תיעוד העימות בין איתמר לעוורתא
(צילום: רבנים לזכויות אדם)

שוב עימות בשומרון במהלך עונת המסיק. כמה צעירים יהודים הגיעו לשטח שבין ההתנחלות איתמר לכפר עוורתא שבשומרון, והחלו להתעמת עם פעילי ארגון השמאל "רבנים לזכויות אדם". אחד מהם תועד מקלל את הפעילים ומרסס גז פלפל לעברם.
בסרטון המתעד את האירוע נראה אחד הצעירים ניגש לפעילים, מקלל אותם ודורש מהם להסתלק מהמקום. בשלב מסוים הוא נראה מתקרב מאוד לאחד הפעילים, שולף תרסיס גז פלפל ומרסס. כוח מילואים של צה"ל, שנמצא במקום, הרחיק את הצעיר שהתפרע ומנע ממנו לפגוע בפלסטינים ובפעילים שסייעו להם.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: קללות וריסוס גז נגד פלסטינים ופעילי שמאל בשומרון
תיעוד: קללות וריסוס גז נגד פלסטינים ופעילי שמאל בשומרון
רגע ריסוס הגז
(צילום: רבנים לזכויות אדם)
במהלך הימים האחרונים התגברו התקיפות האלימות בשטחי יהודה ושומרון נוכח עונת המסיק. רק בסוף השבוע הוצתו כלי רכב של פלסטינים באזור רמאללה ונכרתו עשרות רבות של עצי זית. במנהל האזרחי ובצה"ל פועלים על מנת לאפשר לפלסטינים למסוק את הזיתים ברחבי יהודה ושומרון ונתקלים באלימות מעת לעת.
מנכ"ל "רבנים לזכויות אדם", אבי דבוש, אמר: "תקיפת המוסקים היום מצטרפת לשורת תקיפות המתרחשות כמעט מדי יום על ידי פעילי טרור יהודי, פעם כלפי החקלאים הפלסטינים ורכושם, פעם כלפי הפעילים שבאים לסייע, ופעם גם כלפי הצבא עצמו. הגיע הזמן שמישהו בממשלה יתעשת ויפעל לעקור מן השורש את התארגנויות הטרור הללו, ויעביר מסר ברור שאלימות תיענה ביד קשה ובענישה ממשית. עד אז, התקיפה הבאה היא רק עניין של זמן".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מוקדם יותר היום במהלך מסיק זיתים שנעשה בתיאום עם כוחות הביטחון באזור הכפר עוורתא, נוצר חיכוך במהלכו מתיישב ריסס גז פלפל. כפי שניתן לראות בסרטון, כוחות צה"ל פעלו במקום. פרטי התוקף והמקרה הועברו לטיפול משטרת ישראל".