ברקע ההתנגדות של חלק מחברי הליכוד לעסקת חטופים, רגע לפני נסיעתו של ראש הממשלה לוושינגטון מחר (שני), הגיעו קרובי משפחה וחברים של חטופים למשכן הכנסת. הם נתקלו בחבר הכנסת ניסים ואטורי, אחד מ-8 חברי כנסת מהליכוד שמביעים התנגדות פומבית לעסקה המתגבשת - ושסיפק שלל אמירות מקוממות במהלך המלחמה, האחרונה שבהם רק שלשום. צפו בתיעוד מהתקרית המבישה:
תיעוד מהכנסת: ניסים ואטורי מתעמת עם קרובי חטופים

2 צפייה בגלריה
תיעוד מהכנסת: ניסים ואטורי וחנה העוזרת שלו מתעמתים עם משפחות החטופים
תיעוד מהכנסת: ניסים ואטורי וחנה העוזרת שלו מתעמתים עם משפחות החטופים
מנסה לחלוף על פניהם, רגע לפני פליטת פה נוספת. "את אכלת הבוקר?"
"החטופים סובלים", זעקו לו חבריו של החטוף עידן שתיוי. אחד מהם הוסיף בציניות כי "הם סובלים, אבל הם לא מתים", זכר לאמירה הבלתי-נתפסת של נתניהו בישיבת הקבינט בשבוע שעבר. בשלב הזה לטענתם, בזמן שהם מתעדים את האירוע, העוזרת הפרלמנטרית של ואטורי חטפה להם את הטלפון באלימות - והוא הצטרף אליה ודחף אותם. לאחר מכן, ניסה להתעלם מהם וחלף על פניהם.
"מה קרה, האמת כואבת? תאמין לי שבשבי כואב להם יותר", אמרה לו ענבל צח, בת דודתו של החטוף טל שהם. "יש 120 אנשים שלא אוכלים ולא שותים כבר 9 חודשים, הם לא ראו אור יום. הם אולי גם לא מתים", אמרו לו. הוא השיב לצח בזלזול: "את אכלת הבוקר?". חברתו של שתיוי התערבה: "לא, אני לא אכלתי הבוקר ואני לא אוכלת כבר תשעה חודשים. אין לך בושה להגיד משפט כזה?".
יובל, חתנו של החטוף קית' סיגל שנכח במקום, שחזר את התקרית: "הגענו היום לכנסת כמדי שבוע, להשאיר את האהובים שלנו בראש סדר היום הציבורי. במסדרון נתקלנו בחבר הכנסת ניסים ואטורי, אחד מ-8 חברי ליכוד שהוציאו מכתב לרה"מ שהם מתנגדים לעסקה. אני ובני משפחה נוספים ניגשנו אליו לשאול אותו מדוע שלח את המכתב. את האירוע צילם אחד מבני המשפחות".
"חנה, העוזרת הפרלמנטרית של ואטורי, חטפה לו את הטלפון באלימות. חבר הכנסת הצטרף באגרסיביות ודחף אותי ואת ענבל, בת דודתו של החטוף טל שהם. כשענבל אמרה לו שהחטופים נמקים, לא אוכלים ולא שותים, חבר הכנסת שאל אותה - 'את אכלת הבוקר? אז הכל בסדר'".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מהכנסת: ניסים ואטורי וחנה העוזרת שלו מתעמתים עם משפחות החטופים
תיעוד מהכנסת: ניסים ואטורי וחנה העוזרת שלו מתעמתים עם משפחות החטופים
העוזרת מנסה למנוע את הצילום. היום בכנסת
(צילום: מיקי שמידט)

כאמור, ניסים ואטורי נתפס בשלל אמירות מביכות הן בכנסת והן בראיונות לכלי התקשורת השונים בזמן המלחמה. בשישי האחרון חבר כנסת מהליכוד ניצל את מותו של יבגני פרדר (50) מפגיעת הכטב"ם בתל אביב כדי להתנגח במפגינים נגד הממשלה. "אני חושב שהבחור, לא יודע מי הוא, לא הכרתי אותו. מי שבמשפחה שלו הפגין עד עכשיו - בטח יקבל צביטה בלב - 'איך אני יכול להפגין כשדוד שלי, אח שלי נהרג כרגע?", אמר.
בריאיון ברדיו תל אביב הוסיף הח"כ מהליכוד: "המפגינים ממשיכים, מהדהדים את מה שחמאס מבקש. כאילו אין מלחמה, לא נופלים חללים בדרום. אותו הדבר כשנהרגים אנשים בצפון. קשה לנו לראות את ההפגנות האלה במרכז".
בחודש דצמבר האחרון התייחס לטבח 7 באוקטובר ואמר כי "למזלנו, זה קרה משמיים. עם כל הצער ויש צער רב על 7 באוקטובר, אם לא הייתה קורית ההתקפה מדרום - היינו בבעיה קשה יותר". בחודש מאי, התבטא ואטורי נגד שיבוץ חיילות לשמירה על מחבלי חמאס בתאי הכלא. הוא דיבר על הנזק שנגרם ואמר: "אנחנו עוד שמים חיילות נאות לשמור עליהם. איפה נשמע הדבר הזה?".
בחודש שעבר סיפק אמירה מזעזעת נוספת, כשטען שהמפגינים מול בית ראש הממשלה הם "זרוע של החמאס". בריאיון לרדיו "קול ברמה" אמר ואטורי כי "יש כמה זרועות לחמאס - זרוע הלחימה של המחבלים הארורים שרוצחים ילדים, ויש את הזרוע של ההפגנות". אחר כך ניסה להבהיר את הדברים, והתנצל: "שמעתי את הדברים שאמרתי - והזדעזעתי".