2 צפייה בגלריה
רז נזרי
רז נזרי
רז נזרי
(צילום: יואב דודקביץ)
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הודיע הערב (שני) על כוונתו להתפטר מהתפקיד לאחר שלא נכלל ברשימה הסופית של שלושת המועמדים להחלפת היועמ"ש היוצא אביחי מנדלבליט, שיובאו להצבעה בפני שרי הממשלה. מתוך השלושה, הפייבוריטית היא עו"ד גלי בהרב-מיארה, ששר המשפטים גדעון סער הודיע כי ימליץ לשרים לתמוך במועמדותה.
"רבים מכם סמסו, כתבו, התקשרו, השאירו הודעות, וצר לי שלא הספקתי להשיב בים ההודעות ביממה האחרונה", כתב נזרי לחבריו במשרד המשפטים. "אך כדי שדברים לא יצאו באופן עקום בפרסומים שונים דרך 'דוברים מטעם עצמם' או באמצעות 'חיבוקי דב', חשבתי שנכון לכתוב לכם ישירות בדרך זו. מוסד היועץ המשפטי לממשלה הוא אמנם ביתי השני זה יותר מ-20 שנה (לגרסת רעייתי ומשפחתי - ביתי הראשון), אך לא נולדתי יועמ"ש, ומובן כי איש אינו 'חייב' לי את התפקיד הזה.
האישה שתעשה היסטוריה ותהפוך ליועמ"שית? זו עו"ד גלי בהרב-מיארה
(צילום: שמוליק דודפור)

"נבחרתי בגיל צעיר לשלושה תפקידי משנה ליועץ ע"י ועדות איתור שונות, יועצים שונים וממשלות שונות, וזכיתי לשרת את המדינה והמוסד הזה שנים רבות באינספור תחומים ונושאים רגישים וחשובים. אני אסיר תודה על זכות זו שנפלה בחלקי".
נזרי הוסיף כי "חשבתי, וכך חשבו גם רבים וטובים (ובכללם 22 ממליצים בכירים מכלל הדיסציפלינות), שאני ראוי להיות היועמ"ש הבא, ומועמדותי הוגשה לוועדה ע"י שר המשפטים. אודה ולא אכחד - אף שהערכתי זה מכבר שלא אבחר ליועמ"ש נוכח עמדת השר שפורסמה לאחר הגשת המועמדות, כמו רבים אחרים הופתעתי עד מאוד (ואני בוחר שלא להשתמש במילים אחרות שעשרות אנשים מבפנים ומבחוץ כתבי לי) מכך שלא נכללתי בשלושת מומלצי הוועדה. כפי שאמרתי לחלקכם, אין לי כוונה או רצון להיכנס לפרסומים ולפרשנויות השונות שהיו על אודות הסיבות לכך, ואיני רואה בכך טעם. בסופו של דבר, וגם בתחילתו, כפי שכבר שמעו ממני כל סובביי בחודש האחרון וביממה האחרונה, מובן שזכותו של שר המשפטים לבחור ולהציע לממשלה את המועמד הטוב בעיניו.
"אני מברך את עו"ד גלי בהרב-מיארה, שבכוונת השר להציע לממשלה את מינויה לתפקיד הנכבד והחשוב ומאחל לה הצלחה רבה. ברכות גם לעמיתיי, רועי שיינדורף ואיתי אופיר על הכללתם ברשימה", אמר נזרי. "כפי שהודעתי לאנשי מחלקותיי כבר לפני זמן רב (עוד טרם הליך הבחירה), וכן ליועץ המשפטי ולשר המשפטים, אף שהקדנציה שלי מסתיימת עוד כשנתיים וחצי, איני מתכוון להשלימה בנסיבות. בכוונתי לקבוע מועד פרישה לעוד חודשים ספורים ואשתדל לסייע בתקופה זו ככל הניתן".
2 צפייה בגלריה
עו"ד גלי בהרב־מיארה
עו"ד גלי בהרב־מיארה
המועמדת של סער, גלי בהרב-מיארה
(צילום: יאיר שגיא)
המשנה ליועמ"ש כתב כי "לרבים שפנו אליי בשבועות האחרונים בשאלה על מועמדים אחרים, ואף ביממה האחרונה (אולי במחשבה שאומר דברים בגנותם), ציטטתי את דברי הבעל שם טוב: 'אם אתה רוצה להיות למעלה - בנה לעצמך הר, אל תחפור לחברך בור'. כך חינכו אותי הוריי, כך חינכתי את ילדיי, וכך אני משתדל לנהוג כל הזמן בדרכי האישית והמקצועית. זוו עצתי לכל אחת ואחד מכם בכל הקשר. תודה רבה לרבים מכם שכתבו וסליחה שטרם הספקתי להשיב. אלו לא דברי סיכום, וזו לא עת פרידה עדיין. שעתה של זו עוד תגיע. בינתיים זכרו שהמוסד הזה חשוב וגדול מכולנו, ועל כולנו לשמור עליו, לפעול לביצורו, ייעולו ושיפורו, והכול לטובת מדינת ישראל ומתוך גישה ממלכתית, עניינית ומקצועית של משרתי ציבור".
נזרי, שנחשב למתחרה העיקרי של המועמדת הפייבוריטית גלי בהרב-מיארה, לא קיבל בוועדת האיתור את קולו של חבר הכנסת צבי האוזר מתקווה חדשה, ולפי ההערכות, האוזר לא תמך בנזרי מכיוון שהעדיף את המועמדת של סער. גם דן מרידור לא תמך בנזרי, בטענה שמדובר במשפטן שמרן. אלא שנזרי נחשב למשפטן ליברלי ושוחר זכויות אדם. יו"ר ועדת האיתור, אשר גרוניס, דווקא תמך בו.
עם היוודע תוצאות ההצבעה אמש, במשרד המשפטים הביעו חשש מהתפטרותו הקרובה של נזרי. המשנה ליועמ"ש שקיווה לרשת את מנדלבליט זכה לאינספור שיחות אהדה, פליאה וכעס על החלטת הוועדה שהגיעו גם משרים בממשלות קודמות ומחברי כנסת מכהנים.
גורם משפטי בכיר אמר בשיחה עם ynet כי "מה שקרה בסופו של דבר שהסיכול של נזרי היה Overkill, כלומר סיכול שהצליח יתר על-המידה", ואילו גורם פוליטי אמר כי נזרי, שנחשב חביב על חוגי הימין ובהם גם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, הפך בן רגע לקורבן של הבחירה בבהרב-מיארה.