יותר מחודש לאחר רצח הסוהר יוחאי אבני, הוגשה הצהרת תובע נגד הפלסטיני איברהים מנסור - אבל בסעיפי האישום שיוגש נגדו על ידי הפרקליטות הצבאית אין אף עבירה הנוגעת למניע לאומני.
במהלך הדיון בבית המשפט הצבאי ליד כלא עופר, החשוד ברצח חייך וצחק פעם אחר פעם, עם הקראת ההחלטה להאריך את מעצרו, ואף הפריח לאוויר נשיקות. בעקבות זאת שירות בתי הסוהר הוריד אותו מהמסך, בדיון שנערך בזום, ואביו הוצא מהאולם. ל-ynet נודע כי אחרי שהחשוד ברצח סימן בידיו תנועת ניצחון "V", הורה נציב שב"ס רב-גונדר קובי יעקובי להעביר אותו למתקן ביטחוני ולהתייחס אליו כעציר ביטחוני.
התייחסות בני משפחתו של הסוהר שנרצח

2 צפייה בגלריה
משפחתו  של יוחאי אבני ז״ל הגיעו לראשונה למתקן עופר ומבקשים להגדיר את הרצח כפיגוע
משפחתו  של יוחאי אבני ז״ל הגיעו לראשונה למתקן עופר ומבקשים להגדיר את הרצח כפיגוע
משפחתו של יוחאי אבני
(צילום: שלו שלום)
תיעוד מעצר איברהים מנסור
(צילום: דוברות המשטרה )

2 צפייה בגלריה
משפחתו של לוחם הכליאה יוחאי אבני ז״ל קיבלה את השרשרת שלו
משפחתו של לוחם הכליאה יוחאי אבני ז״ל קיבלה את השרשרת שלו
השרשרת של יוחאי אבני, שהוחזרה למשפחה
(צילום: לירן תמרי )
מפקד כלא עופר נכנס לאולם ואמר על מעשיו של מנסור, שיואשם שדקר למוות עשרות פעמים את אבני בגבעון החדשה: "ראיתי את מה שהוא עשה, מדובר בהפרה חמורה. הובהר שהחשוד לא יכול לעשות שום תנועה, העורך דין התחייב שלא יהיה שום דבר".
במקביל, משפחת אבני התפרצה וקראה לאחר שהתברר כי החשוד לא יואשם ברצח על רקע לאומני: "מה זה הדבר הזה? זה לא לאומני?".
המשפחה קיבלה לפני הדיון קיבלה את השרשרת של אבני: "המחבל שרף הכל וזה הדבר היחיד שנשאר שלם עליו, זה הזיכרון שלנו".
פוענח מקרה הרצח של איש השב"ס יוחאי אבני ז״ל, תיעוד מזירת הרצח ודבריו של מפקד תחנת לב הבירה נצ״מ שלומי טובול
(צילום: דוברות המשטרה)

בהודעה משותפת של המשטרה ושב"כ, צוין כי "ב-7 ביולי, במהלך שעות הלילה המאוחרות, הגיע החשוד ליישוב גבעון החדשה ללא היתרי שהייה בישראל. לאחר שחדר לתחומי היישוב, החשוד ניסה לפרוץ לכמה בתי מגורים ביישוב ללא הצלחה. בהמשך פרץ לבית שאותו שכר יוחאי ז"ל ביישוב, ונכנס אליו דרך החלון בשעה שהמנוח ישן.
"במקום התפתח מאבק פיזי בין יוחאי ז"ל לרוצח, שבמהלכו נטל החשוד חפץ חד ודקר את יוחאי ז"ל מספר רב של פעמים עד שהתמוטט על הרצפה. בהמשך דקר אותו גם בסכין גדולה נוספת שלקח ממטבח הבית, ובעוד יוחאי גסס בדירה דקר אותו דקירה קטלנית נוספת בצווארו ורצח אותו. בחקירה עלה כי לאחר הרצח, החשוד גנב מהדירה כמה פריטים שעימם נמלט מהמקום, ולפני שעזב את הדירה הצית בתוכה אש שגרמה לשריפה".
עוד צוין בהודעה המשותפת: "במסגרת החקירה בימ"ר ירושלים ובשב"כ נעצרו שני חשודים נוספים, קרובי משפחתו של הרוצח. חקירתם שללה מעורבות שלהם במעשה הרצח האכזרי, שבוצע על-ידי הרוצח לבדו. כמו כן, בחקירה לא עלה כל מידע שיכול להצביע על קשר בין מקום עבודתו של יוחאי ז"ל בשב״ס לרצח או כל אפשרות להיכרות מוקדמת ביניהם.
"מעצרו של החשוד ברצח הוארך מעת לעת בבית המשפט הצבאי. בימים האחרונים הושלמה החקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים ובשב"כ, וגובשה תשתית ראייתית נגד הרוצח. עם סיום החקירה, היום הוגשה נגד החשוד ברצח הצהרת תובע, ומעצרו הוארך שוב בשמונה ימים. בימים הקרובים צפויה הפרקליטות הצבאית להגיש נגדו כתב אישום".