מאיים על אזרחי ישראל - "אתם תבכו הרבה": יומיים אחרי חיסולו המהדהד של המפקד הצבאי הבכיר בחיזבאללה פואד שוכר ברובע הדאחייה בביירות, נשא הערב (חמישי) מזכ"ל הארגון חסן נסראללה נאום שבו הוא מתייחס למתיחות באזור הצפון. בתחילת דבריו על רקע הלווייתו של שוכר, הביע נסראללה תנחומים לחמאס בעקבות החיסול שמיוחס לישראל של ראש הזרוע המדינית של הארגון איסמעיל הנייה באיראן. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשוחח היום עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כדי לדון עימו במתיחות באזור.
2 צפייה בגלריה
נאום נסראללה
נאום נסראללה
נסראללה בנאום וברקע תמונתו של שוכר
"אני מביע את תחומינו לאחינו בחמאס ואל-קסאם על מות הנייה, אנו כואבים וסבלניים ומתמודדים עם כל טרגדיה", אמר נסראללה. על תקיפת צה"ל שהובילה לחיסול שוכר בביירות, אמר מזכ"ל חיזבאללה: "בחיסול בדאחייה, ישראל תקפה בניין אזרחי עם משפחות וילדים. זה לא היה חיסול, זו הייתה תוקפנות. זו הדאחייה של ביירות, זו תקיפה של מבנה ולא של בסיס צבאי".
נסראללה, שנאומו הוקרן ממקום מסתורו למשתתפי הלווייתו של שוכר, אמר עוד: "האויב משקר כשהוא מאשים את ההרוג שלנו (שוכר), בכך שהוא אחראי לרצח הילדים במג'דל שמס. (הטבח בשבת שבו נרצחו 12 ילדים ונערים. ל"ב). "מה שישראל עשתה זו לא תגובה למה שקרה במג'דל שמס, זה חלק מהמלחמה ומהקרב. הכחשנו את מעורבותנו במה שקרה במג'דל שמס. היה לנו אומץ להודות בכך, אם הייתה טעות מצידנו. החקירה הפנימית שלנו מאשרת שאין לנו שום קשר למה שקרה.
"ישראל לא יכולה לקבל את הרעיון שהגורם למה שקרה במג'דל שמס היה טיל יירוט ישראלי. ההאשמה כלפינו לא צודקת, מטרתה לפטור את הצבא הישראלי ממה שקרה. המטרה בהאשמת חיזבאללה היא סכסוך עדתי. הודות לעמדות הנחרצות של מנהיגי הדרוזים המחלוקות חוסלו. אני מודה למנהיגים הפוליטיים והרוחניים של הדרוזים על עמדתם ומנחם את משפחות ההרוגים במג'דל שמס".
תיעוד מרגעי חיסול בכיר חיזבאללה מביירות

בשלב זה של הנאום עבר נסראללה לפזר איומים מפורשים: "התקיפה בדאחייה היא לא תגובה, היא חלק מהמלחמה של ישראל. אנחנו משלמים את המחיר על התמיכה בעזה, זה לא חדש. אנחנו מקבלים את המחיר ומשלמים אותו. נכנסנו לקרב הזה מתוך אמונה במוסר שלו ובחשיבותו. לא הופתענו ולא נופתע מכל מחיר שנשלם. אנחנו עומדים בפני קרב גדול, הדברים חרגו מעבר לחזיתות התמיכה. אנחנו נמצאים בקרב פתוח בכל החזיתות והוא נכנס לשלב חדש".
מזכ"ל חיזבאללה הוסיף: "האם הם (הישראלים) חושבים שהם יהרגו את הנייה בטהרן וישמרו על שתיקתה של איראן? איראן רואה ברצח הנייה תקיפה של ביטחונה הלאומי וריבונותה. פגיעה בכבוד". נסראללה פנה ישירות לישראלים ואמר: "אתם תבכו הרבה כי אתם לא יודעים אילו קווים אדומים חציתם. על האויב לחכות לכעס ולנקמה של אנשי העם הזה. חיסול מנהיגים לא משפיע על ההתנגדות, הניסיון מצביע על כך שההתנגדות מתחזקת.
"כל הלחצים שיופעלו על איראן וחזיתות התמיכה לא יעבדו. לא יהיה פתרון עד עצירת התקיפות בעזה. אם מישהו חושש שהאזור ילך לכיוון רע יותר עליו ללחוץ לעצירת המלחמה בעזה. החל ממחר בבוקר נחזור לפעול כרגיל במסגרת חזית התמיכה בעזה, ואין לזה שום קשר לתגובה לחיסול פואד. על ישראל ומי שעומד מאחוריה להמתין לתגובתנו שתבוא. ההחלטה עכשיו בידי השטח, הנסיבות וההזדמנויות. אנחנו מחפשים תגובה אמיתית, מחושבת".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב בפיקוד העורף
ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב בפיקוד העורף
ראש הממשלה נתניהו בהערכת מצב בפיקוד העורף
(צילום: מעיין טואף/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו, שצפוי כאמור לשוחח בטלפון עם נשיא ארה"ב ביידן, קיים היום הערכת מצב מעמיקה על פעילות פיקוד העורף מפרוץ המלחמה עד כה, יחד עם שר הפנים משה ארבל. את הסקירה נתנו מפקד פיקוד העורף אלוף רפי מילוא וראש רשות החירות הלאומית תת-אלוף במיל' יורם לרדו.
נתניהו אמר בסיום הערכת המצב שנערכה בבסיס פיקוד העורף ברמלה: "ישראל נמצאת במוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש - הן בהגנה והן בהתקפה. אנחנו נגבה מחיר כבד מאוד על כל מעשה תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא.
"לאחר שחיסלנו שלשום את רמטכ"ל חיזבאללה, היום הגיע האימות הסופי לחיסולו של רמטכ"ל חמאס מוחמד דף. דף היה אחראי לטבח הנורא של 7 באוקטובר וגם לפיגועים רצחניים רבים נגד אזרחי ישראל. הוא היה המבוקש מספר אחת של ישראל במשך שנים. החיסול שלו מקבע עיקרון פשוט שקבענו - מי שפוגע בנו אנחנו פוגעים בו".
בינתיים, גם באיראן מבטיחים נקמה בישראל בעקבות חיסול מנהיג חמאס הנייה בשטחה. מפקד צבא הרפובליקה האיסלאמית, עבד א-רחים מוסאווי, אמר לרשת "אל-מיאדין" הלבנונית שמזוהה עם חיזבאללה כי "ההתנקשות בהנייה לא תישאר ללא מענה, חזית ההתנגדות תגיב באופן הדרוש".