רות וסטהיימר, הסקסולוגית המפורסמת בעולם, הלכה אתמול (שישי) לעולמה בגיל 96, בביתה במנהטן שבניו יורק. וסטהיימר, יהודייה אמריקנית ששרדה כילדה את השואה, הפכה למוכרת למיליונים ככוהנת הסקס ד"ר רות, מתוכניות הטלוויזיה והרדיו שלה - ונחשבת לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בתחום החינוך המיני והסקסולוגיה.
וסטהיימר נולדה בגרמניה ביוני 1928. היא עברה בשווייץ את תקופת מלחמת העולם השנייה והוריה נספו בשואה. לאחר מכן עלתה לישראל וחיה בארץ כמה שנים. ב-1950 עברה ללמוד בצרפת ובהמשך היגרה לארצות הברית – שם סיימה תואר דוקטור בחינוך.
ד"ר רות וסטהיימר בריאיון ל-ynet, לפני 8 שנים
(צילום: מתוך אולפן ynet)

2 צפייה בגלריה
הסקסולוגית ד''ר רות וסטהיימר
הסקסולוגית ד''ר רות וסטהיימר
רות וסטהיימר
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP )
היא סיפרה שלמדה לראשונה על מין בגיל 10 כשלקחה את "מדריך הנישואין" של הוריה מארון נעול. מה שראתה בדפים אלו הוביל לקריירה שכללה תהילה בינלאומית, ספרים, סרטוני הדרכה, הרצאות, עבודות הוראה, תוכנית רדיו, אינספור הופעות טלוויזיה, טור בסינדיקציה ואפילו משחק לוח "סקס טוב".
וסטהיימר הפכה לאורחת פופולרית בתוכניות אירוח בטלוויזיה, מה שהוביל בסופו של דבר לתוכנית משלה. בשנת 1981 שודרה לראשונה בארצות הברית מעל גלי האתר פינת עצות הסקס של וסטהיימר. המאזינים התקשרו וביקשו את עצותיה, וכשהתקשו להגות את שמה המלא, נולד השם שבו התפרסמה - ד"ר רות.
מאז אותן פינות רדיו ראשונות, הפכה ד"ר רות לאחת ממטפלות הסקס המפורסמת ביותר בארה"ב, עם תוכניות רדיו משלה, תוכניות טלוויזיה מצליחות, קבלת תואר דוקטור של כבוד משלוש אוניברסיטאות ויותר מ-30 ספרים. בעבר הגישה וסטהיימר תוכנית בערוץ 2 ובשנות התשעים היה לה טור אישי ב"לאשה", שבו ענתה על שאלות קוראים בנושא סקס.
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחת פסטיבל הקולנוע בירושלים, בו הוענק פרס חדש לזכרה של רעייתו נחמה ריבלין
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחת פסטיבל הקולנוע בירושלים, בו הוענק פרס חדש לזכרה של רעייתו נחמה ריבלין
עם הנשיא דאז ריבלין
(צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ)
בנוסף לאוטוביוגרפיה שלה, וסטהיימר כתבה כמעט 40 ספרים, כולל "סקס למתחילים", "סקס אחרי גיל 50 של ד"ר רות", "סקס שמיימי: מיניות במסורת היהודית", "האנציקלופדיה של סקס של ד"ר רות" ו"עשרת הסודות הגדולים של ד"ר רות לסקס נהדר".
בריאיון באולפן ynet, לפני שמונה שנים, לא היססה וסטהיימר לבקר את הדור הצעיר שמסתכל במסכים במקום בעיניים, וגם אז, בגיל 88, היא לא הפסיקה לדבר על מין. "הבעיות הגדולות נכנסות איתנו לחדר השינה. לא רק בישראל, אלא בכל העולם", הסבירה אז את הירידה בתשוקה שהרבה זוגות חווים. "הסוד הוא להשאיר את הבעיות מחוץ לדלת".
בביקור בישראל לפני כמה שנים היא הרצתה בבית אבות וכשנשאלה על חיי המין שלה עם בעלה, ענתה: "לא הרשיתי לבעל שלי לשמוע אותי מדברת על יחס מין. פעם דיאן סוייר ראיינה אותי לטלוויזיה, באה לדירה שלי בניו יורק, ושאלה את פרד בעלי 'מיסטר וסטהיימר, איך חיי המין שלך?'. פרד ענה שלסנדלר אין נעליים".