שר הביטחון יואב גלנט נועד עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן. בפגישה שנערכה היום (שני) בלשכתו של השר דנו השניים במאמצים להשבת החטופים ובהתקדמות המלחמה בעזה. השר אף הדגיש בפני סאליבן כי בישראל "מחויבים להרחבת הפעולה הקרקעית ברפיח עבור פירוק חמאס והשבתם של החטופים".
גלנט עם סאליבן
(צילום: שחר יורמן)

על פי הודעת משרד הביטחון השניים שוחחו גם "על הצורך בהקרנת עוצמת הקשר בין ישראל וארה"ב למול תוקפנותה של איראן משטחה ובאמצעות שלוחיה". הוא נמסר כי "השר גלנט הציג ליועץ סאליבן את ההתאמות שביצעה ישראל לפינוי האוכלוסייה ממרחב רפיח, והצבת מענה הומניטרי הולם. השניים שוחחו על המתיחות בצפון, ושר הביטחון אמר כי המשך התוקפנות של חיבאללה והסירוב להגיע להסדר עלולים להביא להסלמה משמעותית כדי שישראל תוכל להשיב את תושבי הצפון לביתם".
בפגישה השתתפו בין היתר הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל' אייל זמיר, שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג והמזכיר הצבאי לשר הביטחון תת-אלוף גיא מרקיזנו. הבוקר נפגש סאליבן גם עם השרים בני גנץ וגדי איזנקוט ועם ראש האופוזיציה יאיר לפיד. מלשכת גנץ נמסר כי "בפגישה נידונה האפשרות לקדם נורמליזציה עם סעודיה שתחזק את הברית האזורית מול איראן, ומינהלת שתוביל ארה"ב יחד עם מדינות האזור שתפעל מול הצרכים האזרחיים ברצועת עזה".
גנץ הדגיש, לפי הודעתו, כי "ישראל מחוייבת להמשך הלחימה ברפיח ובכל מקום בעזה עד הסרת האיום מחמאס והשבת החטופים וזאת במקביל למחויבות לפעול באופן מיידי ליצירת אלטרנטיבה אזרחית ליום שאחרי ברצועה".
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון גלנט עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב סאליבן
שר הביטחון גלנט עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב סאליבן
גלנט לסאליבן: תוקפנות חיזבאללה עלולה להביא להסלמה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון גלנט עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב סאליבן
שר הביטחון גלנט עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב סאליבן
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אמש נועד סאליבן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהודעה האמריקנית נמסר כי הוא שוחח עם נתניהו על "הפוטנציאל שעשוי להיות זמין כעת לישראל, כמו גם לעם הפלסטיני", בעקבות הפגישות שערך בסעודיה. כמו כן, השניים שוחחו על הצורך בהפחתה של הרג האזרחים ברצועה. לצד זאת, סאליבן הדגיש את עמדתו הקבועה של הנשיא ג'ו ביידן בעניין הפלישה לרפיח.
היועץ האמריקני ערך כאמור שורת פגישות גם בסעודיה, שם נועד עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן. בעקבות הפגישות דיווחה רשת CBS האמריקנית כי ארה"ב וסעודיה נמצאות במרחק של "ימים" מגיבוש המסמכים של הברית בין שתי המדינות. לפי הדיווח, התקדמות משמעותית נרשמה בשיחות בין בן סלמאן לסאליבן, במהלך ביקורו של האחרון בריאד. ב-CBS דווח כי המרכיב הראשון בעסקה כולל הסכמים בין ארה"ב לסעודיה, והשני נוגע לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה.