בעיצומה של המלחמה צפויה הממשלה לאשר בישיבתה ביום ראשון הקרוב את תיקון החלטת הממשלה משנת 2014, ולאשר את פרויקט "שירה" שבמסגרתו יוקמו מעון ומשרד ראש הממשלה החדשים.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
הממשלה תאשר את הפרויקט, בזמן המלחמה. נתניהו
(צילום: GIL COHEN-MAGEN/Pool via REUTERS)

ההחלטה שתאושר ביום ראשון כוללת למעשה את העתקת פרויקט הקמת המעון החדש ממגרש 29 בקריית הממשלה למגרש 22 - הצמוד למקום שבו נמצא כיום משרד ראש הממשלה, ומוקף במשרדי ממשלה למעט צידו הדרומי, שכולל את מוזיאון המדע וכן מגרש שהוקצה על-ידי רשות מקרקעי ישראל למטרה של הקמת מוזיאון עתידי.
הממשלה תטיל על משרד ראש הממשלה ואגף החשב הכללי במשרד האוצר, בתיאום עם משרד הביטחון, להגיש לקבינט המדיני-ביטחוני הצעת החלטה בתוך 18 חודשים שתכלול את אישור התוכנית המעודכנת לבניית הפרויקט, לרבות ההיבטים הניהוליים הרלוונטיים לביצוע התוכנית, וכן ההיבטים התקציביים שיתואמו מול אגף התקציבים באוצר.
לטובת התכנון, יוקצו השנה חמישה מיליון שקלים ובשנה הבאה 32.5 מיליון שקלים. במקביל, תאשר הממשלה להנחות את רשות מקרקעי ישראל - ביחס למגרש 29 בתוכנית מנהלת קריות הממשלה - להשתמש בשטח לטובת עמידה ביעדי הבינוי הנדרשים לטובת משרדי הממשלה השונים, וכן למשרד הביטחון עבור צרכיו (שימושים ביטחוניים, א"א). את ההצעה מגישים לאישור הממשלה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. התוכנית הייתה אמורה להגיע לאישור הממשלה בשנה שעברה, אך נדחתה בגלל פרוץ המלחמה - ולכן עולה רק בעת הזו.
4 צפייה בגלריה
המצור הוסר מבלפור
המצור הוסר מבלפור
עשרות מיליונים הוקצו לשיפוץ. המעון בבלפור
פרויקט "אלמוג" לבניית משרד ומעון לראש הממשלה במגרש 29 בוטל בשעתו בשל השפעת התב"ע שאושרה לכניסה לירושלים על המגרש - משינויי הבנייה המתוכננים בסביבתו, הסיכונים הביטחוניים ששב"כ התריע מפניהם בגלל הבניינים גבוהי הקומה בכניסה לעיר שצופים על המגרש - ועד לתוואי הרכבת הקלה שצפויה לעבור בסמוך אליו.
המדינה השקיעה סכומי עתק בפיתוח מגרש 29, בעיקר בחלקים שמתחת לפני הקרקע, וכל ההשקעה ירדה לטמיון. ראש מנהל הדיור הממשלתי הודיע כי להקמת מעון ומשרד ראש הממשלה על מגרש 22 יש יתרונות רבים על פני מגרש 29 - שטח המגרש קטן באופן משמעותי ממגרש 29, שיועד תחילת לטובת הפרויקט. גודל המגרש מאפשר את ביצוע הפרויקט מחד, ומאידך מותיר בידי הדיור הממשלתי עתודת קרקע ניכרת במגרש 29 לטובת עמידה ביעדי הבינוי הנדרשים לטובת משרדי הממשלה השונים.
מבדיקת היתכנות ראשונית עולה כי השינוי יאפשר את העצמת זכויות הבנייה באזור קריית הלאום ב-250 אלף מ"ר נוספים, ביחס לזכויות שניתן להשיג במצב שבו מגרש 29 משמש עבור משרד ראש הממשלה. השינוי מאפשר יצירת תוכנית בינוי שבמסגרתה האזור יהיה פתוח יותר לציבור הרחב, וישתלב טוב יותר במרחב העירוני. בין היתר, אם יאושר השינוי, בכוונת הדיור הממשלתי לקדם תכנון למעבר הולכי רגל מתחנת הרכבת נבון ועד למשרדי הממשלה בקריית הלאום. "סיכום אישור התוכנית החדשה יתרום הן מבחינה תפעולית והן מבחינה כלכלית בזכות היכולת לנצל את הקרקע באופן מיטבי", כתב אסף הופר, מנהל הבינוי הממשלתי, במסמך שהגיש לשרים.
אסור לשכוח שבמקביל הקצתה הממשלה 40 מיליון שקלים לשיפוץ הבית בבלפור - והשיפוצים מתקדמים שם במהירות רבה ואמורים להסתיים במרץ 2025. נתניהו יעבור לבית ראש הממשלה בבלפור ויגור שם עד שיושלם הפרויקט להקמת המעון ומשרד ראש הממשלה החדשים. ההערכה היא שעלות הקמת פרויקט "שירה" תגיע לחצי מיליארד שקלים.
4 צפייה בגלריה
אליעזר (צ'ייני) מרום
אליעזר (צ'ייני) מרום
ימונה לפרויקטור הצפון. מרום
(צילום: שאול גולן)

תוכניות הממשלה לישיבה ביום ראשון

ביום ראשון צפויה הממשלה לאשר בישיבתה את מינויו של דני דנון לתפקיד שגריר ישראל באו"ם. כמו כן, היא תאשר את מינויו של אסף יזדי - המשמש כיום כמנכ"ל משרד ירושלים - לתפקיד מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ואת מינויו של יוחנן מאלי לתפקיד מנכ"ל משרד הנגב והגליל.
הממשלה תאשר בנוסף את הצעת שר השיכון יצחק גולדקנופף להקים יישוב עירוני חדש בעל צביון חרדי שייקרא "תלה" (שם זמני, א"א), ותאשר גם פטור ממכרז למינוי ראש מנהלת תקומה במשרד ראש הממשלה (יפתח רון טל), ואת מינוי מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום לפרויקטור הצפון.
בנוסף לכל אלה, תקיים הממשלה גם דיון בנושא דרכי מינויו של נציב שירות המדינה, לנוכח הצעת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה להקים ועדת איתור, בשעה שראש הממשלה ושרים מתנגדים להקמתה ומבקשים להשאיר את מינוי הנציב בסמכותו של נתניהו.
בנוסף לסדר יום לישיבת הממשלה, מזכירות הממשלה כתבה לשרים כי תעלה הצעה נוספת שקשורה לחיזוק המגזר הדרוזי - וגם כזו שתעסוק בשינוי שם משרד החקלאות והקמת צוות לביטחון תזונתי.