יממה לאחר שבתו נועה חולצה משבי חמאס, יעקב ארגמני סיפר היום (ראשון) על המפגש הראשון שלה עם אמה, ליאורה, שחולה בסרטן המוח. "לצערי הרב אמא שלה במצב קשה מאוד", סיפר יעקב. "היא בקושי הסתכלה על נועה. הן נפגשו אחרי שמונה חודשים, אבל זה היה קשה מאוד".
1 צפייה בגלריה
 נועה ארגמני ואמה, ליאורה
 נועה ארגמני ואמה, ליאורה
נועה ארגמני ואמה, ליאורה
(צילום: דובר צה"ל)
מנכ"ל איכילוב, פרופ' רוני גמזו, עדכן אמש כי נועה "למדה על מצבה המורכב" של אמה, וסיפר כי המחלה של ליאורה במצב מתקדם מאוד: "אין חדות מלאה כל רגע", ציין גמזו, שלא יכל לקבוע חד-משמעית אם ליאורה הבינה שבתה חולצה מהשבי - אבל העריך שכן. "רואים את זה בעיניים ובשיח שהיה ביניהן, שיח מאוד בריא וסביר מאוד", אמר היום. אמר יעקב לגלי צה"ל כי גם הוא "מאמין שהיא קלטה, הייתה מעין תגובה. ליאורה הבינה, אבל פשוט לא הייתה יכולה להביע את הרגשות שלה ולומר את מה שהיא באמת חיכתה לומר לנועה כשתפגוש אותה".
למרות מצבה המתקדם של מחלתה, ליאורה ניהלה מאבק לחזרתה של נועה, לצד אביה. בריאיונות השונים מאז שנלקחה בתה בשבי, חזרה ליאורה שוב ושוב על משאלתה לפגוש בבתה היחידה. בדצמבר אשתקד היא כתבה מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שבו ביקשה את עזרתו: "אני חולה סופנית בסרטן המוח בשלב 4. כל מה שאני מבקשת, לפני שאיפרד ממשפחתי לנצח, הוא ההזדמנות לחבק את בתי, הילדה היחידה שלי, בפעם האחרונה".יעקב אמר היום כי "הייתה לנו משאלה שליאורה תראה את נועה ולהפך, וברוך השם ישתבח שמו זה קרה. זה אפילו היה ביום הולדתי".
נועה הגיעה אמש לבית החולים איכילוב, שם מאושפזת ליאורה, אחרי שפונתה תחילה לבית החולים שיבא בתל השומר יחד עם שלושת החטופים האחרים שחולצו. פרופ' גמזו אמר אמש כי מצבה של נועה טוב, אך היא תמשיך לעבור בדיקות. "עד כמה שניתן לראות, לפני כל ההשלמה של הבדיקות הרפואיות, מצבה איתן ותקין. היא מתקשרת היטב ונראית בסדר גמור", אמר.
בינתיים, שתי אחיותיה של ליאורה הגיעו לארץ בסיוע משרד החוץ, ובשיתוף פעולה עם ורד עצמון משולם - ראש אגף חוסן של זק"א. ממשרד החוץ נמסר כי "הן צפויות לאיחוד מרגש גם עם אחייניתן, נועה, ששוחררה אתמול במבצע ארנון יחד עם שלושה חטופים נוספים ונמצאת בסמוך למיטת אמה במרכז הרפואי שיבא".
לפי משרד החוץ, "שגרירות ישראל בבייג'ינג יחד עם הקונסוליה הישראלית בגוואנג'ו עסקו בשימור הקשר בין האחיות לבני המשפחה בישראל בחודשים האחרונים בשיתוף פעולה עם ורד משולם, פסיכולוגית רפואית מומחית בטראומה באגף חוסן בזק"א ומייסדת שותפה בעמותת "משיב הרוח" סיוע לגיבורי 7 באוקטובר. הגורמים פעלו לשמר את הקשר עם האחיות המתגוררת במחוז ווהאן בדרום סין ואחותן הסובלת מסרטן אלים ואף יזמו לפני מספר חודשים מפגש בין האחיות מסין לליאורה ביוון".