הדיון בבית המשפט
(צילום: בראל אפרים )

בית משפט השלום בבאר שבע שחרר בצהריים (יום ג') את השייח החשוד בגרימת מותה ברשלנות של מאי אלנבארי בת ה-26 מתל שבע, במהלך טקס "גירוש שדים". "לא אעסוק בזה יותר בחיים, אני מוחק את הטיפולים, סיימתי עם זה", אמר.
נציג המשטרה שביקש לשחרר אותו אמר בדיון כי לאחר התייעצות עם הפרקליטות התקבלה ההחלטה לשחרר את השייח בתנאים מגבילים. השופט קבע בהחלטתו כי החשוד לא יעסוק בפרקטיקה של רפואה עממית במשך 90 יום.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה קוראן
אילוס אילוסטרציה קוראן
הדו"ח הסופי צפוי להגיע רק בעוד כמה חודשים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
השייח, ששמו לא הותר לפרסום, שוחרר אחרי ששלשום קבע בית המשפט כי יש לשחררו ממעצר. המשטרה ביקשה לערער על שחרורו, אולם היום לא ביקשה לערער על ההחלטה בשנית. ההחלטה הראשונית על שחרורו התקבלה מאחר שדו"ח הנתיחה הפתולוגית הסופי לא התקבל. גורם המעורב בחקירה אמר כי עלולים לקחת כמה חודשים עד מועד הגעת הדו"ח הסופי.
לפי שעה, החליט בית המשפט לשחרר את השייח מאחר שאין ממצאים המעידים על הריגה, אף שהמעצר הגיע בעקבות מידע מודיעיני שהעלה כי הוא ביצע באלנבארי טקס הוצאת שדים מגופה, שבעקבותיו היא איבדה הכרה. במשטרה טענו כי השייח חנק את אלנבארי במהלך הטיפול, אולם מדו"ח הנתיחה הראשוני לא עלו ממצאים חד-משמעיים המעידים על חניקה.
עו"ד יוסי ליןעו"ד יוסי לין
עורך דינו של השייח, יוסי לין, מסר: "אני שמח שהשייח המכובד משוחרר היום, אולם חבל כי לקח זמן מיותר ונגרם נזק רב. על פי הידוע לי, המכון לרפואה משפטית מחכה לממצאים של הבדיקה הטוקסולוגית. על פי הממצאים עד כה מהנתיחה, אין סימנים חיצוניים ואין ממצאים המלמדים על חניקה. השייח מביע צער רב על מותה של המנוחה, אולם הוא לא גרם לזה, ומיד כשמצבה של המנוחה הידרדר הוא הזעיק עזרה. ניתן היה לבצע פעולות חקירה ולברר את סיבת המוות גם כשהשייח לא היה במעצר".
אלנבארי עברה ביום שבת לפני כשבוע וחצי טיפול אצל השייח במגזר הבדואי. למשטרה דווח כי היא הובאה למרפאה מקומית, שם נקבע מותה. שוטרים שהגיעו למקום פתחו בחקירה וגופתה של אלנבארי, כאמור, הועברה למכון לרפואה משפטית. לצד השייח, נעצרו בפרשה גם רופא במרפאה שאליה הובאה אלנבארי לאחר הטיפול, וכן בעלה ואמה. עם זאת, כל החשודים למעט השייח, שוחררו ממעצר.