אחיה של מנאר: "היא נרצחה לחינם"

עיסאם חג'אג', בעלה של מנאר חג'אג' שנרצחה אמש (שני) עם בתה חדרה בת ה-14 בלוד, שוהה כבר שנים בטורקיה. בעבר הוא ניהל מערכת יחסים במשך כמה שנים עם אישה אחרת שנרצחה ב-2018 בצומת עין הקורא, סמר חטיב, שנפרדה ממנו יותר משנה לפני שנרצחה. בפרשת הרצח של חטיב הורשע בין היתר אחד מילדיו של חג'אג', והוא נשלח ל-10 שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון.
4 צפייה בגלריה
סמר חטיב (מימין) ומנאר וחדרה חג'אג'
סמר חטיב (מימין) ומנאר וחדרה חג'אג'
סמר חטיב (מימין) ומנאר וחדרה חג'אג'
במשטרה מעריכים כי האמא והבת, שנרצחו אמש על ידי מתנקש אחד או שניים, נענשו ונרצחו בשל סכסוך פלילי של האבא. מרים, האחות התאומה של הבת חדרה נפצעה באורח בינוני מקליעי ירי ברגליה, וניצלה ככל הנראה בעקבות תקלה בנשק. בצהריים השתחררה מבית החולים. הבשורה הגיעה אל חג'אג' שכאמור שוהה בטורקיה, ימים בודדים אחרי שאשתו ובנותיו שבו מביקור של כחודשיים אצלו, מאחר שהבנות היו צריכות לחזור לבית הספר.
בשלב הזה, במשטרה לא יודעים לקשור באופן חד-משמעי למי היה עניין ברצח האם והבנות. גורמי המודיעין של היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב שפלה שחוקרים את הרצח הכפול העלו את מפת הסכסוכים שיכולים להוות מניע לרצח האם והבת בסכסוך שאינו קשור אליהם. במשטרה לא פוסלים אף כיוון חקירה.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד, אמש. "האמא - אישה נורמטיבית שגידלה את בנותיה ללא קשר לפלילים"
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: שאול גולן)
גורם בכיר במשטרה שמעורב בחקירה אמר כי "שתי הנשים, האמא והבת, שילמו מחיר בחייהן כדי להעניש אדם אחר. אין שום מידע או כיוון שיכול לומר לנו שאישה המסכנה ובתה עשו שמעשה שיכול לשמש כמניע אפשרי שירצחו אותן בדם קר. בתיקי המודיעין אין לאמא כל סכסוך ואין אפילו רקע של אלימות במשפחה. אישה נורמטיבית שמגדלת את בנותיה ללא קשר לעולם הפלילי".
סמר חטיב, שהייתה בת זוגו של חג'אג', נרצחה בצומת עין הקורא שליד ראשון לציון ב-2018. לפי כתב האישום שהוגש בפרשה, יום לפני שנרצחה חטיב, הטמינו כמה מהנאשמים מטען חבלה מתחת לרכבה. התוכנית לא צלחה, ועל כן החליטו כמה מהנאשמים לירות לעברה. למחרת עקבו אחריה ואחר חברתה שנסעה איתה ברכב. עשרות יריות נורו לעברן, וכתוצאה מכך נהרגה חטיב וחברתה נפצעה באורח קשה.
מנאר חג'אג' ובתה חדרה נרצחו אמש בלוד קרוב לשעה 22:30, אז חזרו מקניות ועצרו בחניית בניין המגורים שלהן. אש נפתחה לעברן מצד מתנקש אחד או שניים מטווח קרוב, ולא השאירה להן סיכויים לשרוד.
ריאיון עם הרופאה שטיפלה באחות התאומה, מרים, שהשתחררה מביה"ח
(צילום: ניצן דרור, נויל האריס)

"פשוט שמענו שמרססים יריות", העידה השכנה מהקומה הראשונה שהרצח היה מתחת לחלון ביתה. התאומה מרים הצליחה להימלט. מעל החניה שבה עמד הרכב מותקנות ארבע מצלמות שמתעדות את כל הנעשה בחניה ובמשטרה לקחו לבדיקה את אותן מצלמות, תוך איסוף ממצאים מהזירה בתקווה למצוא כיוון לרוצחים.
ההערכה כי מי שרצח את השתיים הגיע ברגל לחניה, ונמלט באמצעות רכב או אופנוע מילוט. במשטרה בודקים בין השאר אם אקדח אחד או יותר היו מעורבים ברצח.
לאחר הרצח הורה מפכ"ל המשטרה עם מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון להקים מפקדה משימתית של מאות שוטרים בעיר לוד. זאת, כדי לנסות להעניק תחושת ביטחון אישי בעיר. השוטרים יתמקדו בפשיעה חמורה ואלימות.