הדיון בהארכת מעצרו של הנאשם ברצח
(צילום: ניצן דרור)

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד תושב לוד יעקב חיימוביץ (42), בגין רצח שכנתו לידר שוישה. חיימוביץ מואשם ברצח בנסיבות מחמירות, ובאישום מתואר כי דקר למוות את שוישה - לאחר שהתלונן פעמים רבות על "רעש" שעלה מדירתה. אביה של הנרצחת התמוטט היום מחוץ לאולם בית המשפט.
שוישה התגוררה יחד עם בעלה בקומה השישית בבניין וחיימוביץ בקומה החמישית, כשדירתו ממוקמת מתחת לדירתם. לאורך כשנתיים, חיימוביץ התלונן בהזדמנויות רבות בפני הזוג על הרעש שעולה מדירתם, ופעמים רבות אף ניתק את החשמל לדירתם ודפק בדלתם. לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד קרן ענבר פישביין, חיימוביץ רצח כאמור את שוישה בתחילת חודש פברואר בטענה שהרעש העולה מדירתה טורד את מנוחתו, וכן מאחר שהזעיקה משטרה בתגובה לפניה שלו בטענות כלפיה כמה ימים לפני הרצח.
2 צפייה בגלריה
לידר סוויסה יפה ז"ל
לידר סוויסה יפה ז"ל
לידר שוישה וזירת הרצח
( צילום: דנה קופל)
חיימוביץ' מובא להארכת מעצרו בחודש שעבר
(צילום: עידו ארז)

כך, כמה ימים לפני הרצח, חיימוביץ דפק על דלת ביתה של שוישה, וכשפתחה את הדלת הוא התלונן על זמזום שעולה מהדירה. שוישה הסבירה לו שאין כל רעש של זמזום, וניסתה לטרוק את הדלת תוך שחיימוביץ מנסה להיכנס לדירה בכוח. היא הזעיקה משטרה, והשוטרים שהגיעו למקום שוחחו עם חיימוביץ והבהירו לו גם הם כי אין כל רעש זמזום, והתרו בו לחדול מהטרדותיו. בעת זו חיימוביץ החליט להמית את שכנתו, והצטייד בסכין.
בשעות הבוקר המוקדמות ביום רביעי ב-8 בפברואר, חיימוביץ שמע את שוישה יוצאת מדירתה ומזמינה את המעלית בבניין. הוא לקח את הסכין, יצא מדירתו והזמין גם הוא את המעלית, כך שתעצור גם בקומה שלו. כשהמעלית עצרה בקומה החמישית, הוא פתח את הדלת, קילל את שוישה ודקר אותה באמצעות הסכין באזור החזה, תוך שהיא נאבקת בו.
בהמשך חיימוביץ גרר אותה מהמעלית, חרף התנגדותה המתמשכת, ודחף אותה לעבר המדרגות. בשלב מסוים שוישה נפלה על בטנה, וחיימוביץ דקר אותה בגבה ארבע פעמים. הוא הפסיק כשסבר שהצליח להרוג אותה. לאחר מכן חיימוביץ חזר לדירתו, שטף את ידיו ויצא מהבניין.
2 צפייה בגלריה
החשוד ברצח לידר סויסה יפה
החשוד ברצח לידר סויסה יפה
הנאשם בבית המשפט
(צילום: לירן לוי)
שוישה נמצאה מתה על ידי אמה, שהמתינה לה מחוץ לבניין כדי לקחת אותה לטיפולי פוריות. האם זיהתה שמשהו מתרחש ונכנסה פנימה - ואז ראתה את בתה מוטלת ללא רוח חיים בחדר המדרגות. חיימוביץ נעצר בתום סריקות על ידי המשטרה. אחותה של שוישה, קורל מזוז, סיפרה לאחר הרצח: "היא הייתה האחות הכי טובה בעולם, לא הייתה בה טיפת רוע, היא הייתה הבן אדם הכי טהור. רק אתמול נפגשנו".
אחת השכנות בבנייין, קסניה מרציק, ביצעה בלידר פעולות החייאה. היא סיפרה ל-ynet כי באותו יום "התעוררתי לצעקות 'הצילו'. לידר רצה במדרגות וניסתה לפתוח דלתות, אבל לא הצליחה. ראיתי דרך העינית שהוא ברח, וכשפתחתי את הדלת ראיתי אותה שוכבת מלאה בדם ולא נושמת. ביצעתי בה פעולות החייאה, אבל היא לא נשמה ולא הגיבה. היא הייתה אישה נפלאה". על חיימוביץ' אמרה: "היו הטרדות מצידו כלפי וכלפי עוד שכנים. הם התלוננו, ולא פעם אחת. אמרנו שהוא לא כשיר לגור לבד ושהוא צריך לגור במקום אחר".
קרובי של לידר מספרים עליה
(צילום: ניצן דרור, דוברות המשטרה)

בבקשת המעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, עו"ד פישביין ציינה כי חיימוביץ "ביצע את הרצח באופן אכזרי במיוחד, בקור רוח ולאחר תכנון".
בא כוחו של חיימוביץ, עו"ד עבד אבו עאמר מהסניגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר באירוע קשה וטראגי, וליבנו עם משפחת המנוחה. מרשי נמצא במצב נפשי קשה, ושוחרר מאשפוז פסיכיאטרי לפני כמה חודשים. כתב האישום הוגש היום ועדיין לא ראינו את חומר הראיות, אך כבר בשלב זה אפשר לציין שמרשי נבדק באופן ראשוני, ומבדיקה זו עולה שהוא במצב פסיכוטי".