בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (שלישי) עד ליום חמישי את מעצרם של עבד אל-רחמן הלסי ומג'ד אסעד, שני חשודים באונס של אזרחית זרה במלון בעיר. לפי החשד, השניים, תושבי מזרח ירושלים בני 25 ו-26, הגיעו לבלות במועדון קריוקי בתל אביב, שם פגשו ידידה בטווח הגילים שלהם, ממוצא אפריקני שגרה בארץ, ושעימה יש לאחד מהם היכרות מוקדמת קצרה. לכאורה, בתום הבילוי שלושתם הגיעו בניגוד לרצונה לבית מלון, ושם הצעירים אנסו אותה.
מעצר אחד החשודים באונס
(צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה אמרו כי מהחקירה הראשונית עלה כי "מדובר בתיק חמור, שבו לפי החשד השניים ביצעו מעשים של עברות אינוס כלפי המתלוננת". המתלוננת סיפרה כי נפגשה עם אחד מהחשודים פעמיים בלבד לפני האונס, הוא הציע לה לבוא איתו למועדון ואמר לה שאחרי זה יחזיר אותה לביתה. החשוד השני, היה זה שאמור להחזירה, אך בשלב מסוים הם הסיעו אותה לבית המלון למרות שלא רצתה, והם משכו אותה בכוח.
"שם הם מפשיטים אותה ואת עצמם. היא ממשיכה להתנגד והם מבצעים בה מעשים של עבירות מין קשות", אמרו במשטרה. "לאחר שהם מסיימים הם משאירים אותה בצומת לבד בשעות הבוקר. היא מספרת שהיא מתעלפת בזמן המעשים ושם היא חושדת שהם הכניסו לה משהו למשקה".
במשטרה הדגישו כי החשודים שומרים על שתיקה מלאה, מה שמשבש את מהלך החקירה. למרות זאת, רצו לשחררם למעצר בית הבוקר, אך לבסוף החליטו לבקש להאריך את מעצרם בשבוע, אך המשטרה נעתרה לבקשה באופן חלקי, ומעצרם הוארך כאמור רק עד מחרתיים.
עוה"ד של החשודים
(צילום: ליאור אוחנה)

בדיון צוין כי המתלוננת הייתה ב"חדר 4" לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בבית חולים ונלקחו דגימות שיכולות להעיד על כך שהיא סוממה ונאנסה וכי החוקרים מחכים לתוצאות.
השופטת אמרה בדיון כי "עיון בתיק החקירה מלמד כי החשד הסביר שהיה מבוסס בדיון הקודם נשאר לדיון הנוכחי. על-פי החשד מדובר במתלוננת שהכירה את אחד החשודים ויצאה לבלות עם החשודים, כשלפי החשד, הם לקחו אותה לבית מלון ושם אנסו אותה. החשודים בחקירתם שותקים וכך גם בחקירה החוזרת. עיון בדוח הסודי מלמד כי פעולות החקירה מחייבות את מעצרם של החשודים".
שוש חיון, עו"ד שמייצגת את הנאשמים, הציגה סרטון בדיון של המתלוננת רוקדת עם אחד הנאשמים במהלך בילוי לילי לפני חצי שנה. "יש פה אירוע שבו נחתמה בקשת שחרור לפני כמה שעות, לא בכדי", אמרה עו"ד חיון אחרי הדיון. "הם צעירים בני 26, מג'ד אסעד הוא קבלן בירושלים נעדר עבר פלילי. עבד אל-רחמן הלסי הוא הנדסאי בעל חברה מפוארת. הם יוצאים לבלות אוספים את הבחורה ברכב, מבלים במועדון ושותים אלכוהול. בהסכמה הם הולכים לאן שהולכים משם. היא מסתירה מהמשטרה את האמת, יש להם היכרות מוקדמת. הייתה לה מערכת יחסים עם אחד מהם וזו לא פעם ראשונה שהם קיימו יחסי מין. הוא הוריד אותה ליד הבית. אנחנו לא יודעים למה היא התהפכה".