2 צפייה בגלריה
ניר פורז, נחשון וקסמן
ניר פורז, נחשון וקסמן
נחשון וקסמן וניר פורז
חזי וקסמן, אחיו של סמל נחשון וקסמן ז"ל שנחטף ונרצח לפני 28 שנים על-ידי מחבלי חמאס במהלך מבצע כושל של סיירת מטכ"ל לחילוצו, פרסם פוסט מרגש ברוח התקופה והפילוג בישראל. "רק רצינו שתדעו שפעם היה פה אחרת", ציין וקסמן בפוסט על אודות אחיו שנפל ועל סרן ניר פורז ז"ל, קצין סיירת מטכ"ל שנהרג במבצע החילוץ.
וקסמן האח, שלא דיבר בתקשורת על הטרגדיה, התייחס בפתח הטקסט שכתב ליום הולדתו העברי של נחשון שחל אתמול. "לפני כ-30 שנה קרה אסון כבד במשפחתנו, איבדנו את האחים שלנו. היום היינו אמורים לחגוג יומולדת ביחד, אבל כבר 28 שנה שאני 'חוגג' לבד. הוא נולד שנה פחות יום אחריי וגדלנו כמו תאומים, מעולם לא כתבתי עליו על המקרה".
2 צפייה בגלריה
נחשון וקסמן חייל נרצח נחטף
נחשון וקסמן חייל נרצח נחטף
וקסמן עם אחד מחוטפיו
וקסמן כתב עוד: "במהלך כל השבוע אשר היה בשבי, זכינו להרגיש את הכוח העצום של כל עם ישראל, ללא הבדל של דתיים וחילונים, יהודים ושאינם יהודים. כולם הרגישו כאילו אח שלהם נמצא בשבי, ולא שאלו מה דעותיו או השקפת עולמו. פשוט הרגישו אחים. למרות הקושי והצער האישי שלנו, הייתה תחושה מדהימה של אהבה ללא תנאים".
"לאחר כמה ימים בשבי, ניר פורז הי"ד, קצין בסיירת מטכ"ל, יצא בראש צוותו למבצע חילוץ של נחשון הי"ד. במהלך המבצע נהרגו שניהם על ידי שונאי ישראל. ניר היה מוכן להקריב את חייו, מה שלצערי אכן קרה. ניר לא בירר מה היו דעותיו או השקפת עולמו של נחשון, שהיו שונות ואפילו הפוכות משלו. ניר הרגיש את התחושה הכי ישראלית שיש - 'אח שלי בשבי ואני בא להציל אותו גם במחיר של איבוד חיי'. ככה תמיד היה, וככה תמיד חייב להיות. אני לא מאמין שיהודי מסוגל להגיד לאחיו: אתה לא חושב כמוני, אז אתה לא אחי".
לסיכום הפוסט המרגש, כתב ניר וקסמן: "מעולם לא כתבתי על נחשון או על התחושות שלי, אבל לצערי השנאה שאני רואה בחלקים לא קטנים של העם מפחידה אותי. אני ממש מתחנן: בואו נתעלה על עצמנו ונחזור להיות כמו אז. בואו נבין שמחלוקות פותרים על ידי קירוב ולא על ידי שנאה. חשבתי לעצמי, אם כבמטה קסם נחשון וניר היו בין החיים, כנראה שהם היו הולכים להפגנות שונות. דעותיהם אולי היו מנוגדות. הייתכן שהם לא היו נשארים אחים?!".