3 צפייה בגלריה
הילה (שם בדוי) וסוהרת נוספת מול בית הנשיא, ירושלים
הילה (שם בדוי) וסוהרת נוספת מול בית הנשיא, ירושלים
"שיתפנו פעולה באופן מלא, אנחנו מצפות שהפעם תהיה הכרעה ברורה בתיק". דנה והילה
(צילום: יואב דודקביץ')
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש אתמול (שלישי) עם שתיים מהסוהרות שנפלו לכאורה קורבן לאונס ומעשים מגונים מצד האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה ובחסות קציני הכלא. כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet. הפגישה התקיימה בשעות הערב בבית הנשיא בירושלים, ונכחו בה גם אשת הנשיא מיכל הרצוג ועו"ד קרן ברק שמייצגת את הסוהרות שעומדות במרכז הפרשה.
במהלך הפגישה סיפרה הילה (שם בדוי), שנאנסה לכאורה על ידי עטאללה, על מה שעבר עליה בכלא גלבוע. "עטאללה דרש מקצין המודיעין ניסים פיניש לשבץ אותי לעבוד אצלו וזה מה שקרה. הפכו אותי לסוהרת האישית של עטאללה. התגייסתי לצה"ל עם מוטיבציה גדולה לשרת את המדינה ובמקום זה ריסקו לי את הנשמה", סיפרה בדמעות. דנה (שם בדוי), שהתגייסה לצה"ל ושובצה כסוהרת באגף הביטחוני בכלא גלבוע, סיפרה לזוג הרצוג: "אני החלפתי את הילה. כשהיא השתחררה אני הגעתי לשרת בכלא. הבהירו לי מה מעמדו של עטאללה. הוא היה מפקד הכלא בפועל. אחרי כמה חודשים באגף עטאללה התחיל לגעת בי".
הילה, שהתלוננה נגד עטאללה, מדברת
(צילום: נדב אבס)

הילה ודנה תיארו בפני נשיא המדינה ורעייתו את תסכולן ואכזבתן מכך שפרקליט המדינה עמית איסמן טרם קיבל החלטה בתיק. "שיתפנו פעולה באופן מלא. עשינו כל מה שביקשו כולל לשחזר את האונס בכלא. אנחנו מצפות שהפעם תהיה הכרעה ברורה בתיק, זה נמשך יותר מדי זמן", אמרו הסוהרות. עו"ד קרן ברק שנכחה בפגישה ציינה בפני הנשיא: "כשהפרשה נחשפה ב-2018, לא התייחסו לתיק ברצינות. פרקליט המדינה פתח את התיק מחדש לפני יותר משנה וכעת ממתינים להכרעתו".
הנשיא הרצוג השיב כי אכן מדובר בזמן ארוך והבטיח לבדוק מה מעכב את הכרעת פרקליט המדינה בתיק. בנוסף, הסוהרות ציינו בפני הנשיא הרצוג את אכזבתן מהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהתחייב לפני הבחירות שיקים ועדת חקירה לפרשת הסוהרות אך מאז שמונה לתפקיד מסרב לחזור על ההתחייבות וביקשו מהנשיא שיסייע להן בהקמת ועדת חקירה.
3 צפייה בגלריה
נשיא המדינה אירח את חוג התנ״ך של מיזם 929 בסימן מסירות הנפש והקרבה להצלת חיי אדם
נשיא המדינה אירח את חוג התנ״ך של מיזם 929 בסימן מסירות הנפש והקרבה להצלת חיי אדם
הבטיח לבדוק מה מעכב את הכרעת פרקליט המדינה בתיק. הרצוג
(צילום: קובי גדעון/לע"מ)
גורמים שנכחו בפגישה סיפרו ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet כי הנשיא ורעייתו הזדעזעו כשהסוהרות תיארו את שחוו בכלא גלבוע מצד עטאללה ומצד קציני הכלא, שלטענתן שיתפו פעולה עם עטאללה. רעיית הנשיא מיכל הרצוג אף דמעה מספר פעמים במהלך הפגישה למשמע העדויות ואמרה לסוהרות: "אתן נשים חזקות ואמיצות, עם ישראל כולו מאחוריכן". חקירת המשטרה בפרשה הסתיימה כבר לפני מספר חודשים ותיק החקירה ממתין כעת להכרעת פרקליט המדינה עמית איסמן.
במרכז פרשת ה"סרסור בסוהרות" עומדים שורה של מקרים שהתרחשו לכאורה בכלא גלבוע בין השנים 2014 ל-2017. לפי החשד, קציני המודיעין בכלא ניסים פיניש וראני באשה נהגו להיענות לדרישתו של האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה, ולשבץ באגף שבו הוא כלוא סוהרות בהתאם לדרישתו. לפי החשד, עטאללה ששלט בכלא גלבוע וניהל אותו בפועל, ביצע מעשים מגונים בסוהרות בהזדמנויות רבות, וכל זאת בידיעה ובהסכמה לכאורה של בכירים בכלא. לפני מספר חודשים, נחשפה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet תלונת החיילת "הילה" על מספר מעשי אונס שלטענתה עטאללה ביצע בה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד קרן ברק
עו"ד קרן ברק
"הן מבקשת מהציבור לא לשכוח אותן". עו"ד קרן, שמייצגת את הסוהרות
(צילום: עמיר צוק)
עו"ד קרן ברק שמייצגת את הסוהרות מסרה: "הסוהרות הודו לכבוד הנשיא על כך שהזמין אותן לבית הנשיא והיה קשוב מאוד לסיפורן הקשה והן מצפות שיסייע להן בהקמת ועדת חקירה. כמו כן, הן מבקשות מהציבור לא לשכוח אותן. אנו נערכות למאבק ציבורי להקמת ועדת חקירה ובמקביל עדיין מקוות שהמדינה תפתיע לטובה, תחזיר להן את כבודן ותחליט להיות הפעם בצד הנכון של ההיסטוריה כשתגיש כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה".