איסלאם חיג'אזי, מנהלת עמותת Heal Palestine שעוסקת בתמיכה רפואית וסיוע הומניטרי ברחבי רצועת עזה, נרצחה על-ידי אנשי חמאס סמוך לבית חולים שדה בחאן יונס. הסיבה: אי העברת כספי תרומות.
איסלאם חיג'אזי מספרת על העמותה

לפי עדי ראייה, שלושה אנשי חמאס רעולי פנים עצרו אמש (חמישי) את רכבה של מנהלת העמותה, וירו לעברה כ-90 כדורים בדרכה לביקור חולים. בעזה ציינו כי הרקע לרצח הוא השתלטות של אנשי חמאס על חלקים נרחבים מהסיוע והכספים שנכנסים לרצועה כתרומות.
העמותה פרסמה הודעת אבל בעקבות הרצח: "איסלאם היא אמא לשני ילדים קטנים, אישה הומנית, בעלת אתיקה ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר. איסלאם נשארה בעזה בכוונה כדי לסייע לאחרים. היא תמיד אמרה 'אני נשארת כאן כדי לעזור לאנשים שלנו'".
1 צפייה בגלריה
איסלאם חיג'אזי
איסלאם חיג'אזי
איסלאם חיג'אזי. "למזלה הרע היא הייתה מוכרת"
איאד ח'אדר, תושב עזה, צייץ בעקבות הרצח: "באחרונה הוקמה מאפיה בדרום הרצועה על-מנת לבזוז, להרוג, לגנוב ולהשליט טרור על התושבים. יש להכריז עליה מלחמה מיד".
חוסיין ג'מאל, חוקר מדיני מעזה, אמר: "לא מדובר במקרה הראשון. האמת היא שיש באופן יומי רצח של אזרחים רבים שאף אחד לא מדבר עליהם. חיג'אזי למזלה הרע הייתה מוכרת, אחרת אף אחד לא היה מכיר את הנסיבות והפרטים".
קרובי הנרצחת פרסמה כרוז שבו נאמר כי עם הגעתם לבית החולים, גורמים ממשלתיים מטעם חמאס עדכנו אותם כי הירי בוצע כטעות בזיהוי וכי בתם לא הייתה היעד. המשפחה ביקשה מאותם גורמים להוציא הבהרה בנושא, וציינו שללא פרסומה לא יבוצע טקס קבורה.