היום: המשטרה מתחילה לאכוף את התו הירוק החדש
(צילום: ליהי קרופניק, אבי חי)

1,021 ישראלים אובחנו אתמול (יום ד') כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-97,200 בדיקות ושיעור החיוביים ממשיך לרדת והוא עומד על 1.05%. מדובר בשיעור החיוביים הנמוך ביותר מאז 10 ביולי. הנתונים פורסמו על רקע איתור קיומו זן הדלתא החדש בישראל - והיום כבר נמסר כי בריצוף גנטי חודשים אחורה התגלו עוד מקרים של זן זה, מעבר לילד בן ה-11 שנדבק בו.
לפי נתוני משרד הבריאות, בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 454 חולי קורונה, 331 מהם במצב קשה. גם כאן מדובר בירידה נוספת. לשם השוואה, ב-22 בספטמבר היו 740 חולי קורונה במצב קשה. 159 מהחולים היום, כלומר קרוב לחצי, מחוברים למכונות הנשמה.
מהנתונים עולה כי למעלה מ-77% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל. מקדם ההדבקה ירד מעט והוא עומד על 0.75. מפרוץ המגפה נפטרו מסיבוכי המחלה 8,030 ישראלים.
1 צפייה בגלריה
מחלקת טיפול נמרץ קורונה ב בית חולים הדסה עין כרם ב ירושלים
מחלקת טיפול נמרץ קורונה ב בית חולים הדסה עין כרם ב ירושלים
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים
(צילום : עמית שאבי )
מספר היישובים האדומים עומד על שישה, לעומת שבעה אתמול. מדובר בשבט אבו קורינאת, כפר אדומים, עין מאהל, גבע בנימין, סלמה ורבבה.
בישראל כ-15,600 חולים פעילים. 1,818 מהם מתגוררים בירושלים, 495 בתל אביב, 421 בבאר שבע, 327 בפתח תקווה, 307 בבני ברק, 256 ברחובות, 247 ברהט, 240 בחיפה, 238 בנתניה, 235 בחולון, 218 במודיעין עילית ו-208 בראשון לציון.
51% מהמאומתים אתמול היו בני עד 11, קבוצת גיל שעדיין לא יכולה להתחסן. 11% נוספים היו בני 12 עד 18. עוד עולה מהנתונים כי 55% מהמאומתים אתמול הם מהמגזר הכללי, 30% מהערבי ו-14% מהחרדי. לגבי יתר המאובחנים משרד הבריאות לא הצליח לפענח מהיכן באו.
מספר המבודדים במערכת החינוך ממשיך לרדת ונכון להבוקר יש 8,738 תלמידים המוגדרים כחולים פעילים ו-52,387 בבידוד. לשם השוואה, מספר המבודדים לפני כחודש במערכת החינוך עמד על כ-150 אלף.

שישה מקרים של הזן החדש

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים אמש התייעצות בעניין תת-זן הדלתא החדש (AY4.2), שכבר התגלה לפחות מקרה אחד שלו בישראל אצל אצל ילד בן 11, אך בישיבה התברר כי ככל הנראה ישנם מקרים בודדים נוספים.
היום, במסגרת בדיקת ריצופים חוזרת, נמסר כי - כפי שפורסם ב-ynet - התגלו חמישה מקרים נוספים "ותיקים" של הווריאנט. לפי ההודעה, "וריאנט זה סווג עד עתה כווריאנט הדלתא, ורק לאחרונה סווג כווריאנט נפרד. בעקבות הגילוי שבן 11 נדבק בו, בדקו במעבדת ריצופי הבדיקות של משרד הבריאות כמה חודשים אחורה את כלל הריצופים שסווגו עד כה כזן הדלתא. כתוצאה מהבדיקה החוזרת, התגלו חמישה מקרים 'ותיקים' נוספים, שעומדים בקריטריונים של הסיווג החדש".
בדיון הציגו גורמי המקצוע בפני ראש הממשלה את המידע שיש בשלב זה בעניין הווריאנט החדש, "שמסוגו התגלו עד כה מקרים בודדים בישראל, בעקבות ריצוף גנטי שמבצע משרד הבריאות על דגימות מאומתים מהשבועות האחרונים", נמסר בהודעה.
בנט הדגיש כי יש לעקוב באופן הדוק אחרי ההתפתחויות ולהתמקד בכל מקרה של מאומת הנושא את הזן החדש - כולל חקירה אפידמיולוגית מוגברת ויצירת קשר עם מדינות שבהן הווריאנט קיים לבירור ושיתוף מידע.
עוד הנחה בנט על עדכון מתווה התיירות שיוצג לו היום בהתאם למידע הקיים בעניין הזן החדש ועל הגדלת יכולת הריצוף הגנטי באופן משמעותי על מנת להגדיל את יכולות איסוף המידע. בדיון, משרד הבריאות אמור להציג המלצות כיצד להתמודד עם הווריאנט החדש ולמנוע כניסה רחבה שלו לארץ.