"הבן שלו נולד כשהיה במילואים"

רס"ר (מיל') אליהו מאיר אוחנה ז"ל
לפני חודש, בזמן שהוא במילואים, נולד לרס"ר (מיל') אליהו מאיר אוחנה ז"ל, בן זכר. "התינוק שלו נולד כשהיה במילואים, הוא יצא לברית וראה אותו", סיפר בבכי אביו אברהם. אתמול נפל אליהו בפיצוץ של מבנה ממולכד במרכז רצועת עזה, שבו היו מחבלים.
"הבן שלנו אהב את המדינה והיה גאה לשרת בצבא", סיפרו ההורים. "בצאת שמחת תורה הוא גויס למילואים. הוא היה חודש ברמת הגולן, ולפני חודש עבר לדרום". אחיו הבכור נפתלי הוסיף: "לאחר הפסקת האש הם נכנסו לעזה, ואליהו שמר על קשר טלפוני כשיצאו להפוגות".
רס"ר במיל' אליהו מאיר אוחנהרס"ר (מיל') אליהו מאיר אוחנה ז"ל
"היינו בדאגה כל התקופה, אבל ידענו שהמטרה נכונה. בחיים לא אמרתי לו אל תשרת ותחזור הביתה, הוא גם לא היה מקשיב לי", הוסיף בכאב האב. "אנחנו יודעים שזו מלחמה צודקת וצריך להפיל את כל החושך הזה. לפעמים אני לא מבין למה אנחנו לא יותר תוקפניים. אנחנו יודעים עושים את הדבר הנכון, ולדבר נכון יש תשלום, יש לו מחיר, ועכשיו אנחנו משלמים אותו".
אליהו הותיר אחריו הורים, שישה אחים ואחיות, אישה ושני ילדים קטנים. הלווייתו תתקיים היום ב-15:30 בבית העלמין הצבאי בחיפה.

"איש יוצא מגדר הרגיל"

רס"ל (מיל') אליסף שושן ז"ל
המלחמה בדרום תפסה את רס"ל (מיל') אליסף שושן ז"ל באמצע הטיול הגדול. "הוא היה בפלוגת החוד של פלחה"ן צנחנים ויצא לטיול הגדול. שבועיים לאחר הטיול הוא חזר למלחמה ולא שב", ספד לו דודו, דניאל שושן.
רס"ל במיל' אליסף שושןרס"ל (מיל') אליסף שושן ז"לצילום: דובר צה"ל
אליסף שירת כלוחם בגדוד 6646 ונפל במרכז רצועת עזה, במהלך פעילות להרחבת פרוזדור נצרים שמחלק את הרצועה מצפונה לדרומה. האמר שבו נסע, יחד עם רס"ל (מיל) אוהד אשור ז"ל עלה על מטען צד, שהופעל על פי החשד על ידי מחבלים שהגיחו מפיר בצד הדרך.
"אנחנו לא מעכלים את האסון שנפל על המשפחה שלנו, אסון כבד מנשוא. היגון עמוק ואין להורים שלו נחמה. אמא שלו היא קצינת רפואה ראשית של המשטרה. מאז תחילת הקרבות, מאז 7 באוקטובר, היא הייתה ב-40 לוויות, היא יודעת מה זה, והייתה באימה שהבן שלה נמצא שם".
"הוא היה איש יוצא מגדר הרגיל, צנוע, עיניים טובות, אופטימיות מכאן ועד להודעה חדשה. אמונה באדם וטוב שכבר לא מוצאים", הוסיף הדוד. "הוא בוגר האקדמיה למוזיקה, מוזיקאי בחסד שהיו לו תוכניות להמשיך במוזיקה ובטכנולוגיה. היו לו יכולות אינסופיות, לכן האובדן כל כך קשה". אליסף הובא למנוחות היום בצהריים בהר הרצל.

