לראשונה מאז תחילת המלחמה הורה ראש השב"כ רונן בר להתחיל בביצוע תחקירים מבצעיים באגפים וביחידות הקשורות לאירועי 7 באוקטובר ולמה שקדם להם. כך נודע ל-ynet ול"ידיעות אחרונות". בכך למעשה מצטרף גם שב"כ לצה"ל, שכבר החל לתחקר את האירועים.
1 צפייה בגלריה
 ראש השב"כ רונן בר
 ראש השב"כ רונן בר
בר קיבל אחריות כבר בתחילת המלחמה. כעת יבחנו בשב"כ מה הוביל למחדל
(צילום: יאיר שגיא)
גורמים בשב"כ אמרו כי לאור העובדה שהתחקירים מתקיימים תוך כדי הלחימה, ההערכה היא שהם יימשכו כמה שבועות וייתכן שאף חודשים. במקביל, גם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן החל באיסוף חומרים משירות הביטחון הכללי לטובת הבדיקה שהוא מקיים.
בשב"כ אישרו שאכן החלו התחקירים המבצעיים, במקביל ללחימה ברצועת עזה ולסיכול הטרור ביהודה ושומרון, כשתקופת רמדאן הנפיצה בפתח. בשב"כ יתחקרו מה קרה בלילה שבין 6 ל-7 באוקטובר, שבו התקבלה ההתרעה לגבי אפשרות לפעולת טרור של חמאס; את האותות הראשונים שנקלטו ושלא תורגמו להבנה של תחילת מלחמה; את כרטיסי הסים שהחליפו מחבלי הנוחבה לפני המתקפה; ובנוסף את העובדה שלא היה אף מקור אנושי, סוכן בתוך חמאס, שדיווח מראש על תוכניות הארגון.
בלילה שבין שישי לשבת, 7 באוקטובר, נערך דיון טלפוני בהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ואלופים נוספים. בשב"כ הבינו שמשהו קורה, וראש השב"כ בר הגיע למטה הארגון ונשאר בו עד לפרוץ המתקפה. ההתייעצויות התקיימו בין חצות ל-5:00 בבוקר, ושב"כ הקפיץ את הצוות המיוחד "טקילה" לאזור העוטף לפנות בוקר.
עם פרוץ המלחמה הודיע בר: "האחריות עליי, לא הצלחנו לייצר התרעה מספקת", וכעת החלו התחקורים בארגון כדי להבין מדוע זה קרה. גם צה"ל, כאמור, החל בתחקירי 7 באוקטובר, שנערכים תוך כדי המלחמה. בנוסף, השבוע החלו דיוני השיבוצים של קצינים בדרגת אלוף-משנה, והם יימשכו גם לאורך השבועות הקרובים.