נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, המתמודד בימים אלה בפריימריז הרפובליקניים בתקווה לחזור לכס הנשיאות, הבטיח בפגישה עם נשיא איחוד הצלה אלי ביר שאם ינצח בבחירות בשנה הבאה "אדאג שדבר כזה לא יחזור על עצמו לעולם". טראמפ שמע מביר עדויות ממקור ראשון על הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר, ואמר לו: "מדובר בחלאות האדם הגדולות ביותר שיש. ראש הנחש הוא איראן. היא שלחה את חמאס, ואני מזועזע מההתערבות שלה".
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונלנד טראמפ, נפגש עם נשיא ומייסד איחוד הצלה אלי ביר שהעביר לו עדויות ממקור ראשון על הטבח
נשיא ארה"ב לשעבר דונלנד טראמפ, נפגש עם נשיא ומייסד איחוד הצלה אלי ביר שהעביר לו עדויות ממקור ראשון על הטבח
טראמפ עם נשיא איחוד הצלה אלי ביר. "איראן שלחה את חמאס"
(צילום: איחוד הצלה)
הכותרת
בעד חמאס, נגד ארה"ב: האינטרס של רוסיה במלחמה
30:15
ביר נאם בוועידת RJC שהתקיימה בלוס אנג'לס בנוכחות המועמדים בפריימריז הרפובליקניים לנשיאות, כגון רון דסנטיס וניקי היילי, וכן חברי קונגרס. הוא הציג להם עדויות קשות מהטבח שביצע חמאס, במטרה לסייע בגיוס תמיכה רחבה לקראת ההצבעה בסנאט על העברת הסיוע לישראל.
במהלך האירוע חשף ביר בפני הנוכחים הקלטות וצילומים מהשטח של מתנדבי "איחוד הצלה", וסיפר להם על מתנדב של הארגון שניגש להעניק סיוע רפואי בשטח המסיבה ברעים ונרצח בעת מילוי תפקידו. ביר סיפר גם על אשתו שלו, חובשת במקצועה, שהצטיידה באקדח, ירדה לשטח והצילה 41 בני אדם, ועל שני תאומים בני עשרה חודשים שחולצו מביתם לאחר 14 שעות שבהן שכבו לבד במיטתם, אחרי שהוריהם נרצחו על-ידי חמאס.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ נפגש עם אלי ביר נשיא ומייד איחוד והצלה
נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ נפגש עם אלי ביר נשיא ומייד איחוד והצלה
אלי ביר בגיוס הסיוע בארה"ב. "כעת הקרב על התודעה"
(צילום: איחוד והצלה)
ביר מנסה בימים אלה לגייס תמיכה מקיר לקיר להמשך הסיוע לישראל בקרב מקבלי ההחלטות והציבור בארה"ב. "החל מהדקות הראשונות של מתקפת הפתע נגד ישראל, אלפי מתנדבי 'איחוד הצלה' חירפו את נפשם וחתרו למגע תחת אש המחבלים כדי להציל כמה שיותר נפשות", אמר עם הגיעו לארה"ב. "כעת אנחנו עוברים אל הקרב הבא במערכה, שנמצא בזירות התודעה וההשפעה".
ההצבעה בפריימריז הרפובליקניים לנשיאות תחל בינואר, אבל לפי סקרים הנשיא לשעבר טראמפ נמצא בדרך לניצחון בטוח בהם, למרות צרותיו המשפטיות. לפי ממוצע הסקרים באתר Real Clear Politics, טראמפ צועד ביתרון עצום בקרב המצביעים הפוטנציאליים בפריימריז, עם 59.3% תמיכה, כשהמועמד שבמקום השני, מושל פלורידה דסנטיס, משתרך במרחק של יותר מ-45% אחריו, עם 13.4%. ניקי היילי שלישית בסקרים, עם 8.3%. המנצח בפריימריז צפוי להתמודד בקרב על הנשיאות מול הנשיא המכהן ביידן.