החובש העולה שנפל בקרב

רס"ר (מיל') נדב יששכר פרחי ז"ל
רס"ר במיל' נדב יששכר פרחירס"ר (מיל') נדב יששכר פרחי ז"לצילום: דובר צה"ל
רס"ר (מיל') נדב יששכר פרחי ז"ל, עלה מצרפת, ובחמש השנים האחרונות התגורר עם משפחתו בהרצליה. בצבא שירת כחובש קרבי, וגם במלחמה בדרום התייצב ושירת כחובש בגדוד 7810 בחטיבת יפתח. אתמול נפל נדב בפיצוץ של מבנה ממולכד במרכז רצועת עזה, שבו היו מחבלים.
"כִּי עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ בָּא בְּאַרְמְנוֹתֵינוּ. נדבי, האחיין המתוק שלי, הרגיש, החייכן, החכם, טוב הלב איננו עוד", ספדה בפייסבוק הדודה הילה. דודתו ליאת הוסיפה: "נדב, אחיין יקר ואהוב שלי, הלב מדמם". הוא הותיר אחריו הורים, שלושה אחים, רעייתו קלי ושני ילדים קטנים. הלווייתו נערכה הבוקר בהר הרצל בירושלים.

"הנשמה הטהורה שלי"

סמ"ר אוראל בשן ז"ל
סמ"ר אוראל בשןסמ"ר אוראל בשן ז"לצילום: דובר צה"ל
לפני חודש וחצי, סמ"ר אוראל בשן ז"ל הגיע לחופשה בבית אימו לראשונה מאז החלה המלחמה. האם ליאת, שמוכרת לרבים ברשתות החברתיות, כתבה אז בפייסבוק: "אמא'לה אמא'לה, כמה חיכיתי לנשום אותו, כמה חיכיתי לנשק ולחבק אותו! ניסה לעשות לי הפתעה אבל ידעתי שהיום אני רואה אותו. הרגשה של אמא. תודה אבא שבשמיים שהחזרת בי נשמתי, החזרת לי את הנשמה שלי הטהורה. תודה ילד שלי שחזרת אליי לקצת, אבל מספיק בשביל שאנשום שוב".
אוראל, לוחם בגדוד ההנדסה 603 בחטיבה 7, נפל בסוף השבוע לאחר שטיל RPG בפגע בנגמ"ש מסוג נמר"ה שבו היה, יחד איתו נהרגו ארבעה לוחמים נוספים ונפצעו שניים במצב קשה. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 בחלקה הצבאית של קריית ים בבית העלמין "צור שלום".

הכוכב של קבוצת הרובוטיקה

רס"ר (מיל') אוהד אשור ז"ל
בכפר יונה ספדו הבוקר לרס"ר (מיל') אוהד אשור ז"ל, לוחם בגדוד 6646 שנפל אמש במרכז רצועת עזה. אוהד, שכולם כינו בחיבה "הג'ינג'י שלנו", נפל בעת שעסק בהרחבת פרוזדור נצרים, שמחלק את הרצועה מצפונה לדרומה. האמר שבו נסע עלה על מטען צד שהופעל, על פי החשד, על ידי מחבלים שהגיחו מפיר בצד הדרך.
רס"ל במיל' אוהד אשוררס"ל (מיל') אוהד אשור ז"לצילום: דובר צה"ל
אוהד היה קפטן קבוצת הרובוטיקה של בית ספר התיכון שבו למד. רמי מראלי, מנטור הקבוצה, ספד לו: "מיד כשאוהד הצטרף לקבוצה הוא מאוד בלט, כוכב עולה. הילדים הגדולים שאלו ואתו איך לעשות דברים. הוא היה חונך בחיוך ובסופר מקצועיות".
"כששאלנו אותו מה הוא הולך לעשות בצבא, הוא ענה 'רק קרבי' והשקיע באימוני כושר", הוסיף מראלי. "הוא היה ילד רזה, בנה את עצמו ונהיה חזק. גם אחרי השירות הוא הגיע לבקר ולעזור לקבוצה ולחנוך תלמידים. תמיד עם חיוך ומוכן לקחת על עצמו". אוהד יובא למנוחות היום ב-13:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר יונה.

