הדס קלדרון מניר עוז הייתה מאז 7 באוקטובר לאחת ממובילי מאבק המשפחות למען שחרור החטופים. היום (שלישי) היא סוף-סוף תוכל לפגוש את ילדיה סהר (16) וארז (13) שנחטפו על ידי המחבלים מהקיבוץ. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, התייחס אמש לשובם - מאחר שהשניים בעלי אזרחות צרפתית - והבטיח לפעול לשובם של החטופים האחרים.
בסרטון מרגש שפורסם בחדשות 13 נראה הרגע שבו הדס קיבלה אתמול בערב את ההודעה על כך. "סהר וארז ברשימה! הם באים!", קראה בקניון עזריאלי. "עבודת פרך זה היה, עבודת פרך. שלא תחוו את זה לעולם, בחיים. הם חוזרים!".
הדס קלדרון מקבלת את הבשורה
(באדיבות חדשות 13)

ההצהרה הלילית באיכילוב 
(צילום: ירון ברנר)

תיעוד: החטופים עוברים לרכבי הצלב האדום

5 צפייה בגלריה
ארז וסהר קלדרון
ארז וסהר קלדרון
ארז וסהר קלדרון
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
5 צפייה בגלריה
תיעוד: החטופים עוברים לרכבי הצלב האדום
תיעוד: החטופים עוברים לרכבי הצלב האדום
ארז וסהר קלדרון יחד עם איתן יהלומי בדרך לרכבי הצלב האדום
(מתוך יוטיוב אל ערבייה)
אבל גם אחרי השחרור לאחר 52 ימים בשבי, האושר רחוק מאוד מלהיות שלם. אביהם של סהר וארז, עופר קלדרון, נותר מאחור, בעזה. ארז נצפה בסרטון שפרסמו המחבלים מעזה, וכך הבינה הדס - שהייתה בבית סמוך וחולצה אחרי שמונה שעות בממ"ד - כי בנה, בתה ובעלה לשעבר נחטפו לעזה.
מעט לאחר חצות, בבית החולים איכילוב - לשם הוטסו במסוק המשוחררים, ובהם סהר וארז - פרסם הצהרה עידו דן, קרוב משפחתם. "זה יום מכונן בחיינו", אמר. "אנחנו מגלים שקשה לעבור ממצב של חרדה מתמדת לגורלם למצב של אושר. זהו שלב שממלא את הלב באושר אך אנחנו מבינים שמדובר על תהליך לא פשוט לסהר וארז. יותר מכל אנחנו מייחלים לחזרתו של אהובנו עופר קלדרון".
מהמשפחה נמסר לפני כן: "אנחנו מלאי התרגשות ועדיין לא עיכלנו את ההתרחשויות. יותר מכול, אנחנו מייחלים לחזרתו בחיים ובמהרה של אהובנו עופר קלדרון, אבא של סהר וארז שעדיין נמצא בסכנה, וכמובן של כל החטופות והחטופים כמטרה לאומית נעלה. אנחנו מבקשים להודות לעם ישראל על הערבות ההדדית, האחדות, הדאגה והחיבוק האינסופי שקיבלנו. זה מאד מסייע ומחזק ואנו מבקשים בכל לשון של בקשה להמשיך ולתמוך במאמץ של כלל משפחות החטופים להשבת כולם בהקדם. אנחנו מבקשים מהציבור לתת לנו את הזמן, לכבד את הפרטיות ולאפשר לנו לחבור מחדש אל יקירינו".
5 צפייה בגלריה
כרמלה ונויה דן ז"ל
כרמלה ונויה דן ז"ל
כרמלה ונויה דן ז"ל שנרצחו במתקפה
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
במתקפת חמאס בניר עוז נרצחו כרמלה דן (80), הסבתא של סהר וארז, ונכדתה נויה, בת 13 על הרצף האוטיסטי. בתחילה ההערכה הייתה שגם כרמלה ונויה נחטפו, והסופרת הבריטית ג'יי קיי רולינג אף פרסמה את תמונתה של הילדה מחופשת להרמיוני - אבל כעבור כמה ימים נמצאו גופותיהן.
יש לציין כי גם לאחר השלמת הפעימה הרביעית נשארו ברצועת עזה 167 חטופים.
5 צפייה בגלריה
סהר קלדרון
סהר קלדרון
סהר קלדרון. הייתה קשורה לסבתא כרמלה שנרצחה
5 צפייה בגלריה
ארז קלדרון
ארז קלדרון
ארז קלדרון. אוהב לרכוב על סוסים ואופניים ולשחק כדורגל
סהר קלדרון, בת 16, מתוארת על ידי מכריה כנערה טובת לב, רגישה, חברותית ויצירתית מאוד. היא אוהבת אומנות, מציירת, מפסלת בחמר ואוהבת מוזיקה, אופנה ואיפור. היא חובבת פופ קוריאני, אוהבת לשמוע את הזמרת ביליש אייליש, ומנגנת על גיטרה בס. חבריה מתארים אותה כמי שאוהבת אנשים וחיות, וקשורה מאוד לקרובי משפחתה. בין השאר היא עוזרת רבות להוריה בגידול אחיה הקטן, ארז. היא הייתה קשורה מאוד לסבתה כרמלה דן, שנרצחה במתקפה של 7 באוקטובר. יחד נהגו לשחק שחמט וקלפים ולאפות עוגיות.
את ארז קלדרון, בן 12, מתארים המכרים כילד שובה לב ומלא קסם אישי. הוא ניחן בחוש הומור, וידוע בציניות הרבה שלו. ארז מנגן בחצוצרה, אוהב ספורט וחיות, ויש לו סוסה בשם טינקרבל, שעליה הוא אוהב לרכוב. הוא רוכב באופני הרים, אוהב לנסוע בג'יפ עם אבא שלו ומרבה לשחק כדורגל ופינג פונג ולבלות עם חברים. כמו רבים מבני גילו הוא מרבה להעביר את זמנו במשחקי מחשב ובטלפון.
פורסם לראשונה: 21:28, 27.11.23