משמרות המהפכה של איראן פרסמו הודעה ראשונה לאחר מתקפת הטילים על ישראל: "בתגובה למות הקדושים של הנייה, נסראללה ונילפורשאן ירינו ללב ישראל. אם המשטר הציוני יגיב לתקיפה האיראנית הוא יעמוד בפני התקפות אלימות".
לפי האיראנים, "שוגרו עשרות טילים בליסטיים לעבר יעדים צבאיים וביטחוניים שיצוינו בהמשך. הפעולה בוצעה באישור המועצה העליונה לביטחון לאומי". עם זאת, לפי הערכות בישראל הירי רחב יותר וכלל כ-180 טילים.
3 צפייה בגלריה
תופסים מחסה בתל אביב בזמן אזעקה
תופסים מחסה בתל אביב בזמן אזעקה
תופסים מחסה בתל אביב בזמן אזעקה
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
3 צפייה בגלריה
יירוטים באשקלון
יירוטים באשקלון
יירוטים באשקלון
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
לאחר המתקפה, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, צייץ בעברית. "בעזרת השם, מכות חזית ההתקוממות יהפכו חזקות וכואבות יותר על הגוף השחוק והנרקב של המשטר הציוני", כתב. חירט וילדרס, מנהיג הימין בהולנד, השיב לו, גם הוא בעברית: "אתה פסיכופת, מניאק מסוכן, אדם חולה שיפסיד. כי ההיגיון, הדמוקרטיה והחופש ינצחו - ותמיד נתמוך בישראל".
נשיא איראן, מסעוד פזשכיאן, כתב מצידו בציוץ ברשת X: "התקיפה הייתה כדי להגן על האינטרסים שלנו ועל אזרחינו. נתניהו חייב לדעת שאנחנו לא מחפשים מלחמה אבל נעמוד מול כל איום. התקיפה הייתה חלק מהיכולות שלנו, אל תיכנסו לסכסוך עם איראן".
3 צפייה בגלריה
עלי חמינאי מנהיג עליון איראן ציוץ בעברית אחרי מתקפה טילים
עלי חמינאי מנהיג עליון איראן ציוץ בעברית אחרי מתקפה טילים
הציוץ של חמינאי בעברית
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה חוסל בטהרן ב-31 ביולי. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה חוסל ביום שישי האחרון בתקיפה ישראלית בביירות. יחד איתו היו בכירים נוספים, בהם מפקד "כוח קודס" האיראני בסוריה ובלבנון, עבאס נילפורשאן.
בשעות הערב פתחה איראן במתקפת הטילים הגדולה ביותר אי-פעם על ישראל. המרחב האווירי של ישראל נסגר. גורם ביטחוני הבטיח כי "תהיה תגובה חריפה", וגורם ישראלי אחר אמר: "מה שאיראן חטפה עד היום זה פרומיל ממה שתחטוף עכשיו". בכיר בממשלה הוסיף: "לישראל יש כל לגיטימציה לתגובה חסרת תקדים על אדמת איראן – זו העת להכות בראש הנחש האיראני".
בא-שרק הסעודי צוטט בכיר איראני ולפיו במדינה "מוכנים לכל תגובה אחרי שיגור הטילים לעבר ישראל". בסוכנות הידיעות האיראנית פארס טענו כי "יותר מ-80% מהטילים פגעו במטרות בגל הראשון, והגל השני מגיע".
עדי ראייה דיווחו לאתר "אל-ערבי אל-ג'דיד" על אווירת שמחה בערים באיראן, וכי אנשים במכוניות יצאו לרחוב כדי לחגוג את התקיפות. החות'ים בתימן בירכו על "המבצע שהכה מטרות צבאיות בשטח ישראל". לפי דיווחים ברשתות ערביות, ירדן ועיראק סגרו גם הן זמנית את התנועה האווירית, ובעיראק דווח גם על נפילת טיל. גם בירדן נפלו טילים בכמה אזורים.