הורים לפעוטות בגן בטירה הגישו לפני שבועיים תלונה במשטרה בחשד לתקיפה, וטענו כי ילדיהם עוברים התעללות חמורה מצד הגננות. בתיעוד ממצלמות האבטחה, שאליו נחשפו ההורים, נראית אחת העובדות בגן מרימה את אחד הילדים מחולצתו וזורקת אותו. במקרה אחר תועדה העובדת מושכת ילדה משיערה בזמן ששיחקה, תופסת את ידה ומרחיקה אותה. במספר מקרים, סיפרו ההורים, נראות העובדות מושכות את הילדים בידיים או מתעסקות בטלפון הנייד במקום לשמור על הפעוטות. המשטרה פתחה בחקירה.
התיעוד ממצלמות הגן

לפני הגשת התלונה, התעורר חשד אצל אחת האימהות שהגננות נוהגות באלימות כלפי הילדים. היא פנתה לאחראית על הגן, דרשה ממנה להעביר אליה את התיעוד מהמצלמות ואמרה לה שאם תסרב היא תגיש תלונה במשטרה. המנהלת העבירה את התיעוד לאם, שסיפרה שנדהמה מהמראות שאליהם נחשפה.
"אני מזועזעת", סיפרה האם. "ראיתי העובדת מתעללת בילד שלי, היא הרימה וזרקה אותו. עשיתי מאמצים רבים כדי לקבל את התיעוד ולהעביר אותו לגורמים האחראים, אחרת לא הייתי מצליחה להוכיח את האלימות שעוברים הילדים. לא אעבור על העניין בשתיקה, ואמשיך להיאבק בכל דרך כדי לחשוף את כל מה שהתרחש. לכן הגשתי תלונה במשטרה".
אמא נוספת לילדה בגן, שיתפה כי פנתה לאחראית ודיווחה לה על האלימות, אך זו אמרה לה: "לא לדאוג הילדים בידיים טובות". "המציאות אחרת", הדגישה האם. "העובדת משכה את הילדה שלי מהשיער. אני משלמת 1,300 שקל בחודש ובסוף הילדה שלי סובלת מאלימות. היא עכשיו נמצאת בבית אבל הרגשתי שהיא עובדת התנהגות רעה כי היא הפכה לילדה אלימה ותמיד סבלה מכאבים בגלל איך שהיו מרימים אותם מהידיים".
עו"ד איהאב ג'לג'ולי מסר בשם בעלת המעון: "מנהלת הגן לא מעורבת במאומה בחשדות. ברגע שהמשטרה ידעה אותה, היא פעלה מהר למצוא את ההקלטות של האירוע הנטען. החשודות פוטרו מיד מהגן, שידוע במקצועיות שלו. לא אירעו תקלות קודמות בגן".
אחרי הגשת התלונה, גורם במערכת החינוך אמר: "בתקופה האחרונה אני מקבל דיווחים על תקיפת ילדים בהרבה מעונים. לצערי יש עובדות שלא מכבדות את תפקידן ומתנהגות בצורה חמורה. כל אישה שלא יכולה לטפל בילדים אז עדיף שהיא תשאר בבית ושלא תגיע למעצרים וכתבי אישום".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה כל חשד לפגיעה בחסרי ישע. עם קבלת התלונה נפתחה חקירה, שבמהלכה בוצעו מגוון פעולות לרבות גביית הודעות וחקירת חשודים באזהרה, ועוד יבוצעו כלל פעולות החקירה הנדרשות ביסודיות וברגישות הנדרשת, במטרה להגיע לחקר האמת".