ראש הממשלה של הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה, אמר הבוקר (ראשון) בפתיחת פורום דוחא בקטאר כי "הווטו האמריקני במועצת הביטחון אפשר לכיבוש לבצע מעשי טבח נוספים. ישראל חייבת להיענש אם היא תמשיך להפר את החוק הבינלאומי".
לדבריו, "ישראל ככוח הכובש אחראית על אספקת חשמל, מים ואספקה הומניטרית בעזה ובית הדין הפלילי הבינלאומי לא מצליח להשיג צדק לפלסטינים. חמאס הוא חלק מהותי מהמפה הפוליטית הפלסטינית הדיבורים של ישראל על חיסול חמאס לא יקרו ואינם מקובלים עלינו".
2 צפייה בגלריה
מועצת הביטחון של האו"ם דקת דומיה
מועצת הביטחון של האו"ם דקת דומיה
מועצת הביטחון של האו"ם. רק וטו אמריקני מנע החלטה
(צילום: TIMOTHY A. CLARY / AFP)
הכותרת
האם אפשר למוטט את חמאס? אתם שאלתם - רון בן ישי ענה
26:51
מוחמד אאל ת'אני, ראש ממשלת קטאר ושר החוץ, אמר כי "מה שקורה בעזה הוא אסון הומניטרי חסר תקדים ומעורר שאלות לגבי המערכת הבינלאומית ויעילות הכלים שלה. המערכת העולמית מאפשרת את המשך הסכסוך. המאמצים נמשכים בניסיון להגיע להפסקת אש. השחרור של החטופים מעזה היה תוצאה של שיחות ולא בגלל הפעילות הצבאית הישראלית. אנחנו מחוייבים לפעול לשחרור החטופים אבל אנחנו רוצים גם הפסקת אש והפסקה של תקיפות האזרחים בעזה. קטאר ממשיכה ללחוץ על ישראל וחמאס כדי להגיע להפסקת אש למרות הצטמצמות ההזדמנויות. יש חשש שדור שלם במזרח התיכון יהפוך לרדיקלי יותר בגלל המלחמה בעזה".
2 צפייה בגלריה
קתרין קולונה שרת החוץ של צרפת פגישה עם שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבדול רחמן אל-תאני ב דוחה
קתרין קולונה שרת החוץ של צרפת פגישה עם שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבדול רחמן אל-תאני ב דוחה
שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבדול רחמן אל-ת'אני. חושש מרדיקליזציה של האזור
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, אמר כי "מדיניות ישראל שואפת לסלק את תושבי עזה מהרצועה. ישראל מפרה את החוק הבינלאומי ומבצעת פשעי מלחמה והעולם עומד חסר אונים מול המצב. מה שקורה בעזה לא יכול להימשך. המצב מאיים על האזור כולו. ישראל יצרה 'כמות של שנאה' שתרדוף את האזור לדורות הבאים".
במקביל, פיליפ לאזריני, מנהל אונר"א, סוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם, אמר בפורום כי "הדה-הומניזציה של הפלסטינים מאפשרת לקהילה הבינלאומית לשאת את ההתקפות הישראליות על עזה. הסוכנות שלנו על סף התמוטטות בעזה ונדרשת הפסקת אש מיידית".