קצין הסיור שניצל אמש (שני) מהתרסקות המסוק מול חופי חיפה, הספיק להעביר דיווח ראשוני לבסיס היחידה שלו באמצעות הפלאפון, וסיפק עדכון על האירוע כדי להקפיץ כוחות לאזור ולכוון אותם לזירה. כך עולה מפרטי החקירה שמנסה להתחקות אחר השתלשלות האירועים שקדמו לאסון, שבו נהרגו סגן-אלוף ארז שחייני ורב-סרן חן פוגל.
אסון התרסקות המסוק - כתבות נוספות
הקצין הצליח לעדכן את הצבא, ועשה זאת במקביל לחילוץ העצמי שלו מהמסוק עד שחבר, בשחייה, אל כוח השיטור הימי שהעביר אותו לאמבולנס בחוף. מצבו השתפר משמעותית מאז שנכנס לטיפול במחלקה לרפואה דחופה ברמב"ם, כך לפי בית החולים.
בשעות הבוקר המשיכו החיילים לחפש שברים נוספים מהמסוק, כדי להצליח להרכיב את התמונה המלאה של התקרית שבה נהרגו שני הטייסים. שחייני היה סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, בן 38, נשוי ואב לשלושה ממחנה יהודית. רס"ן פוגל היה טייס מסוקים בטייסת 193, בן 27 מחיפה.
במסגרת הסריקות, עשרות חיילים נעים על רצועת החוף. במהלך הלילה, מפקד פיקוד העורף, האלוף אורי גורדין, חתם על צו שמונע כניסת אזרחים למרחב החוף בחיפה שבו התרסק המסוק.
המסוק, מטייסת 193, יצא אתמול בערב מבסיס רמת דוד של חיל האוויר לטיסת אימון מול חופי חיפה. מסיבה שעדיין אינה ברורה, התרסק לים בדרכו חזרה לבסיס. רק אחרי יותר משעה אותרו שני ההרוגים, סא"ל שחייני ורס"ן פוגל, ללא רוח חיים.
רס"ן פוגל יובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בחיפה היום בשעה 15:00, שעה לאחר מכן תיערך הלוויתו של סא"ל שחייני בבית העלמין במועצה האזורית משגב שבגליל.
מפקד חיל האוויר לשעבר: העובדה שיש שורד תסייע לפענוח
מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במיל' איתן בן אליהו, אמר בריאיון לאולפן ynet הבוקר כי "לפי החושים שלי והמידע שיש לי כרגע, שהוא מידע כמובן חלקי, הייתה פה תקלה טכנית. לפני ההתנהלות או לפי הדיווח על האירועים עד הפגיעה במים. איש חיל הים שהצליח להיחלץ כנראה התארגן להיחלצות הזאת טרם הפגיעה במים או תוך כדי הפגיעה במים".
לדבריו, ייתכן כי מכיוון שהאירוע קרה בשעת חשכה, "יכול להיות שתוך כדי הניסיונות להתגבר על התקלה הם לא כל כך שמו לב להימצאותם, אבל אלה השערות". הוא ציין כי העבודה שיש שורד באסון תסייע לדעת הרבה יותר בהמשך. הוא כינה את מסוק העטלף "מסוק אמין". "זה מסוק שהייעוד שלו לפעול כמסוק סיור ימי ולטוס מעל הים. יש לו אפילו סוג של מצופים שיכולים לאפשר לו איזה ציפה קצרה במידה והוא פוגע במים, הטייסים צריכים להכין את זה ולהפעיל את המצופים האלה", הוסיף.
- אתה מעריך שתוך ימים אחדים ישובו לטוס? ולהתאמן עם המסוק הזה?
"אני סבור שכן בהסתייגות אחת, תקלות טכניות הן לפעמים מסווגות כ'כשל' של איזשהו חלק ואז צריך לבחון אותו בכל שאר המסוקים ולהחליפו".