ברקע מחאת הרשויות המקומיות המתרחבת נגד הענקת סמכויות במשרד החינוך ליו"ר נעם אבי מעוז, שאף הביע רצון לבטל את מצעד הגאווה בירושלים, טוענת מפלגתו ל"הסתה גוברת שחוצה כל גבול". במקביל, הודיעה נעם כי הגישה היום (ראשון) תלונה במשטרה על הסתה לרצח.
לפי התלונה, אדם בשם איתי מאיר פרסם ציוץ בטוויטר ובו הגיב על רצונו לבטל את מצעד הגאווה בבירה - אותו כינה "מצעד התועבה הזנותי". מאיר כתב בתגובה: "זה לא במסגרת החוק אבל במידה והוא יבטל את מצעד הגאווה אנחנו נצעד על הגופה של החלאה הנ"ל".
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
אבי מעוז. "ההסתה נגדו חצתה כל גבול"
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מעוז הביע רצון לבטל את מצעד הגאווה בירושלים, בטוויטר קראו "לצעוד על גופתו"
(צילום: AFP)
בנעם, המפלגה שמתנגדת ללהט"בים, טוענים כי "זה מספר ימים ישנה אווירת הסתה ואיומים כנגד ח"כ מעוז. מיותר לציין כי דברים כגון אלו הנאמרים בפהרסיה בתוך אווירה של התלהמות, עלולה להביא לכך שמאן דהוא ינסה לממש את הדברים ולנקוט באלימות ואף בניסיון לרצוח את ח"כ מעוז. אנו דורשים חקירה מהירה ותכליתית, שתמנע פגיעה חלילה בח"כ מעוז ותביא למיצוי הדין עם המסית".
בנעם קראו גם לראש הממשלה היוצא יאיר לפיד "ולשאר מפלגות האופוזיציה" "לנהוג באחריות, לעצור את ההסתה וההתססה ולגנות כל אירוע אלימות. בידכם הדבר".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ישיבת ממשלה
יאיר לפיד ישיבת ממשלה
בנעם קראו ללפיד: "עצור את ההסתה וגנה כל אירוע אלימות"
(צילום: AP)
מאז התפרסם ההסכם שנחתם בין הליכוד לנעם התעצמה כאמור מחאת הרשויות נגד העברת הסמכויות למעוז, שיכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה. לפיד כתב הבוקר כי "נתניהו יודע שעשה מעשה נורא". שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא ביטון תקיים כנס חירום נגד העברת הסמכויות לנעם, שנחשף ב-ynet. אל הכנס הוזמנו ארגוני הורים, מנהלים, מורים וארגוני חברה אזרחית, והוא יתקיים בכנסת ביום שלישי הקרוב.
ראשי שתיים מהערים הגדולות בישראל - ראשון לציון ותל אביב-יפו התראיינו הבוקר באולפן ynet - וראש העיר רז קינסטליך הבטיח: "יש לחץ ופאניקה בציבור כאילו מחר כל תוכניות החינוך יצאו ועכשיו נתחיל רק ללמוד על דת. אם הדבר הזה יקרה ויצא לפועל, תאמין לי, אתה תראה את כל השלטון המקומי, את כל התושבים ואת כל המדינה יוצאים מהבית".