שר הביטחון יואב גלנט הגיע הערב (ראשון) לחמ"ל של אגף המבצעים בצה"ל, ושיבח את הכוחות שהשתתפו במתקפת המנע בלבנון. ״הוצאנו את חיזבאללה משיווי משקל ופעולתו נכשלה. התקיפה הבוקר מעבירה מסר אזורי: אנו נחושים להסיר כל איום, בכל זירה ובכל עת", אמר גלנט. "עלינו להסתכל בראייה כוללת על זירת המלחמה ולעמוד במטרותינו - בצפון ובדרום״.
בתוך כך, דובר צה"ל פרסם הערב תיעוד מפעילות חיל האוויר במתקפת המנע, שבו תדלוק מטוסי אדיר בשמי לבנון, יירוט כטב"ם על-ידי מסוק קרב וקולות הקשר. צפו בתיעוד:
תיעוד מתדלוק מטוסי אדיר בשמי לבנון, יירוט כטב"מ וקולות קשר
(צילום: דובר צה"ל)

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בחמ"ל אגף המבצעים של צה"ל
(צילום: אלעד מלכה, שירה קינן)

כמו כן, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי פרסם הערב נתונים על התקיפה. "כ-100 מטוסים של חיל האוויר תקפו יותר מ-270 מטרות במקביל בדרום לבנון", אמר. "כ-90% מהמטרות שהותקפו היו רקטות ומשגרים לטווח קצר שכוונו לעבר צפון הארץ".
לדברי הגרי, לפחות שישה מחבלים חוסלו במתקפה, ו"כ-30 מחבלים ומפקדים חוסלו השבוע בלבנון". עוד הוא אמר כי "חיזבאללה שיגר כ-230 רקטות ומעל ל-20 כלי טיס בלתי מאוישים. רובם נפלו בדרכם לשטח ישראל, בשטחים פתוחים או יורטו על-ידי מערכות ההגנה של חיל האוויר וספינות חיל הים".
במהלך ביקורו של גלנט בחמ"ל אגף המבצעים, במקביל לפסגה שמתקיימת בקהיר בצל חילופי האש הכבדים, הדגיש שר הביטחון כי "צריך להסתכל בראייה הכוללת של המלחמה. אנחנו נמצאים בצומת דרכים אסטרטגי ואנחנו צריכים לנצל את המשא ומתן להביא לשחרור חטופים ודרך שחרור החטופים לפתוח גם את החלופה של יצירת הסדרה בצפון ובהמשך גם להרגיע את האזור".
הצהרתו של דובר צה"ל דניאל הגרי, הערב
(צילום: דובר צה"ל)

אליוסטרציה של מכת המנע של צה"ל בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

לדבריו, "אנחנו פועלים מבחינה צבאית ונערכים כאילו לא נגיע להסדרה ואנחנו מוכנים בכל רגע למלחמה בצפון על כל מה שיהיה, אבל זאת לא הדרך המועדפת שלנו, ואנחנו נותנים עדיין סיכוי לאפשרות של להביא את זה בדרך הסדרית״.
גלנט הגיע לחמ״ל עם ראש חטיבת המבצעים, תת-אלוף ישראל שומר, ראש חטיבת המחקר באמ"ן, תת-אלוף אופיר מזרחי, וראש מחלקת המבצעים, אלוף-משנה נמרוד ציבולסקי. הוא קיבל סקירה מנציגי הזרועות והאגפים על פעולתם במתקפת המנע של צה"ל, שנועדה לסכל את התגובה של חיזבאללה על חיסולו של בכיר הארגון פואד שוכר בביירות. מלשכת שר הביטחון נמסר כי הוא שיבח את פעילות המטה הכללי על שיתוף הפעולה ההדוק עם חיל האוויר, אמ"ן ופיקוד הצפון, והדגיש כי פעולת חיזבאללה נכשלה בזכות פעולת צה"ל בסמוך לשיגור הטילים.
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט ביקר בחמ"ל אגף המבצעים של צה"ל
שר הביטחון יואב גלנט ביקר בחמ"ל אגף המבצעים של צה"ל
גלנט בחמ"ל המבצעים. "50% מהרקטות שחיזבאללה התכוון לירות לא שוגרו"
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אחרי הנאום שנשא הערב נסראללה, שבו אמר כי "אם תוצאות התקיפה יהיו משביעות רצון - נראה במבצע התגובה ככזה שהסתיים", אמר גלנט באגף המבצעים כי "האויב תכנן לשגר מאות רבות של רקטות לכיוון יישובי הצפון, הפעולה המונעת גרמה לכך שלמעלה -50 אחוז, אולי שני שליש מהן לא שוגר", אמר גלנט."כלומר, בתקיפה של אלפי מטרות מנענו שיגור של מאות, אלה שנורו הצלחנו ליירט אותן באוויר או לשלול את נפילתן בשטחים חיוניים לנו, ולאחר מכן הפעולה המאוד מדויקת נגד הכטב"מים שבקצה הביאה לזה שלא פגעו כטב"מים בשטח מדינת ישראל".
גלנט ציין כאמור כי במתקפת המנע, "פגענו באויב לפני ששיגר והוצאנו אותו משיווי משקל, הדבר הזה נושא בחובו שני מסרים מאוד חשובים – הראשון: לצה"ל יש מגוון יכולות על מנת להשמיד ולפגוע ביכולות האויב, זה דבר מרכזי. והדבר השני שהוא חשוב בראייה עתידית, אנחנו נחושים לבצע כל פעולה שתסיר איום מעל אזרחי מדינת ישראל - בכל זירה, בכל מקום, בכל עת ובכל שיטה, הכול פתוח, מי שבא לפגוע באזרחי ישראל לא ינקה, אנחנו נחסל אותו.
"הושמדו אלפי רקטות, נפגעו גם טילים מדויקים בכמה נקודות, עשרות כטב"מים ובסך הכול, תוצאה מאוד מוצלחת", מסר גלנט. "לפעולה הזאת יש חשיבות כי כשהאויב יספור את הסד"כ שנגרע לו, את מה הוא רצה לעשות ומה הצליח הוא יגיע לאותה מסקנה שאנחנו הגענו".