ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ יולי אדלשטיין ממפלגתו נפגשו אחר הצהריים (רביעי). כך לפי גורמים פוליטיים, שהבחינו ביושב ראש ועדת חוץ וביטחון נכנס ללשכת ראש הממשלה.
הפגישה התקיימה שעות בודדות לאחר שאדלשטיין הודיע בוועדה שבראשותו כי לא יעלה להצבעה את החוק להעלאת גיל הפטור למשרתי מילואים כל עוד אין עליו הסכמות - ואחרי שאמר אתמול כי יקדם חוק גיוס רק בהסכמה רחבה. הצדדים הגדירו את השיחה ככזו שהתקיימה ברוח טובה, שבמהלכה דנו על סוגיית הגיוס והאפשרויות לפתרון המחלוקת.
דברי אדלשטיין על חוק הגיוס, אתמול
(צילום: ערוץ כנסת)

1 צפייה בגלריה
"חרבות ברזל": ועדת החוץ והביטחון קיימה ישיבה חסויה בהשתתפות ראש הממשלה
"חרבות ברזל": ועדת החוץ והביטחון קיימה ישיבה חסויה בהשתתפות ראש הממשלה
בלשכת ראש הממשלה החליטו לשנות גישה. אדלשטיין ונתניהו
(צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
בלשכת ראש הממשלה זעמו תחילה על אדלשטיין, אולם בהמשך הוחלט לשנות את הגישה כלפיו ולנסות להידבר איתו כדי לפתור את המשבר. גם במהלך הלילה נערכה שיחה קשה בין השניים, ולנתניהו הועבר בהמשך לכך מסר, בצל המתקפות שלו ושל סביבתו נגד אדלשטיין. "אם התדרוכים נגד אדלשטיין יימשכו - זה לא ייגמר בטוב", אמרו מקורביו של יו"ר ועדת חוץ וביטחון.
בינתיים, במפלגות החרדיות סבורים שראש הממשלה בנימין נתניהו איבד שליטה על הקואליציה. גורמים חרדים העבירו לנתניהו מסר שאם לא יצליח ליישר את אדלשטיין ואת המתחולל בוועדת חוץ וביטחון, יהיו לכך השלכות ואין לדעת כיצד הסיפור ייגמר.
מוקדם יותר היום הודיע כאמור אדלשטיין שלא יעלה להצבעה את החוק להעלאת גיל הפטור למשרתי מילואים, כל עוד אין עליו הסכמות גם מצד האופוזיציה, ואתמול אמר כאמור בוועדה בדיון על חוק הגיוס כי "או שהחוק יעבור בהסכמה רחבה או שלא יעבור בכלל".
על הודעת אדלשטיין אתמול הגיבו נתניהו ומקורביו בחריפות, והאשימו כי "אדלשטיין הצטרף לגלנט ולאופוזיציה ופועל להפיל את הממשלה באמצעות חוק הגיוס". בכיר בליכוד המקורב לנתניהו אף טען כי "יש תיאום מוחלט בין אדלשטיין לגלנט על פירוק הממשלה והקדמת הבחירות לחודש נובמבר".