דביר גופשטיין, בנו של פעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין, עסק בפעילות פוליטית מטעם ארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) שממשלת ארה"ב הטילה עליו סנקציות לאחרונה – זאת על אף שהוא משרת כמ"כ בסדיר בחטיבת גבעתי, ובניגוד לפקודות המטכ"ל. ביום חמישי האחרון ארגון הימין הקיצוני פתח דוכן בכיכר ציון בירושלים, שם פעיליו התעמתו בין היתר עם מיסיונרים נוצריים. בתיעוד מאותו ערב דביר נראה לצד פעילי הארגון בעודו נושא נשק, ונצפה סמוך לאחד העימותים שפרצו במקום.
תיעוד מהעימותים בכיכר ציון
( צילום: יקותיאל אפשטיין)

בנוסף, גופשטיין הבן מפעיל חשבון טלגרם שבו הוא מתבטא פוליטית, ואף מגייס כספים לארגון של אביו. כך, בחודש אפריל האחרון, זמן קצר לאחר שסיים קורס מ"כים, הוא פרסם קמפיין לגיוס תרומות ללהב"ה בעקבות הסנקציות שהוטלו על הארגון. הודעת גיוס הכספים ששלח דביר נפתחת ב"אל תתנו לאיחוד האירופי ולביידן להפסיק את מלאכת הקודש!". במקביל, תמונת הפרופיל בחשבון היא של דביר לבוש במדים ואוחז בנשק – מה שעלול להיתפס כשימוש במעמדו כחייל לשם קידום המטרות הפוליטיות של אביו.
כאמור, פקודות המטכ"ל אוסרות על פעילות פוליטית, ובהן מצוין בין היתר כי "חייל לא ישתתף בארגון מחאה, לא יישא דברים במהלכה ולא יימצא על במה שבה נישאים דברי מחאה", וכן "לא יתבטא בפומבי, בעל פה או בכתב בנושאים מדיניים או צבאיים, אלא אם כן הוסמך לעשות כן על-ידי הרמטכ"ל, ראש אכ"א ודובר צה"ל".
5 צפייה בגלריה
דביר גופשטיין באירוע של ארגון להב"ה, כיכר ציון
דביר גופשטיין באירוע של ארגון להב"ה, כיכר ציון
דביר גופשטיין לצד אביו ופעילי להב"ה בכיכר ציון
5 צפייה בגלריה
דביר גופשטיין
דביר גופשטיין
דביר גופשטיין עם הצל
5 צפייה בגלריה
דביר גופשטיין
דביר גופשטיין
"מזל טוב אמא". דביר גופשטיין בעזה
5 צפייה בגלריה
דביר גופשטיין
דביר גופשטיין
הודעת גיוס הכספים בערוץ הטלגרם של דביר גופשטיין
במקביל, הוריו של דביר מקפידים לשתף תיעודים של בנם במדים ומהצבא, לעיתים עם התייחסות פוליטית. בין היתר, באוקטובר האחרון פרסם גופשטיין האב ב-X (טוויטר לשעבר) תמונה מביקור משפחתי ביישוב חומש שבשטחים, שם הוצב בנו. בביקור השתתף גם חנמאל דורפמן - ראש המטה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. במקרה אחר פרסם האב תמונה של בנו במדים יחד עם פעיל הימין "הצל" יחד עם עקיצה נגד ראש האופוזיציה יאיר לפיד, שאותו כינה בלעג "יהיר לפיד". במאי האחרון, אימו, ענת, שיתפה תמונה שבה דביר העניק לה "מתנת יום הולדת" – גרפיטי של הכיתוב "מזל טוב" ממבנה הרוס בעזה.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ישנו איסור על חיילי צה"ל בסדיר ובעת שירות מילואים פעיל להתבטא ולהשתתף בפעילויות פוליטיות. צה"ל מגנה כל אמירה פוליטית מכל סוג מצד חיילים, ודורש מחייליו לפעול בצורה ממלכתית בשגרה ובמלחמה. בעקבות המקרים, נערכה עם החייל שיחת בירור".
מארגון להב"ה נמסר בתגובה: "ארגון להב"ה הוא לא ארגון פוליטי, הוא פועל להצלת בנות ישראל ולא קשור לפוליטיקה. יש בו אלפי חברים וחיילים רבים. בני, דביר גופשטיין יצא ב-7 באוקטובר מהבית לפלוגה שלו, ומאז הוא משרת ברצועת עזה ימים ולילות, יצא לקורס מ"כים ומשרת במסירות נפש. הטענות הן שקריות. אכן, דביר היה בכיכר ציון בבילוי עם חברים, ולא בפעילות של להב"ה. הוא נשא את נשקו לפי הוראת הצבא, מאחר שהיה ברגילה. מכיוון שהוא גר בביתנו, הוא חזר איתי הביתה וחיכה באזור כיכר ציון במשך חצי שעה. לגבי טלגרם, אין לי מושג אם יש לו ואם הוא באמת מנהל ומי מפרסם שם".