קבינט ניהול המלחמה שהתכנס אמש (שני) דן בין היתר בבקשת ארה"ב להגדיל פי שלושה את כמות הדלקים שנכנסים לרצועת עזה - מ-60 אלף ליטר ביום ל-180 אלף ליטר ביום. הסוגיה הזאת קריטית עבור האמריקנים, והם העלו אותה בשיחות שקיימו שגריר ארה"ב ג'ק לו ומתאם הסיוע ההומניטרי דיוויד סטרפילד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ובכירים במערכת הביטחון.
האמריקנים חושבים שהגדלת כמות הדלק חיונית לאפשר הפעלת מערכות להתפלת מים וביוב כדי למנוע התפשטות של מחלות ברצועה ובמקביל תאפשר לצה"ל עוד זמן ללחימה. בסופו של דבר לא התקבלה החלטה בנושא, והוא יועבר להכרעת הקבינט המורחב ששאלה זאת נמצאת בסמכותו. עד כה לא נקבע תאריך כינוס לקבינט המדיני-ביטחוני. האמריקנים ביקשו מישראל גם להגדיל את מספר משאיות הסיוע ההומניטרי לעזה.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב תל אביב
ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב תל אביב
ראש הממשלה נתניהו עם נשיא ארה"ב ביידן
(צילום: חיים צח, לע"מ)
הכותרת
כך הגיעו לוחמות צה"ל ללב עזה
26:44
בכיר בירושלים אמר כי אין מחלוקת בין ישראל לארה"ב ביחס ללחימה ולמטרה לחסל את חמאס. לדבריו, "הדבר הגדול שמטריד את האמריקנים זו האוכלוסייה האזרחית, הפינוי וההרג של בלתי מעורבים וסיוע הומניטרי.
"האמריקנים לא אומרים לנו 'תעצרו ואל תילחמו יותר'. הם חושבים שאנחנו יכולים לעשות יותר בהגנה על אזרחים. חלק מהאוכלוסייה משתפת פעולה, מבחן דרום עזה עדיין בהתהוות. צה"ל לא רוצה להרוג סתם. מי שמתפנה מתפנה. אף בכיר אמריקני לא אמר לנו 'הגעתם למיצוי'".
הבקשה השנייה של ארה"ב מישראל היא למנוע תקיפות של מתנחלים אלימים נגד פלסטינים בגדה. הבכירים האמריקנים אמרו כי ארה"ב נותנת לישראל קרדיט לפעול ביהודה ושומרון נגד אוחזי נשק, אך במקביל מן הראוי שישראל תמנע אלימות של יהודים נגד פלסטינים.