כוכב הכדורסל של הקיבוץ

סמ"ר גל הרשקו ז"ל
גל הרשקו ז"לסמ"ר גל הרשקו ז"ל
סמ"ר גל הרשקו ז"ל, בן 20 מקיבוץ יפתח שבגליל העליון, היה אחד משחקני הכדורסל הבולטים של הקיבוץ. הוא שיחק בבית הספר לכדורסל במועצה ובקבוצות הילדים של מחלקת הכדורסל גליל עליון. בסוף השבוע נפל גל, לוחם בגדוד ההנדסה 603, לאחר שטיל RPG פגע בנגמ"ש שבו היה.
בבית הספר התיכון שבו למד ספדו לו: "הוא היה נער ערכי, חכם, אהוב על כל סובביו, חברותי, דעתן ומלא בשמחת חיים". טרם פורסם מועד הלווייתו.
חברו דולב ספד לו ברשתות החבתריות: "חבר יקר, מסרב להאמין. נוח על משכבך בשלום גיבור ישראל. תמיד תהיה בלבי, תשמור עלינו מלמעלה!". חברת המשפחה ספדה: "גל החייכן השובב, אני לא מאמינה. אין לי מילים להביע את הצער העצום שאני מרגישה, את הכאב. קרועה ובוכה אתכם".

גאוות הערבה התיכונה

סמ"ר רואי אליאס ז"ל
סמ"ר רואי אליאס ז"לסמ"ר רואי אליאס ז"ל צילום: דובר צה"ל
סמ"ר רואי אליאס ז"ל, לוחם גדוד ההנדסה 603 בחטיבה 7, נפל בסוף השבוע לאחר שטיל RPG פגע בנגמ"ש שבו היה. ביישוב צופר שבערבה התיכונה ספדו לו. "הוא היה בחור נפלא, ערכי, ספורטאי, מעורב רבות בקהילה - אהב את הערבה והחיים בה", סיפר ראש המועצה מאיר צור. דודו של רואי, סרן עודד אליאס ז"ל, היה קצין בשייטת ונפל באימון בסיני לפני יותר מ-45 שנה.
"דיברנו רבות על רצונו לחזור לערבה, לבנות בה בית ומשפחה, ולהמשיך את ערכי ההתיישבות והחקלאות של מורשת אביו היקר, הדמות המרכזית בגרעין המייסד של צופר", הוסיף צור. בסיום המסלול של רואי בגדוד הוא שלח לראש המועצה תמונה שלו עטוף בדגל של הערבה. רואי יובא למנוחות היום ב-15:00 בבית העלמין בצופר.

"אדם עם לב ענק"

סמ"ר איתמר שמן ז"ל
סמ"ר איתמר שמןסמ"ר איתמר שמן ז"לצילום: דובר צה"ל
סמ"ר איתמר שמן ז"ל, פרמדיק באוגדה 36 לחם יחד עם חטיבה 7 ברצועת עזה. אתמול הוא נפל בדרום רצועת עזה. ליעד, חברו של איתמר שחנך אותו בקורס פרמדיקים ספד לו: "איתמר לקח ברצינות את המשימות שהוטלו עליו והיה מבצע אותן על הצד הטוב ביותר. מלבד איש מקצוע ומטפל טוב, איתמר היה בראש ובראשונה אדם עם לב ענק. תודה רבה שנפלה בחלקי הזכות להיות זה שמעצב לך את הדרך, אוהב אותך ואנציח אותך תמיד".
בתנועת השומר החדש ספדו לאיתמר, שעשה שם שנת שירות. "איתמר היה חניך במצפה עידן. עוד מתחילת שנת השירות ראינו בעיניו של איתמר את החלום ואת הדרך הארוכה שעשה כדי להגיע להיות פרמדיק בצבא. זכינו להכיר את דמותו ולמדנו מאישיותו המון. איש רציני ביותר ואדם נפלא".
במהלך הסופ"ש נפל ברצועת עזה גם סמ"ר דוד בוגדנובסקי ז"ל