משטרת בריטניה הודיעה היום (ה') כי היא חוקרת מתקפת סייבר שפגעה ב-19 תחנות רכבת ברחבי הממלכה, בהן כמה מהתחנות הגדולות ביותר שם. בין היתר נכללות ברשימה תחנת גשר לונדון, תחנת יוסטון שבעיר הבירה, מנצ'סטר פיקדילי ואדינבורו וייברלי. במסגרת מתקפת הסייבר קיבלו נוסעים שניסו להתחבר לרשת ה-Wi-Fi הודעות שלפי המשטרה היו איסלאמופוביות.
2 צפייה בגלריה
הודעה איסלאמופובית שקיבלו נוסעים ב מתקפת סייבר על תחנות רכבת ב בריטניה
הודעה איסלאמופובית שקיבלו נוסעים ב מתקפת סייבר על תחנות רכבת ב בריטניה
ההודעה שקיבלו הנוסעים בתחנות הרכבת
לפי המשטרה מתקפת הסייבר התרחשה אתמול בשעות אחר הצהריים, והגישה לשירותי ה-Wi-Fi נותקה אחרי שאחד הנוסעים התלונן על ההודעות שקיבלו. ההודעות נפתחו בכותרת "אירופה, אנחנו אוהבים אותך", ואז צורפה בהן לפי דיווחים רשימה של פיגועי טרור. תוכן ההודעות צונזר על-ידי כלי התקשורת הבריטית.
"משטרת התנועה הבריטית חוקרת את התקרית", מסרה חברת Network Rail שאחראית על תפעול המסילות ותחנות הרכבת בבריטניה. היא הדגישה ששירותי Wi-Fi ניתנים על-ידי חברה אחרת – Telent, שם פרסמו הודעה נפרדת שבה ציינו כי הפריצה התאפשרה דרך "חשבון ניהולי לגיטימי", וכי הסוגיה נבדקת כחלק מהחקירה הפלילית שנפתחה. שירותי האינטרנט ברכבות הושבתו לעת עתה בשל מתקפת הסייבר, והצפי הוא שיחודשו עד תחילת השבוע הבא.
2 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת מנצ'סטר פיקדילי ב בריטניה ארכיון
תחנת הרכבת מנצ'סטר פיקדילי ב בריטניה ארכיון
רכבת בתחנת מנצ'סטר פיקדילי, ארכיון
(צילום: Zhao Zheming / Shutterstock.com)
התקרית מגיעה פחות מחודשיים אחרי מהומות הענק שפרצו בבריטניה, בעקבות טענות שקריות שהופצו ברשתות על כך שמהגר מוסלמי היה אחראי לרצח שלוש ילדות קטנות. בעקבות השמועות על כך יצאו פעילי ימין למחאה תחת הסיסמה "תעצרו את הסירות", כשכוונתם לסירות המהגרים המגיעות לבריטניה דרך תעלת למאנש. המחאה גלשה להתפרעויות בשלל ערים, והן כללו עימותים עם שוטרים ועם פעילי שמאל ותקיפה של מלונות ואכסניות שבהם שוכנו מהגרים. לפחות 400 נעצרו במהומות.