3,000 טונות של ציוד לחימה ברכבת אווירית וימית, ביותר מ-100 מטוסי מטען וחמש אוניות - לקראת אפשרות של מלחמה רב-זירתית: המגמה המרכזית במשרד הביטחון היא להיערך להרחבת המערכה מעזה ללבנון ולזירות אחרות, לאחר שתימן הצטרפה בימים האחרונים באופן רשמי למתקפות נגד ישראל.
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל במהלך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה
כוחות צה"ל במהלך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה
ציוד לחימה במיליארדי שקלים
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
בעד חמאס, נגד ארה"ב: האינטרס של רוסיה במלחמה
30:15
לקראת תחילת החודש השני של המלחמה, משרד הביטחון חיזק את צה"ל והעורף האזרחי, בעיקר זה הסמוך לקווי העימות בצפון ובדרום. מינהל הרכש של משרד הביטחון רכש אמצעי לחימה בשישה מיליארד שקלים מהתעשיות הביטחוניות הישראליות, בנוסף לרכש בהיקף חסר תקדים מאירופה ומארה"ב של פצצות, טילים, מכ"מים, מל"טים, אמר"לים, רכבים ממוגנים, אמבולנסים צבאיים, ציוד רפואי ועוד. בחלקם כבר נעשה שימוש בתמרון ברצועת עזה.
המנהל למחקר פיתוח אמצעי לחמה (מפא"ת) השקיע יותר משלושה מיליארד שקלים בפיתוח אמצעי הגנה והתקפה לצה"ל או זירוז פיתוח פרויקטים קיימים. 651 מפעלים רותקו משקית לטובת המאמץ המלחמתי ול-57 אלף עובדים חיוניים הוצא צו קריאה מיוחד. כ-8,500 רכבים הושכרו לטובת קציני צה"ל, למעלה מ-4,000 אוטובוסים הוחכרו ויותר מ-2,000 משאיות, בהם גם מובילים כבדים.
תיעוד: צה"ל תוקף מטרות צבאיות וחוליות מחבלים בשטח לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

היקף הפעילות של אגף ההנדסה נאמד בכמיליארד שקלים מתחילת המלחמה, בעיקר לטובת השיקום הראשוני של הנזקים האדירים שנגרמו לעשרות מוצבי צה"ל ויישובי הנגב המערבי מהפלישה הקרקעית של חמאס לישראל. כ-100 חברות בנייה רותקו לטובת המשימה עם 350 אלף טונות של חומרי תשתית.
אגף משפחות הנצחה ומורשת קיים עד כה 394 הלוויות צבאיות ב-146 בתי עלמין. אגף השיקום הכיר עד כה ב-712 נכי צה"ל שנפצעו במלחמה, כאשר 88 אחוז הוכרו ביום שבו הגישו את הבקשה. עוד הוחלט להכיר בכל החיילים שהיו בסופ"ש בעוטף עזה ובפרט המסיבה במסגרת חופשה ונפגעו או נהרגו - כנכי צה"ל או חללי צה"ל, זאת לפנים משורת הדין וחרף התיקון ממסקנות ועדת גורן שקבעו שיש להכיר בחייל שנפגע בחופשה כמוכר לסיוע מביטוח לאומי.
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
מוכנות למלחמה רב-זירתית
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
משרד הביטחון נערך להמשיך להלין לפחות 125 אלף מפונים מביתם בקווי העימות ב-359 בתי מלון והארחה. מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אייל זמיר: "משימת העל של משרד הביטחון היא לאפשר אורך נשימה ורציפות תפקודית לצה"ל ולכוחות הביטחון למען ניצחון במערכה".