2 צפייה בגלריה
רותי סאלם
רותי סאלם
הנאשמת רותי סאלם. סטרה בפנים, משכה באוזניים
לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש הבוקר (יום ה') כתב אישום נגד רותי סאלם (61), בעלת הפעוטון "גן רננים" בעיר, בגין עבירות רבות של התעללות ותקיפה של ילדי הגן שהיו באחריותה. לסאלם מיוחסים 16 סעיפים של התעללות בקטין או חסר ישע, תקיפת קטין או חסר ישע, השארת ילד בלא השגחה ראויה ועוד. פרקליטות מחוז דרום מבקשת מבית המשפט לאסור עליה לעסוק בטיפול בילדים ובהשגחה עליהם עד תום ההליכים נגדה.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד רותם חזן, בהזדמנויות רבות לאורך כשבע שנים יישמה סאלם את מה שהגדירה "שיטת חינוך", שכללה אלימות פיזית והתעללות נפשית בפעוטות בני 10 חודשים עד שלוש שנים.
לפי האישומים היא נהגה לדחוף ילדים ולהפיל אותם ארצה, הטיחה אותם באגרסיביות בכיסאות ובמזרונים לעיני ילדים אחרים, סטרה בפנים, משכה באוזניים וצבטה אותם תוך התעלמות מהבכי שלהם. לעיתים היא נמנעה מלהחליף להם בגדים רטובים ונתנה להם לאכול חתיכות עוגה שנפלו על הרצפה. בחלק מהמקרים, נטען, היא השאירה אותם בלא השגחה ראויה.
2 צפייה בגלריה
רותי סאלם
רותי סאלם
סאלם. התעלמה מפעוט שנפגע
על פי הפרקליטות, במסגרת "שיטת החינוך" של סאלם, כאשר ילד אחד היה מרביץ לילד אחר או נושך אותו - היא הורתה לילד שהוכה להרביץ או לנשוך בחזרה. בחלק מהמקרים היא לקחה את ידו של הילד שהוכה והרביצה באמצעותה לשני, או אילצה אותו לנשוך.
בכתב האישום מצוין אירוע שבמסגרתו פעוטה עלתה על שולחן ושיחקה בבלונים שהיו תלויים מהתקרה. סאלם, נטען, משכה אותה בחוזקה מטה ובכך פגעה בפעוט אחר שנפל. הגננת, צוין, התעלמה ממנו ולא הגישה לו כל סיוע.
לפני הגשת כתב האישום קיבל בית משפט השלום בבאר שבע את עמדת פרקליטות ובאופן תקדימי הוציא צו שיפוטי לסגירת "גן רננים" למשך שנה. השופטת נעם חת מקוב ציינה כי מהראיות שהוגשו בפניה עלה חשש לסכנה פיזית לילדים: "התגלתה תמונה של התנהלות אגרסיבית, החל מאופן ההשכבה, ההושבה וההחזקה של הפעוטות, ועד הפרדה בין ילדים שלעיתים נעשתה תוך הפלתו של אחד מהם".
בקרוב צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד אחת הסייעות בגן בגין הפרה של חובת דיווח.