולדימיר סיפר כי התופעות החלו כמה שעות לאחר השימוש בסם. "מוכרים את זה בכל מקום. בכל חור, איפה שאתה רוצה. זה הסם הכי זול", ציין. "מגיע להם שעצרו אותם. אני קורא לכל מי שמשתמש - תפסיקו עם זה. אני כבר לא מתבייש. הורים, תשמרו על הילדים שלכם".
בהודעה משותפת של משרד הבריאות והמשטרה נמסר כי השימוש בסמי פיצוציות המוכרים לציבור בשלל שמות כגון "נייס גאי", "מסטולון" ו"מבסוטון" הוא מסכן חיים: "משרד הבריאות ומשטרת ישראל ממשיכים בפעולות לאיתור ותפיסה של סמי הפיצוציות ויפעלו להעמדתם לדין של המפיצים".