2 צפייה בגלריה
אל"מ אלבז. עימותים בין פלסטינים למתנחלים
אל"מ אלבז. עימותים בין פלסטינים למתנחלים
אל"מ אלבז. עימותים בין פלסטינים למתנחלים
(צילום: דובר צה"ל)
גורמים בצה"ל אמרו כי בשבועות האחרונים סובלים מפקדים ולוחמים ביהודה ושומרון מרצף התנכלויות למפקדים ולוחמים, כולל מפקדי גזרות שלא יצאו במשך שבועות לחופשה בביתם, אך שומעים מילדיהם כיצד אבא שלהם מוכפש בתקשורת או ברשתות החברתיות.
זאת, לאחר שכמה נערי גבעות גירשו אתמול (שני) בצעקות "בוגד" ו"רוצח" את מפקד חטיבת בנימין אלוף-משנה אליאב אלבז, שהגיע לנחם במושב יד בנימין את הורי הראל מסעוד (21), אחד מארבעת הנרצחים בפיגוע בתחנת הדלק ליד עלי. בצבא כאמור, אמרו כי לא מדובר במקרה הראשון.
נערים גירשו את מח"ט אלבז מהשבעה של הראל מסעוד

לדברי מפקדים בכירים באיו"ש, הם נפגעים אישית ומבצעית מההתנכלויות האלימות האלו. בצבא מזהירים כי התנהגויות אלו, בדגש על פגיעה בכפרים ובמסגדים, כפי שהושחת ספר קוראן בכפר עוריף על ידי פורעים יהודים, יובילו לפיגועים כפי שכבר עולה בהתרעות מודיעיניות.
מבצעים נגד מחבלים בוטלו בגלל טיפול הכוחות באלימות המתנחלים ומג"דים ומח"טים רבים שוהים בשטח מסביב השעון כדי להתמודד עם התופעה שמסלימה בעת האחרונה. במקביל, אימונים של גדודים שלמים נעצרו לאחר שאלו הוקפצו לאיו"ש ובצבא אומרים כי יש צורך בתגבור כוחות נוספים.
המח"ט הגיע לנחם את משפחת הנרצח - וסולק | ראש המועצה האזורית בריאיון
(צילום: אבי חי)

ראש המועצה האזורית נחל שורק שי רייכנר, שבה נמצא היישוב שבו הותקף אל"מ אלבז, התייחס הבוקר למקרה, ואמר בריאיון לאולפן ynet: "לפני פחות משבוע התבשרנו על הירצחו של הראל מסעוד. הגיעו לשבעה מכל קצוות הקשת הפוליטית וגם אנשי צבא. כולם התקבלו בכבוד הראוי כמו שקהילת נחל שורק יודעת לתת".
לדברי רייכנר, "אתמול כשהמח"ט הגיע, קבוצת נערים שאינם תושבי היישוב חירפו וגידפו אותו. זו ממש לא רוח המקום ולא רוח המשפחה, שביקשה לכבד כל אחד שמגיע, כולם התקבלו בברכה, כולל נשיא המדינה וראש האופוזיציה". ראש המועצה ציין כי הנערים שגירשו את המח"ט אינם תושבי היישוב: "צריך לזכור שיש דם רותח לחברים של הראל, אני מסכים שזה לא הדרך הנכונה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מעימותים בין מתנחלים לפלסטינים סמוך לכפר אום צפא
תיעוד מעימותים בין מתנחלים לפלסטינים סמוך לכפר אום צפא
עימותים בין מתנחלים לפלסטינים סמוך לאום ספא. פוגע בפעילות צה"ל
המועצה האזורית נחל שורק נמצאת במרכז הארץ באזור השפלה. "מח"ט בנימין לא בגזרה שלנו", הסביר רייכנר. "שמחנו שהוא הגיע והוא התקבל בכבוד. אחרי האירוע שוחחתי איתו והזמנתי אותו בצורה מסודרת להגיע למשפחה, שתשמח מאוד שהוא יגיע. זו לא דרכם של תושבי המועצה, אנו מגנים אירועים כאלו.
"אני לא מגן על אף אחד באופן אישי". רייכנר טען כי זו "סיטואציה שהיא לא פשוטה של קבוצת אנשים שמרגישים שהמדינה לא מספיק מגנה עליהם ושומרת עליהם ומרגישים קצת נבגדת בנקודה הזאת. כולנו מחבקים את הצבא ואוהבים אותו. אני רק עצוב שבחברה הישראלית מתחיל להיות שיח שמתבטא בצורה ברוטלית יותר. הדמוקרטיה שלנו מאפשרת לכולם להגיד את דעתם. צריך שהכל יהיה בצורה מכובדת, ממלכתית. בסוף אנחנו צריכים לזכור אנחנו אנשים אחים".