משרד הביטחון הגיש אמש (יום שלישי) תזכיר חוק חדש, שלפיו עד יוני 2024, הפטור למשרתי מילואים יינתן רק אחרי גיל 49.
1 צפייה בגלריה
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
מהצהרת נתניהו, גלנט וגנץ: "ניהלנו משא ומתן קשוח. הודתי לביידן"
שר הביטחון יואב גלנט
כיום, צו שירות ביטחון קובע 28 מקצועות ותפקידים שהמשרתים בהם יהיו זכאים לפטור לאחר הגיעם לגיל 40 או 45, בין היתר בשל ייחודיות ההכשרה שלהם ומשמעותם הייחודית לכשירות הצבא. בתזכיר החוק שהפיץ משרד הביטחון מוצע להעלות את גיל הפטור משירות מילואים לגיל 50.
תוקף הצו יהיה למשך שנה אחת, בדומה להצעת החוק. קידום הצו המוצע מותנה באישור הצעת החוק האמורה בכנסת. לכן, על פי התוכנית, גיל הפטור משירות מילואים יעלה בשנה אחת בפועל, כשמטרת המהלך היא למנוע שחרור של משרתי מילואים בעיצומה של מערכה מבצעית.
התנועה לאיכות השלטון טוענת כי מדובר בפגיעה קשה באלו שכבר נושאים בעול הביטחון, כל זמן שלא מבוטלת החלטת הממשלה שלא לגייס תלמידי ישיבות. ראש האגף המשפטי בתנועה, עו"ד תומר נאור, טען כי "המשמעות של תזכיר החוק היא שעוד מילואימניקים שכבר חודשים ארוכים נעדרים מעבודותיהם, רחוקים ממשפחותיהם, שבאמצע החיים נקראו לשדה הקרב מבלי שיידעו מתי יחזרו - ימשיכו לשאת בנטל השירות הצבאי.
הכותרת
הקונספציה מול ההתרעות: מאחורי כישלון המודיעין | רונן ברגמן
23:21
"הממשלה מסבירה לנו שיש מחסור אדיר בכוח אדם - ושחייבים לגייס את חיילי המילואים בשל מצב החירום. ממשלת נתניהו חייבת להסביר איך במקביל היא ממשיכה בימים אלו לפטור תלמידי ישיבות מגיוס לצבא בניגוד לחוק. דווקא בימים הקשים האלה נמשיך להיאבק בבג"ץ נגד החלטתו הלא-חוקית של שר הביטחון לפטור תלמידי ישיבות מגיוס, ונמשיך לדרוש שוויון בנטל לכלל אזרחי מדינת ישראל".
מארגון "אחים לנשק" נמסר בתגובה כי "מופע הניתוק של ממשלת נתניהו נמשך גם בשעות הקשות האלו. ישראל ניצבת בפני עידן חדש בו כדי להתמודד עם האיומים ולספק ביטחון לאזרחי ישראל, כולם יצטרכו לשאת בנטל. תם עידן החוקים הסקטוריאליים. נגמרה ההבדלה בין דם לדם. סיימנו עם הפילוג והשיסוע מבפנים. מעכשיו - רק חוזה חדש, בהשתתפות של כל המגזרים בהגנה על גבולות המדינה".