בעולם הערבי מצפים מחיזבאללה לא לפגוע במאמצים להפסקת אש ברצועת עזה - אך לפי שעה נראה כי ארגון הטרור בשלו. בישראל מעריכים שחיזבאללה נחוש לבצע את המתקפה נגד ישראל כבר בימים הקרובים, ולא ישנה את התוכניות שלו בגלל הפסגה המתוכננת ב-15 באוגוסט, יום חמישי הקרוב.
1 צפייה בגלריה
נאום נסראללה
נאום נסראללה
"חיזבאללה נחוש להגיב". נסראללה בנאום הספד לפואד שוכר שחוסל
אמש, נציין, ערוץ אל-ג'דיד הלבנוני דיווח כי גורמים ערבים יצרו קשר עם אנשי חיזבאללה וביקשו שידחו את התגובה לישראל לאחרי 15 באוגוסט - המועד שבו קראו ארה"ב והמתווכות קטאר ומצרים לערוך פסגת משא ומתן בנושא עסקת החטופים. המטרה, לפי הדיווח, היא שחיזבאללה לא יואשם בשיבוש המו"מ. חיזבאללה, מנגד, לא החזיר תשובה שלילית או חיובית. בנוסף, כך דווח, ישנם מאמצים בינלאומיים למתן את עוצמת התגובה של חיזבאללה "כדי לא לתת לישראל תירוץ להרחיב את המלחמה".
אבל, בעוד שבאיראן שוררת מחלוקת חריפה על שאלת התגובה לחיסול איסמעיל הנייה בטהרן - בישראל מעריכים כי בחיזבאללה אין כלל מחלוקת על הצורך להגיב לחיסולו בביירות של פואד שוכר, שהיה יד ימינו של חסן נסראללה. בישראל העריכו עוד בתחילת השבוע שארגון הטרור יהיה זה שיגיב ראשון, וגם כעת - יותר מעשרה ימים אחרי החיסול של שוכר - ההערכה הזו לא השתנתה. מקור פרלמנטרי בחיזבאללה אף אמר שלשום כי "לא משנה לאן יוביל המו"מ, זה לא יחול על התגובה לתקיפה בדאחייה של ביירות. זה נושא אחר".
בינתיים הירי מלבנון נמשך: תיעוד שריפות שפרצו בגליל בעקבותיו
(צילום: כב"ה צפון)

מנגד, המשלחת האיראנית לאו"ם מסרה שלשום כי היא מקווה שהתגובה לחיסול הנייה "תהיה בעיתוי ובצורה שלא יפגעו באפשרות להפסקת אש". מהמשלחת נמסר כי "העדיפות שלנו היא לכונן הפסקת אש מתמשכת בעזה, וכל הסכם שיתקבל על-ידי חמאס יוכר גם על ידינו. המשטר הישראלי הפר את הביטחון הלאומי והאוטונומיה שלנו באמצעות מעשה הטרור האחרון שלו, ויש לנו את הזכות הלגיטימית להגנה עצמית - עניין שאינו קשור כלל להפסקת האש בעזה. עם זאת, אנו מקווים שתגובתנו תהיה מתוזמנת ותבוצע באופן שלא יפגע בהפסקת האש הפוטנציאלית".
טהרן אמנם מאיימת בפומבי לתקוף את ישראל, אך לפי הדיווחים, מאחורי הקלעים יש ויכוח חריף בין הנשיא החדש מסעוד פזשכיאן למשמרות המהפכה. בכל מקרה, המילה האחרונה שם שמורה למנהיג העליון עלי חמינאי.
פורסם לראשונה: 22:51, 10.08.24