אזרח אמריקני בן 31 נפצע היום (ראשון) באורח קשה, באופן חריג, מפגיעת טיל נ"ט במבנה במרחב זרעית שבגליל המערבי, סמוך למוצב ליד הגבול עם לבנון. כעת ניתן לומר כי מדובר בעובד של חברה אזרחית אמריקנית, שמכרה או תרמה רחפנים לחיילי מילואים בגבול לבנון - ואנשיה הגיעו, ככל הנראה ללא אישור, להדריך את החיילים בנושא ולהתקין חלק מהמערכות.
2 צפייה בגלריה
מכבים שריפות בגליל
מכבים שריפות בגליל
מכבים שריפות בגליל
(צילום: REUTERS/Avi Ohayon)
תיעוד: כטב"ם נפץ התפוצץ בחרמון

במהלך המטחים הכבדים ששוגרו היום מלבנון, נורו גם שני טילי נ"ט שמהם נפצע אחד מעובדי החברה האמריקנית באורח קשה מרסיסים בפלג גופו העליון, ולצידו נפצעו אזרח ישראלי וחייל מילואים באורח קל.
הפצוע קשה הוכנס לחדר ההלם בבית החולים בנהריה, שם נאלצו הצוותים הרפואיים להרדימו ולהנשימו. בהמשך הוא הועבר במחלקה לטיפול נמרץ כללי, ועקב החמרה במצבו הוכנס לחדר ניתוח. בית החולים מסר כי מצבו מוגדר קשה ויציב. מצבם של האזרח הישראלי (42) והחייל (25) מוגדר כאמור קל, הם עוברים בדיקות ובית החולים עדכן כי אושפזו במחלקה כירורגית.
הנושא, לפי שעה, מתוחקר בפיקוד הצפון. מצה"ל נמסר שהתקרית מתוחקרת והתחקיר יסוכם בימים הקרובים.
הערב, סמוך לשעה 19:00, הופעלו שוב אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין בכמה יישובים בגליל העליון. כעבור כשעה וחצי דובר צה"ל הודיע בהמשך להתרעות כי "לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מספר מטרות אוויריות שחצו מלבנון למרחבים הר דב ודפנה". כמו כן, כטב"ם נפץ התפוצץ בשטח פתוח במרחב החרמון, לא היו נפגעים. דקות לאחר הודעת דובר צה"ל הופעלו שוב אזעקות, הפעם בצפון רמת הגולן. אחריהן נמסר מהצבא כי יורטה "מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון".
2 צפייה בגלריה
פגיעה בחרמון
פגיעה בחרמון
פיצוץ הכטב"ם בחרמון
גלנט בצפון, שעות לפני פיצוץ הכטב"ם באזור
(צילום: אלעד מלכה)

מוקדם יותר ביקר באזור שבו התפוצץ הכטב"ם שר הביטחון יואב גלנט. השר קיים הערכת מצב ושוחח עם לוחמים: "היעד שלכם זה לגרום לכך שהמוכנות שלכם עולה והשחיקה של האויב מביאה לירידה ביכולת שלו באופן יומי. אני נתתי הנחיה ברורה לכוחות גם בדרום וגם בצפון - אלה שתי גזרות נפרדות", אמר. גלנט התייחס גם לעסקת חטופים אפשרית עם חמאס, ואמר כי "גם אם נגיע להסדרה בעסקה של חטופים, ואני מקווה מאוד שנצליח להגיע לזה בדרום - זה לא מחייב את מה שקורה כאן, אלא אם חיזבאללה יגיע להסדרה. גם אם תהיה הפסקת אש שם, כאן ממשיכים להילחם ועושים את כל מה שצריך - והדבר הזה הוא שמביא את התוצאות".
לדבריו, "יש לחיזבאללה 450 הרוגים ביחד עם הארגונים הפלסטיניים, הם מרגישים את זה טוב. 15 מח"טים ומעלה שחוסלו, כולל שלושה מפקדי האוגדות - זה למעלה מ-50 אחוז מהסד"כ מפקדים בדרום לבנון של חיזבאללה. דברים יכולים לקרות. אנחנו לא שואפים לזה, אבל אנחנו ערוכים לזה שאם יבואו לתקוף אותנו, או אם לא יאפשרו לנו להחזיר את האזרחים שלנו בביטחון לבתיהם - אנחנו נפעל".
בתקרית נוספת שאירעה מוקדם יותר, נפצע צעיר בן 28 באורח קשה מפגיעה ישירה של רקטה במושב כפר זיתים ליד טבריה. השיגור אירע במהלך מטח של חיזבאללה לגליל התחתון, שנעשה כנקמה מצד ארגון הטרור השיעי על חיסול אתמול של מחבל בכיר בעומק לבנון.