1 צפייה בגלריה
אלישע ירד
אלישע ירד
בצה"ל אומרים שהוא מערער את היציבות הביטחונית באזור. אלישע ירד
אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס הוציא צו הגבלה מנהלי נגד אלישע ירד, מי שנחשב ל"קמב"ץ הגבעות" ונחשד בפרשת הרג הפלסטיני קוסאי מועטאן בבורקה. הצו מרחיק את ירד משטחי יהודה ושומרון, למעט צפון הבקעה, למשך חצי שנה - ובנוסף אוסר עליו לקיים קשר עם כמה פעילים.
בין השאר, נאסר על ירד להיות בקשר עם הרב מנחם בן שחר מגבעת רונן, שנמנה על מובילי המחאה נגד הטרור ביהודה ושומרון. בשנה האחרונה שימש ירד כדובר המחאה, ופעל בין היתר לפרסומה בכלי התקשורת.
ירד, נזכיר, נעצר בפרשת בורקה לצד יחיאל אינדור - שחשוד בירי עצמו. לאחר כמה ימי מעצר הוא שוחרר, ואינדור הועבר למעצר בית. החקירה עדיין נמשכת.
ירד, שהיה בעבר הדובר של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, גם נחשב לדמות בולטת במאחזים, כזה שנמצא בקשר עם עיתונאים ומוציא הודעות לכלי התקשורת על כל פינוי. לפי אנשי מערכת הביטחון, הוא מנהל את מאבקי הקרקע ביו"ש ונמצא יחד עם אנשיו בכל העימותים מול הפלסטינים - דבר שמערער את היציבות הביטחונית באזור.
כבר לפני כמה שבועות נודע כי בכוונת מערכת הביטחון להרחיק את ירד, שנכח בלא מעט עימותים בחודשים האחרונים. בצו נכתב כי המודיעין מצביע על מעורבותו של ירד ב"קשר לפעילות בלתי חוקית ואלימה המסכנת חיים ורכוש באזור".
גורם ביטחוני אמר כי המקומות שבהם ירד וחבריו הקימו חוות ומאחזים הפכו למוקדים של הפרות סדר, וערערו את הביטחון במרחב. לדבריו, ירד ממשיך להסית ולהוביל לאלימות ורותם אליו צעירים ששוהים במקומות לא חוקיים ויוצרים חיכוכים יזומים.
ירד מסר בתגובה: "הנקמנות של המחלקה היהודית בשב"כ ואלוף פיקוד המרכז על קריסת התיק שהמציאו וניפחו שוברת שיאים חדשים. אחרי שספגו ביקורת חריפה ביותר בכל בתי המשפט שפסקו כי אין שום ממש בהאשמות כנגדי, החליטו בפיקוד המרכז ובשב"כ לפתוח במסע נקמה. הצו הזה - כמו גם המעצר השערורייתי על אירוע של הגנה עצמית מובהקת בסכנת חיים והתדרוכים הנבזיים מצד פיקוד המרכז והשב"כ שבאו בעקבותיו - הינם חלק מניסיון דרקוני למנוע את הפעילות הלגיטימית שלי למען ההתיישבות".