מוקדם מהצפוי: חברת נתיבי איילון הודיעה אחרי הצהריים (שישי) כי העבודות לבניית גשר הולכי הרגל מעל מסילת הרכבת במחלף משה דיין הסתיימו בהצלחה. החסימות בנתיבים הסתיימו והתנועה נפתחה בשני הכיוונים - לאחר כ-22 שעות, כמו גם הצירים העירוניים בקרבת המחלף. החברה מסרה כי "במהלך העבודות לא נרשמו אירועים או עומסים חריגים". כך נראה הגשר החדש:
אתמול בשעה 17:00 משטרת התנועה חסמה את הנתיבים לכיוון דרום, ובשעה 20:00 התנועה בהם נחסמה גם לצפון. החסימה הייתה אמורה להימשך עד 19:00 הערב, אך כאמור העבודות הסתיימו מוקדם מכפי שתוכנן.
זמן קצר אחרי החסימה אתמול החל להיווצר פקק ענק שהשתרך לאורך כמה קילומטרים, בעת שאלפי כלפי רכב נותבו לנתיב בודד שיוצא מאיילון לכיוון מתחם האלף.
במסגרת החסימות נסגרו לחלוטין חמש תחנות רכבת מרכזיות באזור. התחנות צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין נסגרו בשעה 20:30 וייפתחו מחדש עם צאת השבת, יחד עם שאר תחנות הרכבת כבשגרה.
למרות העובדה כי מדובר בעורק תנועה מרכזי ועמוס, במשרד התחבורה סירבו להתחיל את העבודות ביום שישי - ורבים מתחו ביקורת על ההחלטה שהתקבלה בעקבות הסטטוס קוו שהמשרד מחויב לו - ולפיו בקואליציה מונעים עבודות בשבת כדי לא לפגוע במפלגות החרדיות.
ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד פנה בשאילתה לשרת התחבורה מירי רגב ושאל מדוע העבודות להשלמת הגשר לא יבוצעו בשישי בערב עד מוצאי שבת, ומדוע מתעקשים לפגוע בציבור שימצא עצמו בפקקי ענק. סגן שרת התחבורה, אורי מקלב מיהדות התורה, השיב לשאילתה: "גאה להיות בממשלה שהנחת העבודה היא שעוצרים את הכל בשבת. הנחת היסוד צריכה להיות - 'עבודה? לא בשבת'".
במענה לשאלתו של ח"כ טופורובסקי אם אזרחי ישראל יפוצו על הנזקים הכלכליים והאחרים שיגרמו העבודות, ענה סגן השרה: "נפצה את תושבי מדינת ישראל בזה שאנחנו מחזקים את שמירת השבת. זו לא פגיעה, אלא הפוך".