יובל אוחנה, אב לשלושה ילדים ותינוק בן 7 חודשים, נפצע אתמול (יום ראשון) מפגיעת הכטב"ם בבסיס רמת הגולן. לצידו נפצעו 17 אנשי מילואים, בהם אפרים בן עמרם (24) - שנפגע באורח קשה. אוחנה, שפונה לבית החולים במצב בינוני, סיפר כי "הייתה התרעה כמה שניות לפני הפגיעה. רצנו למיגונית - והכטב"ם נחת במרכז ההתכנסות בבסיס".
יוסף, שבנו נפצע מפגיעת כטב"ם: "הגזרה פחות חמה מעזה, אבל לא פשוטה"
(צילום: ליאור אל-חי)

2 צפייה בגלריה
יובל אוחנה
יובל אוחנה
יובל אוחנה. "זיהיתי דם, צעקתי 'פצוע'"
(צילום: ליאור אל-חי)
2 צפייה בגלריה
אפריים בן עמרם
אפריים בן עמרם
אפרים בן עמרם
(באדיבות המשפחה)
לדברי אוחנה, "אני קיבלתי רסיס אחד בצוואר. הבנתי שקיבלתי מכה בכתף וזיהיתי דם. צעקתי 'פצוע' וניגשתי למיגונית, ושני חובשים מהגדוד שהיו שם טיפלו בי עד הפינוי".
אוחנה סיפר כי "אני משרת בגדוד חי"ר של חטיבת החרמון, ואני במילואים On ו-Off. בתחילת המלחמה שירתתי עשרות ימים ועכשיו אני משרת לפי קריאה. הייתי בתפקידי לחימה ועברתי לתפקיד עורפי במטה פיקוד. אחרי ה-7 באוקטובר חזרתי ללחימה. חיילי המילואים הם העם היפה, הלוואי שהעם כולו היה שואב את האנרגיות, הכוחות והשיח בין חיילי המילואים"
יוסף חיים בן עמרם, אביו של אפרים בן עמרם, סיפר ל-ynet כי "אפרים כבר ארבעה חודשים במילואים, זו גזרה לא פשוטה בכלל. היא חשופה והכלים חשופים". הוא הוסיף כי "לא היה זמן תגובה, הגזרה קרובה מאוד לחיזבאללה. עכשיו מחכים שיהיו בשורות טובות".
ראש המועצה האזורית גולן מדבר
(צילום: ירון ברנר)

אפרים, שנפצע כאמור אתמול בפגיעת הכטב"ם, שירת במילואים בחטיבה 188 של חיל השריון. במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה שאליו פונה מסרו כי מצבו מוגדר קשה והוא סובל מפציעת ראש. הוריו, יוסף חיים ולילך בן עמרם, מחכים לצדו. יתר הלוחמים נפצעו באורח בינוני וקל.
"הוא עבר ניתוח מורכב מאוד בראש, קשה לי בתור הורה להתייחס לנתונים רפואיים", סיפר יוסף חיים. "אתמול בצהריים הגיעו מהצבא והודיעו שהוא נפצע. אמרו שהוא נפצע קשה וכשהגענו הבנו את חומרת הפציעה. אחר כך הגיעו המג"ד והמח"ט, אמרו לנו שהבוקר יש תחקיר. יעדכנו אותנו לגבי מה שאפשר. הבנו מהם שהגזרה פחות חמה מעזה, אבל לא פשוטה. אני סומך על המפקדים".
האב סיפר כי בנו אפרים, החמישי מבין 11 ילדים, הוא דור חמישי למשפחת חקלאים ביסוד המעלה. "הוא בחור שאוהב לעזור, אוהב לעזור לנו גם בחקלאות. בכלל הוא בחור מאוד חיובי עם נפש מאוד חיובית. הוא טייל את הטיול שלו בעולם - וחזר למילואים. אני אוהב אותו מאוד".
לדברי האב, "כל הילדים אצלי היו גאים ללכת למילואים. האח יהונתן גם לוחם, לא מזמן סיים שירות בעזה ביחידה מובחרת. אפרים משלם את מחיר הישראליות בגאווה, ואנחנו מחכים להחלמה".